2022-03-26, 20:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Jag antydde att min källa hade fel. Därav min tveksamhet i mitt första inlägg och just därför jag ville försäkra mig i tråden om någon hört något liknande eller sitter på helt annan info.
Min källa har en förmåga att inte ställa relevanta motfrågor utan är lite naiv när det kommer till information oavsett om det är från tidning eller annan källa och köper det som sägs och berättas.

Könet på min källa kan ni nog räkna ut och denna person tillhör den äldre generationen som inte riktigt lärt sig källkritik, lägg därtill biologiska egenskaper pga personens kön och att personen växte upp innan ordet källkritik var något som varje svensk visste vad det var och framförallt använde sig utav.

Men då har vi rett ut den saken och kan släppa det.

Ibland när det gäller uppmärksammade fall blir det lite rundgång. Rykten på Flashback (som det angående släktskapet med Keith Cederholm) når utanför tråden och börjar spridas snarare i fikarummet eller bland grannar. Sedan letar det sig tillbaka till Flashback.
Citera
2022-03-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Hmm, om du visste hur vanligt det är att människor med en psykos sjukdom kan hålla ihop sig och ha en röd tråd under en kvarts samtal samt att de svarar nej på frågor som ex hör du röster etc. Då förstår du också att det är undermåligt om bedömningen går till på det viset.

Du har väldigt tydligt aldrig träffat någon med psykos.
Citera
2022-03-26, 20:47
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja. Jag gissar på att p7-an kommer leda vidare till en RPU. Skulle tro att det blir en RPV i slutändan. Det här har tydligen varit på gång i flera månader, då man vittnat om att det skett en förändring hos honom.
På senare tid har ju alltfler "störda" fått fängelse istället för vård. Så det är svårt att säga om den störning jag gissar att han har leder till vård. Det kanske blir fängelse ändå.
Citera
2022-03-26, 20:47
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
OK. Menade inte att just han - utan ngt han borde ”se till” polis, åklagare… sett det ske i andra fall. Du kan se bilderna ev men inte skriva. Låst sida.
Pappan kan ju släcka ned/låsa om han får lösenordet.
Citera
2022-03-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Pappan kan ju släcka ned/låsa om han får lösenordet.
Han får inte lämna meddelanden till pappan, med mindre än att åklagaren okejat det. Dvs advokaten får inte springa med meddelanden. Som jag förstått så måste åklagaren tillåta det. Det innebär att FC måste vara vaken nog att ens tänka på att stänga ner medier. Han har ju noll koll på det nu.
Citera
2022-03-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chelseea
Är det endast jag som tyckte att ambulanspersonalen rörde sig så SJUKT långsamt i videon när de lastade in den skadade kvinnan i ambulansen? Helt sjukt! Att de körde in britsen långsamt i bilen och sedan gick istället för sprang kostade kanske henne livet?! De borde ju ha SPRUNGIT!!!

Vad hade hänt om de faktiskt agerat snabbt som attan med att få in henne och iväg henne till sjukhuset undrar man..

Var finns videon?

(Blir inte klok på sökfunktionen här...)
Citera
2022-03-26, 21:14
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Samtidigt tränade han karate fram till i julas. Som fortfarande präglas mycket av manliga normer.
Såg någon vilket bälte han hade innan klubben tog bort hans bild?

Han står med brunt bälte på sin coverbild på facebook fortfarande. Ingen i familjen verkar skämmas och ta bort sina konton likt Anton Lundin Petterssons familj gjorde i ett par år, innan dom kom tillbaka.
Citera
2022-03-26, 21:20
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Jag har klara minnen från treårsåldern och framåt, jag hade definitivt kommit ihåg det om det hade hänt när jag var fem-sex år. Alla är inte som du.

Vad gäller triggerpunkter finns det flera olika större händelser näraliggande i tiden. Den här frågan är alldeles för komplicerad för att det ska finnas enkla svar, antagligen handlar det om ett gäng olika processer som varit igång samtidigt i högre eller mindre grad.

1. Eskalerande process av dåligt välmående det senaste halvåret, som kulminerade dagen för dådet.

2. Utkastad från skolans spexgrupp pga antagligen udda/störande beteende.

3. Failad psykologisk bedömning under mönstring, ett nederlag eftersom han sökt att göra militärtjänst.

4. Moderns födelsedag dagen innan dådet/moderns dödsdag exakt en månad innan.

5. Det faktum att han sökt upp just lärare på skolan, kombinerat med att båda av hans föräldrar jobbat/jobbar som lärare.

Liiite OffTopic.

Men vi spexade en hel del när jag pluggade på Latin.
Fast då pluggade jag elektronik/data sidan om, på Pauli...

Citera
2022-03-26, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Jag hittar ingen Facebook på pappan?

Sedan är det väldigt konstigt med en ensamstående pappa som varken gillar eller kommenterar sin son. Inget positivt eller uppmuntrande alls. Extremt märkligt om man samtidigt arbetar som lärare.
De träffades ju varje dag varför skulle de interagera genom facebook?
Citera
2022-03-26, 21:23
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag har också undrat över det, var det nån specialutbildning han gick o isf varför..
Har fö framkommit nåt mer om han hade nån kompis i skolan?
Estet linjen.
Citera
2022-03-26, 21:24
Medlem
Bendis avatar
Varför hatar man kvinnor så? Vad har vi gjort? Jag förstår inte. Även om det inte är motivet i detta fall. Men varför? Jag blir ledsen, jag vill folk väl, jag är inte korkad, jag vill förstå.
Citera
2022-03-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Jag hittar ingen Facebook på pappan?

Sedan är det väldigt konstigt med en ensamstående pappa som varken gillar eller kommenterar sin son. Inget positivt eller uppmuntrande alls. Extremt märkligt om man samtidigt arbetar som lärare.
Jag har inte mina barn på facebok. Vi är alla olika. Vi är iofs inte aktiva där nån av oss. Pappan till FC har facebook men hans flöde syns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in