2022-03-28, 16:17
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Hur många minuter tror ni z får i matchen? Själv tror jag 9 minuter exkl stopptid. När det står 1-0 till Polen (men jag har svårt att se att lewa bara skulle göra ett så som Sverige spelade i försvaret senast).

Vid detta läge har Sverige redan Isak, kulan, Q och elanga inne så det kommer bli ett 5-mannaanfall i princip.

Och en annan fråga till Flashbacks eminenta panel; vem tror ni byts in först, Z eller elanga?

Han får spela större delen av matchen. Tillräckligt länge för att ge Polen en enkel seger. Det blir 2-0.

Sen behöver inte Janne oroa sig över att bli kallad rasist av Zlatan. Men det kostade en VM-plats.
Citera
2022-03-28, 17:07
Avslutad
Korrupta sopan Lundh går alltså ut och ifrågasätter valet av morgondagens domare då denne tidigare bett om ursäkt till Polen efter ett felaktigt domslut? Om något så visar väl det på ryggrad att ta ansvar för misstag offentligt och sedan är det utagerat.

Genom sig själv känner man andra?
Citera
2022-03-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Korrupta sopan Lundh går alltså ut och ifrågasätter valet av morgondagens domare då denne tidigare bett om ursäkt till Polen efter ett felaktigt domslut? Om något så visar väl det på ryggrad att ta ansvar för misstag offentligt och sedan är det utagerat.

Genom sig själv känner man andra?
Förstår iofs Lundh här

En domare som erkänner gjort ett fatalt fel mot ett lag han ska döma åter.Han kan ju vilja 'botgöra' sitt misstag och släppa nåt billigt,
Citera
2022-03-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Om Ekdal inte kan spela ser jag nog faktiskt hellre Karlström än Svanberg på mitten (för ja, Olsson kommer givetvis starta). Han kan Polen och är en bättre balansspelare. Olsson–Svanberg fungerande inte borta mot Grekland, det fungerande inte borta mot Georgien och jag tror inte kommer fungera borta mot Polen. Vill man få in alla tre skulle Svanberg kunna spela till höger istället för en formsvag Claesson.

Ja ingen Ekdal är riktigt illa då han är den enda defensivt stabila CMen vi har i hela truppen.

Det är inget fel på Svanberg eller att han spelar men han är en offensiv 8a och en HELT annan typ av spelare och profil och skulle då inte alls agera "backup" utan vara en hel dynamisk ändring trots att samma system utan boll kräver Ekdals profil.

Som vi sett innan när han spelat med Olsson t.e.x. Det blir katastrof då Olsson är som en huvudlös kyckling MED Ekdal och ännu värre utan. Vi behöver verkligen en DM asså.
Citera
2022-03-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja ingen Ekdal är riktigt illa då han är den enda defensivt stabila CMen vi har i hela truppen.

Det är inget fel på Svanberg eller att han spelar men han är en offensiv 8a och en HELT annan typ av spelare och profil och skulle då inte alls agera "backup" utan vara en hel dynamisk ändring trots att samma system utan boll kräver Ekdals profil.

Som vi sett innan när han spelat med Olsson t.e.x. Det blir katastrof då Olsson är som en huvudlös kyckling MED Ekdal och ännu värre utan. Vi behöver verkligen en DM asså.

Efter att ha sett radarparet Olsson och Svanberg fallera mot Grekland och verkligen inte minst Georgien så blir man frestad att slå en signal till Seb Larsson, då blir det iallafall lite mer ordning och reda i centralmitten.

Karlström är för oprövad att starta en så pass viktig match, man gillade dock det man såg av honom under den kvarten han fick i torsdags.
Citera
2022-03-28, 20:17
Medlem
snurresprettiss avatar
Spelar inte Ekdahl så blir jag riktigt orolig.
Citera
2022-03-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Efter att ha sett radarparet Olsson och Svanberg fallera mot Grekland och verkligen inte minst Georgien så blir man frestad att slå en signal till Seb Larsson, då blir det iallafall lite mer ordning och reda i centralmitten.

Karlström är för oprövad att starta en så pass viktig match, man gillade dock det man såg av honom under den kvarten han fick i torsdags.

Ja precis. I mitt tycke ska inte Olsson starta alls baserat på kvalité. Utan Ekdal är det ännu värre och alternativen brister. Hade ju varit underbart om Karlström kunde lösa uppgiften. Dynamiskt är det bättre än Svanberg/Olsson.

Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis

Håller med. Utan Ekdal förbereder jag mig för det värsta.
Citera
2022-03-28, 20:29
Medlem
Citat:

Helt klart största orosmolnet inför matchen, men problem är till för att lösas..
Citera
2022-03-28, 20:44
Medlem
snurresprettiss avatar
Är Zlatan tillgänglig denna matchen?
Citera
2022-03-28, 20:48
Medlem
Citat:
Är Zlatan tillgänglig denna matchen?

Ja, dock bara aktuell för inhopp..
Citera
2022-03-28, 21:05
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Får hålla tummarna att han startar, blir tufft annars.
Citera
2022-03-28, 21:06
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Får hålla tummarna att han startar, blir tufft annars.

Sverige kan inte vinna utan Ekdal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in