2022-03-27, 14:08
Medlem
Sinraths avatar
Man undrar varför lärarna mördades, från hans perspektiv alltså. Om det nu är mobbning som ligger bakom det hela? Oftast andra elever som står för sådant, i alla fall i omfattning. Besviken på att dom vuxna "inte gjort vad dom ska" för stoppa det? Finner det långsökt att två 50åriga lärare skulle ha tryckt ner honom så pass mycket att det var hans största hatobjekt i världen när han "triggas". Ruskigt kallblodigt att hugga ihjäl människor som försöker komma undan.
Citera
2022-03-27, 14:09
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det var nog auktoriteter han hatade. Just då.

Låter betydligt troligare. Fege Fabian uppvisar ett typiskt woke-beteende. Känner sig kränkt, diskriminerad och förtryckt. Utvecklar ett hat mot de som ”förtrycker” honom. Så han beslutar sig, precis som woku-kulturen förespråkar, att tysta och för evigt cancellera sina ”förtryckare”.
Citera
2022-03-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hur tycker du pojkar ska bemötas i skolan? Är genuint intresserad..
Vi vet att pojkar idag inte kommer till sin rätt i skolan (har det inte alltid varit så) men vad kan man då göra åt det..behöver inte gå in på nåns åsikter - opolitiska förslag tack
Utred vem som är bäst i varje ämne och segregera klasserna utifrån det.

Man får motivation av att bli bättre på något mätbart. Även om man inte är duktig så ger det hopp, ambitioner, tillhörighet och en tydlig väg att vandra.

Män är tävlingsinriktade. Tidigt. Utan potentialen att segra är sammanhanget meningslöst. Många tvingas alltså till en 10 år lång, meningslös tillvaro.
Citera
2022-03-27, 14:30
Medlem
Citat:
De får sämre betyg genomgående..utvecklas även senare biologiskt

De flesta som får dåliga betyg i skolan får det för att dom anser det är töntigt att plugga. Män påverkas tyvärr mer av detta pga machokultur och därav får pojkar sämre betyg. Inte för att dom bara är pojkar och att kvinnor på nått sätt skulle styra över det för att diskriminera. Jävla larv att påstå nått sånt.
Citera
2022-03-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Hoppar bara in. Orkar ej följa allt."Bara råkade vara där"...Tssss. INTE. Lärare provocerar alldeles för mycket politiskt. Faktiskt får de förvänta sej attack och hat. De får skylla sej själva dessa "godhetsknarkande" feminister Är du helt omedveten om hur just lärarkåren smetar äcklig vänsterpropaganda på elever. Bara det gör oss andra vansinniga. Det gör mej topp tunnor rasande. Vad har lärarna för rätt till det? Hade jag haft barn i skolan idag kan de vara säkra på att jag skulle uppsöka skolväsendet. Jag nästan vill göra det ändå. Jävla lärare förstör våra pojkar på alla sätt. Om dessa två lärare utmärkte sej mer än andra, och var batikhäxor som spred sin dynga å sneda åsikter över elever, så tycker jag faktiskt att detta ska vara ett avskräckande exempel. Håll käften alla lärare och gör ert jobb. Politiker har vi i Sverige, utan er medverkan. Jag förstår Fabian. Såna lärare vill jag också skada/lära veta hut.

Jaja, hon ser ut precis som jag trodde. En "redig" lärare som ska lära ungdomarna livets allvar, o verkligheten. Säger hon som inte lever i verkligheten utan levde sitt liv med skygglappar som alla andra rödingar. Usch.
Länken funkar inte. Testar en ny.
https://pedagog.malmo.se/artiklar/hon-jobbar-med-verklighetsforankrad-undervisning/

Så det är dig man läser om nästa gång det här händer.
Citera
2022-03-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Att bli förvånad över kvinnohatet på flashback är på samma nivå som att bli förvånad över att vatten är blött. Haters gonna hate.
Jo, nog kan det ibland kännas som om män som hatar kvinnor har en viss överrepresentation på Flashback.
Citera
2022-03-27, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Men det var ju en elev på skolan som uttalat sig om att vederbörande tog kontakt med Fabian och ville umgås med och inkludera honom. Men han ville inte utan avvisade personens försök.

Om du själv inte vill umgås, kan inte andra elever belastas för detta.

Nej absolut, det håller jag med om.

För en del är det en isolation som är självförvållad, för andra inte.

Svårt att veta varför vissa individer isolerar sig själva och om omgivningen kan förhindra det.
Citera
2022-03-27, 15:23
Medlem
Ser inte Fanian rätt dopad ut?
Citera
2022-03-27, 15:25
Medlem
Citat:
De får sämre betyg genomgående..utvecklas även senare biologiskt

De kan inte vara sämre då? Och hur tänker du skolan ska lösa deras biologiakt sena utveckling? Könshormoner?
Citera
2022-03-27, 15:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
De kan inte vara sämre då? Och hur tänker du skolan ska lösa deras biologiakt sena utveckling? Könshormoner?
Killarnas lägre betyg beror på orättvis betygssättning. När man ser på centralt rättade prov så är inte killarna sämre.
Citera
2022-03-27, 15:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maggansjo
Nej absolut, det håller jag med om.

För en del är det en isolation som är självförvållad, för andra inte.

Svårt att veta varför vissa individer isolerar sig själva och om omgivningen kan förhindra det.
Det har väl inte riktigt kommit fram om han alltid har hållit sej på sin kant eller om det är något som har skett på senare tid.
Någon form av "försämring" har i alla fall uppmärksammas av omgivningen den senaste tiden.
Citera
2022-03-27, 16:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det har väl inte riktigt kommit fram om han alltid har hållit sej på sin kant eller om det är något som har skett på senare tid.
Någon form av "försämring" har i alla fall uppmärksammas av omgivningen den senaste tiden.
Jag vill minnas att förändringen skulle vara sedan ett halvår tillbaka, enligt någon intervjuad elev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in