2022-03-26, 19:37
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Glad för din skull men tycker personligen att det är vansinnigt att man låter folk som inte bidrar med något till staten kan få skuldsaneringar. Det känns inte riktigt rätt. Det borde åtminstone vara så att man behöver göra något form av frivilligarbete några timmar i veckan eller något under den tiden, typ som samhällstjänst.

Om man vill att folk skall bidra, är det förmodligen bättre att bevilja skuldsanering i extrema fall än att inte göra det. Inte så roligt att arbeta om alla pengar går åt till att betala ett växande skuldberg som man aldrig blir av med.
Citera
2022-03-27, 03:17
Medlem
pixeywands avatar
Bonuspappans kommentar om att Cecilias djur fungerade som substitut för något annat kändes spot on hahaha. "Det är lättare att ha djur än en karl"
Citera
2022-03-27, 12:36
Medlem
godboys avatar
Jag har sett Magdalena i någon reklam, Googlade nu och fann att det är NOWO - det verkar handla om någon (obskyr) form av pensionssparande kopplat till ens betalkort. Verkar fungera om att det dras en liten summa extra vid varje köp som då går till någon pensionsfond.

Nu är det väl ingen som tar Lyxfällan på fullständigt allvar, men jag kan ju tycka att det rimmar lite illa med att programledarna gör sån här reklam.
Citera
2022-03-28, 17:42
Medlem
Escadrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
Kikade just på senaste avsnittet (9) och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Kvinnan som medverkar låter så otroligt korkad/blåst och svarar på i princip allt med "jah men guuuud jahh". Har löneutmätning men har aldrig anmält sin rätta hyra etc till kronofogden så hon fick endast ett schablonbelopp utbetalat.

Avsnittet i sig kändes lite konstigt då det inte fanns så mkt att göra, eftersom hon redan fick löneutmätning. De lyckades sälja av lite oanvända ridgrejer men annars var det inte så mycket mer..

Någon som sett? Vad tyckte ni? Kan hon vara sådär blåst/frånkopplad eller är det bara en charad

Jag känner henne och jag vet att inspelingsveckan va sinnessjukt jobbig, hon blev själv paff över hur det är klippt och vinklat.
Vet man inte hur och vad man ska göra och samtidigt brottas med psykisk ohälsa, så är det lätt att stoppa huvudet i sanden. Jag vet att hon fick hjälp att strukturera upp allt, med att först öppna alla oöppnade räkningar och krav.

Cissi har aldrig fått lära sig om ekonomi eftersom hennes pappas sida tillhör societeten. Det va när hennes farmor dog, som allt kraschade ordentligt.
Det dom inte har tagit med är att hon precis hade sålt en häst och tagit bort en hund. Kvar hade hon en hund med cancer som inte hade långt kvar.

Ibland ska man inte vara så snabb på att döma andra!
Citera
2022-03-28, 23:12
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
och kläder, ska bli intressant att se vad budet stannar på.

edit; vafan 15 k bara nyckel ringen kostade säkert det.
Såg avsnittet, 15k ja herregud vilken sop-summa från fittan till inköpare. Hon gnuggade sina händer på hans olycka.

Snubben skulle sagt nej till det och sålt kläderna själv istället. Sjuk kapitalförstöring ge 30-tal extremdyra kläder för 15-20k.

20k hade han kunnat fixa genom att jobba en extra vecka på sommaren.
Han har säkert spenderat 150-200k på dessa kläder och värdet var runt 60k fortfarande.
Citera
2022-03-29, 10:13
Medlem
Krabbfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escadron
Jag känner henne och jag vet att inspelingsveckan va sinnessjukt jobbig, hon blev själv paff över hur det är klippt och vinklat.
Vet man inte hur och vad man ska göra och samtidigt brottas med psykisk ohälsa, så är det lätt att stoppa huvudet i sanden. Jag vet att hon fick hjälp att strukturera upp allt, med att först öppna alla oöppnade räkningar och krav.

Cissi har aldrig fått lära sig om ekonomi eftersom hennes pappas sida tillhör societeten. Det va när hennes farmor dog, som allt kraschade ordentligt.
Det dom inte har tagit med är att hon precis hade sålt en häst och tagit bort en hund. Kvar hade hon en hund med cancer som inte hade långt kvar.

Ibland ska man inte vara så snabb på att döma andra!
Att det klipps och vinklas köper jag absolut, det är ju TV trots allt. Men som någon som inte känner henne är det ju svårt att inte bedöma det utifrån det enda som visas upp.

Jag lider verkligen med henne kring djuren, de är oskyldiga i det hela, men hur hårt det än låter så är det faktiskt ingen rättighet att äga djur. De (särskilt hästar) kostar en redig slant att ta hand om.

Tycker att det är sjukt att så många ändå väljer att ta kontakt med Lyxfällan, men nånstans visar det ju på att det kanske inte finns (upplevs?) några kontakter kvar när allt har gått åt pipan. Det bör ju dock gå att ansöka om god man, och gällande Kronofogden så går det ju alltid att ta kontakt med dom och be dom förklara pedagogiskt hur det går till med löneutmätning etc.

Jag har aldrig heller fått lära mig om ekonomi från familjen, det anser jag vara ens eget ansvar att själv utbilda sig kring. Åtminstone att kunna ha sunt förnuft att förstå konsekvenserna av att t.ex. ta lån, spendera mer än vad man har. Tyvärr är det (vilket detta program visar) alldeles för enkelt att bli ordentligt skuldsatt i Sverige, man kan bara hoppas att det nån gång görs ett ordentligt politiskt omtag kring enkelheterna att ta snabblån etc.
Citera
2022-03-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag har sett Magdalena i någon reklam, Googlade nu och fann att det är NOWO - det verkar handla om någon (obskyr) form av pensionssparande kopplat till ens betalkort. Verkar fungera om att det dras en liten summa extra vid varje köp som då går till någon pensionsfond.

Nu är det väl ingen som tar Lyxfällan på fullständigt allvar, men jag kan ju tycka att det rimmar lite illa med att programledarna gör sån här reklam.

Ja den där Magdalena känns inte mer seriös än deltagarna i programmet. Är hon ekonom över huvud taget eller är allt ett skådespeleri från hennes sida?
Citera
2022-03-29, 16:15
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Ja den där Magdalena känns inte mer seriös än deltagarna i programmet. Är hon ekonom över huvud taget eller är allt ett skådespeleri från hennes sida?
Hon har varit gladiator på tv också
Citera
2022-03-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO

Där ser man. Vissa verkar göra allt för att få synas i TV.
Citera
2022-03-29, 20:02
Medlem
VoktorDodkas avatar
Ser spännande ut ikväll, brukar lyxfällanloggan krascha eller är det en hint om att det blir ett höjdarprogram?

edit: hemsk röst, låter redan som att hon grinar när hon pratar normalt.
Senast redigerad av VoktorDodka 2022-03-29 kl. 20:05.
Citera
2022-03-29, 21:37
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Hon är civilekonom om jag inte minns fel. Hon är nog inte dum, hon går nog bara din egen väg. Vill väl tjäna massa pengar, kan ju tänka mig att många företag skulle betala bra för att få med henne i en reklamfilm.
Citera
2022-03-29, 23:22
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Har hon? Hur längesedan var det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto