2022-03-22, 20:22
Medlem
Kalla Kåres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Kaninpäls köparen ser ju ut att ha del att sälja iallafall

Ladd eller lilla stjärten?
Citera
2022-03-22, 20:27
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalla Kåre
Ladd eller lilla stjärten?

och kläder, ska bli intressant att se vad budet stannar på.

edit; vafan 15 k bara nyckel ringen kostade säkert det.
Senast redigerad av XtraX 2022-03-22 kl. 20:34.
Citera
2022-03-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
om man är smart får man sina skulder avskrivna efter 5 år utan att betala en enda krona tillbaka - jag hade skulder på 980 000 - betalade inte ett öre och idag har vi ett hus kontant betalt

Låt mig gissa, du ansökte om skuldsanering som arbetslös/sjukskriven/pensionär eller något. Därmed så levde du redan på så pass liten penning att man i skuldsaneringen inte kunde kräva att du skulle betala något under dina 5 år under skuldsaneringen?
Citera
2022-03-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Låt mig gissa, du ansökte om skuldsanering som arbetslös/sjukskriven/pensionär eller något. Därmed så levde du redan på så pass liten penning att man i skuldsaneringen inte kunde kräva att du skulle betala något under dina 5 år under skuldsaneringen?
ja plus gifte mig vid 65 med en ung tjej och fick barn också! absolut det bästa kombination
Citera
2022-03-22, 21:25
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Hur mår Magdalenas panna? Den åker upp i veck. Aj aj.

Jösses. Dagens avsnitt. Småspolingar, de är slarviga.
Citera
2022-03-22, 21:31
Medlem
Citat:
ja plus gifte mig vid 65 med en ung tjej och fick barn också! absolut det bästa kombination

Glad för din skull men tycker personligen att det är vansinnigt att man låter folk som inte bidrar med något till staten kan få skuldsaneringar. Det känns inte riktigt rätt. Det borde åtminstone vara så att man behöver göra något form av frivilligarbete några timmar i veckan eller något under den tiden, typ som samhällstjänst.
Citera
2022-03-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Glad för din skull men tycker personligen att det är vansinnigt att man låter folk som inte bidrar med något till staten kan få skuldsaneringar. Det känns inte riktigt rätt. Det borde åtminstone vara så att man behöver göra något form av frivilligarbete några timmar i veckan eller något under den tiden, typ som samhällstjänst.

Det är så här ursprunglig skuld var 420 000 men bankerna saltade på med en halv miljon med räntor och avgifter efter ca ett år då jag inte kunde betala och därför gjorde jag så!
Citera
2022-03-22, 21:48
Medlem
Citat:
Det är så här ursprunglig skuld var 420 000 men bankerna saltade på med en halv miljon med räntor och avgifter efter ca ett år då jag inte kunde betala och därför gjorde jag så!

Tycker du inte själv att du borde ha återbetalat åtminstone hälften av skulden till dina fd borgenärer?
Det vore ju rimligt att ni som inte kan betala alls i en skuldsanering tex fick räntorna bortplockade men tex betala av halva skulden. Då hade du betalat 210000 kr mao. Det vore väl någon form av rättvisa kan jag tycka. Det finns ju andra som jobbar under sin skuldsanering och lever på existensminimum och sliter ihjäl sig under sina 5 år och ändå lever lika dåligt som du gjort som inte jobbat alls under samma period. Någonstans kan jag ju tycka det blir lite orättvist trots allt.
Citera
2022-03-25, 15:15
Medlem
Krabbfisks avatar
Kikade just på senaste avsnittet (9) och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Kvinnan som medverkar låter så otroligt korkad/blåst och svarar på i princip allt med "jah men guuuud jahh". Har löneutmätning men har aldrig anmält sin rätta hyra etc till kronofogden så hon fick endast ett schablonbelopp utbetalat.

Avsnittet i sig kändes lite konstigt då det inte fanns så mkt att göra, eftersom hon redan fick löneutmätning. De lyckades sälja av lite oanvända ridgrejer men annars var det inte så mycket mer..

Någon som sett? Vad tyckte ni? Kan hon vara sådär blåst/frånkopplad eller är det bara en charad
Citera
2022-03-25, 23:38
Medlem
https://nyheter24.se/nyheter/953342-...ren-kontraktet
Några trevliga artiklar att läsa
Citera
2022-03-26, 00:23
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
https://nyheter24.se/nyheter/953342-...ren-kontraktet
Några trevliga artiklar att läsa
”Nu ser det ljust ut” säger hon efter att kontraktet har rivits. Jo jag tackar, hade varit väldigt intressant att se hur det hade gått för dom någon månad efter inspelningen.
Citera
2022-03-26, 19:05
Medlem
Roidberts avatar
Citat:

Inte mer än rätt att du struntade i att betala tillbaka då kan jag tycka. Om fler får skuldsanering kanske långivarna tänker sig för innan de lånar ut pengar till personer som saknar förmåga att betala tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in