2022-03-27, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nej, det är inte nån som är bättre eller sämre. För egen skull ser jag det att vi har ett system som passar vissa..Jag lägger inget värde i betyg egentligen..
Killar får ju bättre jobb - fortfarande - trots att de ibland inte får bra betyg.
Det är väl läroplanen som styr detta och politikerna styr den. Ändras ju lite var o varannat år.

Jag är nog ovanlig förälder som inte har betygshets..hoppas de unga inte dras in i det

Ja i ett patriarkat kan män gynnas pga sitt kön och därmed få bättre förutsättningar trots mindre ansträngning.

Det får vi ju arbeta bort men majoriteten i kommentarsfältet anser ju att feminismen ”gått för långt” och tom ursäktar hemska handlingar likt vad denna kille gjort.
Skrämmande. Men är man van att vara priviligerad så känns jämställdhet som förtryck, synd att dessa killar inte förstår det.
Citera
2022-03-27, 18:15
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Om nån tolkade mig att jag tycker killar är sämre i skolan är det fel! Jag anser att många pojkar killar inte kommer till sin rätt där olika orsaker! Finns forskning på det..
Däremot senare i livet får de högre lön o bättre jobb än kvinnor så ja...

Jobbar inom skola. Killar är objektivt sett svagare.
Citera
2022-03-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Jobbar inom skola. Killar är objektivt sett svagare.
Okej menar du ej så anpassningsbara
Citera
2022-03-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ja i ett patriarkat kan män gynnas pga sitt kön och därmed få bättre förutsättningar trots mindre ansträngning.

Det får vi ju arbeta bort men majoriteten i kommentarsfältet anser ju att feminismen ”gått för långt” och tom ursäktar hemska handlingar likt vad denna kille gjort.
Skrämmande. Men är man van att vara priviligerad så känns jämställdhet som förtryck, synd att dessa killar inte förstår det.
Nja, det är två diskussioner..feministspåret är ju långsökt i detta fall. Jag ser bara utifrån pojkars perspektiv, att de inte är i "patriarkat" i skolan i alla fall. Det kommer väl senare o det kan man ju tänka över..
Citera
2022-03-27, 18:33
Medlem
Kanske kan vara intressant att göra en jämförelse med pilbågsmannen Espen Bråthen Norge.
Han ansågs otillräknelig och kommer troligen att dömas till vård.

https://www.nrk.no/osloogviken/kongsberg-drapene_-siktede-espen-andersen-brathen-har-en-psykisk-lidelse-1.15859014
Senast redigerad av leosurvey 2022-03-27 kl. 18:35.
Citera
2022-03-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Kanske kan vara intressant att göra en jämförelse med pilbågsmannen Espen Bråthen Norge.
Han ansågs otillräknelig och kommer troligen att dömas till vård.

https://www.nrk.no/osloogviken/kongsberg-drapene_-siktede-espen-andersen-brathen-har-en-psykisk-lidelse-1.15859014
Ja, det är en möjlighet, men han är ju bara 18..
Norrmannen var väl äldre, men intressant jämförelse
Citera
2022-03-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Förstår ni inte att det handlar om fixering vid våld kombinerat med det kvinnohat som sprids på nätet?
Jodå, jag förstår mycket väl och förfasas över dessa interaktiva sekter. Svarade bara på en kommentar från någon som anser att F*bian inte kan klassas som en s.k. incel på grund av sin relativt låga ålder. Vilket är nonsens.
Citera
2022-03-27, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Den första läraren beskrevs i tidningen blivit överrumplad, och överfallen, hann inte reagera för att försvara sig. Den andra läraren sprang hann ikapp och som du skriver, hon hann ej låsa igen dörren.

Mörda gör jag av egoistiska skäl. Känslig kan jag fortfarande vara för kritik, avvisande eller olika typer av besvikelser. Då kan jag mörda för att jag överreagerar.

Vi vet inte heller om Fabian fått mottaga kränkande ord från dessa lärare, och vilka i så fall.

Om
Kränkande särbehandling

https://www.skolverket.se/skolutveckling/inspiration-och-stod-i-arbetet/stod-i-arbetet/atgarder-mot-krankande-behandling
Citera
2022-03-27, 19:22
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Vi får se när motivet blir offentligt. Jag är dock övertygad om att avsaknad av flickvän på något sätt kommer finnas där.
Läste ngnstans att han haft ihop det med första dödsoffrets dotter tidigare.
Citera
2022-03-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar

Ifall detta stämmer så känns det ju som ett rätt sannolikt motiv. Hon dumpar honom, han blir saltig och hugger ner hennes mamma som den bra "grabb han" är. Bara spekulation.
Citera
2022-03-27, 19:56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar

Citat:
Ursprungligen postat av A13
Ifall detta stämmer så känns det ju som ett rätt sannolikt motiv. Hon dumpar honom, han blir saltig och hugger ner hennes mamma som den bra "grabb han" är. Bara spekulation.

Någonstans var här på Flashback och källan en användare med negativ trovärdighet. Det finns mao ingen anledning att tro att det är sant.
Citera
2022-03-27, 20:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Jodå, jag förstår mycket väl och förfasas över dessa interaktiva sekter. Svarade bara på en kommentar från någon som anser att F*bian inte kan klassas som en s.k. incel på grund av sin relativt låga ålder. Vilket är nonsens.
Man ska nog vara försiktig med att stämpla folk som incels.
Speciellt unga människor. Risken finns att de tror att det alltid kommer att vara så och att det inte finns någon väg ur detta. Hela livet ligger framför och mycket kan förändras med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in