2022-03-27, 20:25
Medlem
Det skrivs på Twitter att Fabian var högerextrem, men jag hittar inget som kan bekräfta detta. Någon som vet om det stämmer?
Citera
2022-03-27, 20:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Är du på riktigt såhär dum i huvudet eller?
Bara för att du framstår som ett sånt jävla rövhål så ska jag pma dig en lönespec från exakt den månaden som detta hände…

Ja, hon ”ställde” bilen…

Nej, det säger jag inte att jag var, kom inte direkt bra överens med henne men hon var väldigt öppen och ärlig… Hon blev förbannad på mig för jag skämtade om våldtäkt (i samband med att mitt fotbollslag vann mot min kollegas fotbollslag)…

Så, fortsätt runka i din mammas källare nu, fucking klappmongo

Nej, enligt lokföraren rullade bilen sakta ned på rälsen. Du var inte där, till skillnad från lokföraren, så oavsett om du verkligen skulle vara en arbetskamrat eller kungen av Siam, så vet du inte mer än någon annan att det är ett självmord. Och hennes ”trasighet” var förstås något du avgjorde med din mästarpsykologblick eller bara visste, för annars var det ju märkligt att hon begick självmord. Eller var det för att hon tog illa upp när du skämtade om våldtäkt, kanske.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2022-03-27 kl. 20:37.
Citera
2022-03-27, 20:40
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Vi vet inte heller om Fabian fått mottaga kränkande ord från dessa lärare, och vilka i så fall.

Om
Kränkande särbehandling

https://www.skolverket.se/skolutveckling/inspiration-och-stod-i-arbetet/stod-i-arbetet/atgarder-mot-krankande-behandling
Hur den sannolikt grovt mentalt störde Fabian uppfattar världen runt omkring sig vet vi naturligtvis f.n. ingenting om.

Kränkande särbehandling ifrån dessa lärare bör INTE ENS finnas på kartan mtp de olika projekt som bl.a. läraren S.B. medverkat i minst sedan 2018 (och möjligen även tidigare).
Hans försvaradvokat säger att de mördade lärarna INTE var hans "triggerpoint"

OM (rent spekulativt) t.ex. Fabian skulle ha tjatat med någon lärare om att få medhåll om att hans grovt högerextrema åsikter är de enda rätta, och OM någon lärare då skulle ha sagt t.ex. "Jag har en annan åsikt" el. något liknande, så kan ingen normal individ ta detta som en kränkande särbehandling men Fabian är ju iofs inte normal.
Jag tror öht INTE på att någon kränkande särbehandling skulle ha förekommit, vilket också bekräftas utav det som den pratsamme advokaten har bekräftat via media.
Citera
2022-03-27, 20:41
Medlem
Utopiantoss avatar
Helsingborgs Dagblad skriver en full sida bakom vägg om denna specifika tråd. Läsvärd.
Citat:
Så är det igång. Ett spaningsarbete i realtid, drivet av spekulationer, googlesökningar, hörsägen. I detta rum präglat av misantropi, rasism, cynism och gambeteende...
21.38: ”Bekräftat: Saga Becker är ett av offren, avliden.”
Anabola? provar någon. Är det normalt att marka 170 kilo som 18-åring?
Kommentarerna fortsätter trilla in under hela natten.
”Han ler aldrig på någon bild”, skriver...
hd.se/2022-03-27/tva-doda-larare--och-jag-stirrar-pa-en-18-arings-selfie-i-en-gymspegel
Edit, hela artikeln: https://justpaste.it/77miv
Senast redigerad av Utopiantos 2022-03-27 kl. 21:35.
Citera
2022-03-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Sjukt tragiskt. Hon ser otroligt livsglad ut. Hon har garanterat flera barn dessutom som nu blir utan mamma.

https://pedagog.malmo.se/artiklar/hon-jobbar-med-verklighetsforankrad-undervisning/

Ja, hon har 2 barn 18 och 16 år.
Citera
2022-03-27, 21:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Hur den sannolikt grovt mentalt störde Fabian uppfattar världen runt omkring sig vet vi naturligtvis f.n. ingenting om.

Kränkande särbehandling ifrån dessa lärare bör INTE ENS finnas på kartan mtp de olika projekt som bl.a. läraren S.B. medverkat i minst sedan 2018 (och möjligen även tidigare).
Hans försvaradvokat säger att de mördade lärarna INTE var hans "triggerpoint"

OM (rent spekulativt) t.ex. Fabian skulle ha tjatat med någon lärare om att få medhåll om att hans grovt högerextrema åsikter är de enda rätta, och OM någon lärare då skulle ha sagt t.ex. "Jag har en annan åsikt" el. något liknande, så kan ingen normal individ ta detta som en kränkande särbehandling men Fabian är ju iofs inte normal.
Jag tror öht INTE på att någon kränkande särbehandling skulle ha förekommit, vilket också bekräftas utav det som den pratsamme advokaten har bekräftat via media.
Det var en festlig saga, helt gripen ur luften.
Citera
2022-03-27, 21:36
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, enligt lokföraren rullade bilen sakta ned på rälsen. Du var inte där, till skillnad från lokföraren, så oavsett om du verkligen skulle vara en arbetskamrat eller kungen av Siam, så vet du inte mer än någon annan att det är ett självmord. Och hennes ”trasighet” var förstås något du avgjorde med din mästarpsykologblick eller bara visste, för annars var det ju märkligt att hon begick självmord. Eller var det för att hon tog illa upp när du skämtade om våldtäkt, kanske.
Det du framför i tråddialogen med skribenten Andy Frain är fakta i ärendet.
Man kan bara konstatera att vissa, som blir avklädda likt kejsaren i sagan, tror sig kunna vinna trådläsarnas förtroende genom att strössla invektiv omkring sig.
Jag har ofta andra åsikter än dina i olika trådar, men här är du helt rätt ute och ska ha heder utav att du försöker att retoriskt föra en dialog istf att som Andy Frain med invektiv styrka rena rykten ("fake-news").

Polisutredningen i ärendet, bl.a. med tillförlitliga vittnesuppgifter, är trovärdigare än konspirationsteorier ifrån en anställd som fått för sig att denne sitter inne med sanningen.
Ev. vidare spekulationer i tråden om anledningar till hans mors bortgång för 13 år sedan är något som nu för min del är avslutat i denna långa tråd.

Betr. morden på Latinskolan så lär det nog tyvärr dröja ett tag tills vissa uppgifter går att ta del utav i en sannolikt till viss del begränsad FU.
Citera
2022-03-27, 21:43
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Killarnas lägre betyg beror på orättvis betygssättning. När man ser på centralt rättade prov så är inte killarna sämre.
Viktigare ändå än betygssättningen är att skolan idag fokuserar tungt på självständiga uppgifter, vilket tonårspojkar är klart sämre på än tonårstjejer vad gäller att planera arbetet och att begränsa sig till uppgiftens ram.
Citera
2022-03-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicum
Du har väldigt tydligt aldrig träffat någon med psykos.

Det är precis det jag har, jag skulle aldrig uttalat mig annars. Har sett så många med psykos som kan samla sig just under läkarsamtal.😉
Citera
2022-03-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Precis så är det, vet jag av min erfarenhet från mitt arbete inom psykvården.

Ja, jobbar man med psykisk ohälsa så vet man.😉
Citera
2022-03-27, 22:20
Medlem
Var bor Fa*i*ns pappa nu? Huset är fortfarande avspärrat
Citera
2022-03-27, 22:21
Medlem
På hans Instagram finns ett inlägg från nyårsafton där han står ensam i en trädgård och han har kommenterat "well, life has been rough on you, hasn't it? But never consider submission".
Det inlägget är väldigt sorgligt. Han mådde säkert inte bra redan då.
Jag kan tänka mig att nederlaget med mönstringen och mammans dödsdag några dagar innan brottet kan ha fått allt att rinna över. Ingen modersgestalt. Typ "varför skulle mamma dö"? Fan, ta henne.
Kanske fick han ingen direkt förståelse från sin pappa?.
Jag bara spånar såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in