2022-03-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, det var vad jag även påpekade, läs ordentligt, det fetade.
Är det inte så att Lydia Barth levde gratis hos brottsoffret?

vadå levde gratis, hon pröjsade för käket varje fall
satan va det jugs i tråden asså
2022-03-26, 18:35
Medlem
Citat:
I Sverige har vi allmän vittnesplikt. Det innebär att du är skyldig att vittna i domstol om åklagaren eller den misstänkta personen och personens försvarare vill det. Du kan alltså inte bestämma själv om du ska vittna eller inte.

Märkligt att dessa människor avförts?
Hur kan det komma sig?
Ang det jag fetat, alltså längst ned, men först:
Du har alldeles rätt i att i Sverige har man vittnesplikt. Det är bra -ja, till och med väldigt bra.
Men det är också väldigt bra att domstolar har rätt att avvisa folks tänkta vittnesmål.
När en advokat, t ex Lydia Barths advokat, får för sig att försöka släpa in nån/några av Lydia Barths suparkompisar för att den/de skall få sitta och berätta hur himla trevlig och rar hon är, så har domstolen möjlighet att säga nej.

Om det bedöms att det planerade vittnesmålet inte har nån relevans för bedömningen av brottet, så skall naturligtvis ingen tid slösas på sånt folk. Varje timme kostar pengar.
Gamla suparkompisar och liknande mer eller mindre vinddrivna existenser, skall förstås inte vara i en rättssal annat då än som åhörare.
Med eller utan termos med te.

OffT: Låt oss nu avvakta vad KaptenKrydda har att berätta för oss om de där individerna som inte fick vittna. Som blev ledsna.
De kan ju anonymt regga ett konto och hoppa in i tråden och berätta hur ledsna de är.
2022-03-26, 20:47
Medlem
Vi har för bara några timmar sedan fått veta att Lydia Barth "pröjsade för käket i alla fall" -minsann..
Frågan gällde ett påstått 'sugardaddyskap'.

Av tråden har vi fått veta att Lydia Barth tydligen fått en MC och en bil (eller minns jag fel?), men att gåvorna inte blev registrerade på henne. Detta skulle ha berott på att Lydia Barth var skuldsatt och fanns/finns registrerad hos KFM (så har jag uppfattat det).

Är det nån som vet om Lydia Barth blev förmånsbeskattad av SKV för att hon fritt disponerade dessa fordon?
2022-03-26, 21:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillebananas
för mycke fylla e va ja tror asså, ingen av de spottadde i glasen om ja sär så. dom var djävlit coola att festa me å ja vet inte 100 på va hon mena me de orden

Ok, tack för svaret.

Jag tycker ju mer och mer att det verkar vara en mycket tragisk olycka, fylleolycka.

Och att Lydia är ärlig i sina förhör fast hon egentligen inte kommer ihåg. Det blir tyvärr fel för att hon så enormt gärna vill hjälpa polisen med att berätta vad som hände, men kommer inte ihåg pga fylla. Så som jag tror.

Vet du om de brukade ha sina vapen framme när de drack, eller så? Brukade de låta vapen vara framme i huset, exempelsvis när de festade?
2022-03-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, tack för svaret.

Jag tycker ju mer och mer att det verkar vara en mycket tragisk olycka, fylleolycka.

Och att Lydia är ärlig i sina förhör fast hon egentligen inte kommer ihåg. Det blir tyvärr fel för att hon så enormt gärna vill hjälpa polisen med att berätta vad som hände, men kommer inte ihåg pga fylla. Så som jag tror.

Vet du om de brukade ha sina vapen framme när de drack, eller så? Brukade de låta vapen vara framme i huset, exempelsvis när de festade?
Det här citatet:

Och att Lydia är ärlig i sina förhör fast hon egentligen inte kommer ihåg.

-måste bara föras in i Flashbacks samling av de mest skrattretande påståendena genom tiderna.

OnT: Du envisas med att fortsätta att försöka göra ett överlagt, alltså medvetet, mord till att bli beskrivet som en "fylleolycka".
Varför gör du detta?
Vilken är din bakomliggande drivkraft?
För hur många inlägg du än postar, så har två svenska domstolar med redbara män och kvinnor, slagit fast att det är frågan om ett MORD, dvs det är inte en olyckshändelse av något slag.

OffT: Du bryr dig inte det minsta om ditt renommé, va?
2022-03-26, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det här citatet:

Och att Lydia är ärlig i sina förhör fast hon egentligen inte kommer ihåg.

-måste bara föras in i Flashbacks samling av de mest skrattretande påståendena genom tiderna.

OnT: Du envisas med att fortsätta att försöka göra ett överlagt, alltså medvetet, mord till att bli beskrivet som en "fylleolycka".
Varför gör du detta?
Vilken är din bakomliggande drivkraft?
För hur många inlägg du än postar, så har två svenska domstolar med redbara män och kvinnor, slagit fast att det är frågan om ett MORD, dvs det är inte en olyckshändelse av något slag.

OffT: Du bryr dig inte det minsta om ditt renommé, va?
Det har även överklagats och varit uppe i högsta domstolen, som efter att ha gått igenom ALLT, inte sett någonting överhuvudtaget som skulle kunna få dem att bevilja prövning/resning.

Somliga har lite svårt att förstå, trots att domarna är pedagogiskt skrivna, så att till och med Lydia Barth kan förstå.

0.4 på högskoleprovet för duktiga Lida
2022-03-26, 23:50
Medlem
Citat:
Det har även överklagats och varit uppe i högsta domstolen, som efter att ha gått igenom ALLT, inte sett någonting överhuvudtaget som skulle kunna få dem att bevilja prövning/resning.

Somliga har lite svårt att förstå, trots att domarna är pedagogiskt skrivna, så att till och med Lydia Barth kan förstå.

0.4 på högskoleprovet för duktiga Lida

Det vet du inte.
2022-03-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vi har för bara några timmar sedan fått veta att Lydia Barth "pröjsade för käket i alla fall" -minsann..
Frågan gällde ett påstått 'sugardaddyskap'.

Av tråden har vi fått veta att Lydia Barth tydligen fått en MC och en bil (eller minns jag fel?), men att gåvorna inte blev registrerade på henne. Detta skulle ha berott på att Lydia Barth var skuldsatt och fanns/finns registrerad hos KFM (så har jag uppfattat det).

Är det nån som vet om Lydia Barth blev förmånsbeskattad av SKV för att hon fritt disponerade dessa fordon?

Nej hon blev inte det, gåvor blir du inte beskattad, Det borde du och ditt gäng veta eller åtminstone dina så kallade juridiska släktingar. Lydia mår förhållandevis bra idag och hör och häpna carinah hon blev jätteglad att hennes familj stöttade henne under 2 förhandlingar, Jag ska besöka henne i påsk så jag undrar om det är någonting du vill att jag ska hälsa henne. Nej carinah hälsa ingenting är du snäll, jag vill inte störa Lydias rehabilitering.
2022-03-27, 06:19
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Nej hon blev inte det, gåvor blir du inte beskattad, Det borde du och ditt gäng veta eller åtminstone dina så kallade juridiska släktingar. Lydia mår förhållandevis bra idag och hör och häpna carinah hon blev jätteglad att hennes familj stöttade henne under 2 förhandlingar, Jag ska besöka henne i påsk så jag undrar om det är någonting du vill att jag ska hälsa henne. Nej carinah hälsa ingenting är du snäll, jag vill inte störa Lydias rehabilitering.

Häpp, va menar du det är ju inget fel på Lida så vad ska hon rehabiliteras från ?

Svara gärna på det, utan att anmäla mej, som du gjorde när jag kommenterade ditt inlägg att du personligen skulle ha avrättat E, det är nu bortstädat av mods, men vi vet hur du tänker mr Hitman
2022-03-27, 07:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det vet du inte.

Citat:
Har jag inte sagt åt dej att sluta ljuga
Det är offentliga uppgifter.

Resultat för Lydia Barths utförda högskoleprov:
Våren 2015: 0,40

Det är offentliga handlingar, likaså alla betyg och ansökningar/avslag och antagningar till utbildningar.
2022-03-27, 09:44
Medlem
Citat:
Det är klart att jag vet att gåvor inte beskattas.
Det är lika klart för mig att du inte förstod att jag med min fråga om förmånsbeskattning inte var seriös, utan var ett försök att driva lite. Det gick över förväntan, tack vare dig Lille Hans.

När du sen försöker lära mig nånting om gåvor/beskattning så skjuter du dig själv i foten.
Som jag skrev i det inlägg du citerade, så påpekade jag där att de fordon som Lydia Barth fick som "gåva" av Emil rent juridiskt inte blev gåva då hon inte blev registrerad som ägare, detta pga KFM. Lydia Barth var alltså pro forma ingen gåvomottagare.

Att jag skulle "hör och häpna"s av din info om att mörderskan Lydia Barth skulle ha uppskattat att hennes fullständigt omdömeslösa föräldrar fanns på plats under de båda förhandlingarna, det stämmer inte.
Att föräldrar, med eller utan termos, stöder sina barn, både välartade och usla sådana, är väl känt. Här är det dessutom så skruvat, så att det är både barnet Lida/Lydia och hennes föräldrar som råkar vara usla människor.

Lille Hans, du kan hälsa Lydia Barth när du träffar henne, att vi här på den rätta sidan, vi gläds åt att hon sitter där hon sitter och att vi skrattar åt att hon har valt att ha dig som besökare/kk.
Hon är alltså precis lika omdömeslös som innan mordet.

En sak till: För sin stupiditet kan man inte rehabiliteras. Den får man dras med resten av livet.
Det kan du hälsa Lydia Barth.
Från mig.
2022-03-27, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det vet du inte.
Ja, du Remark det är intressant att du uppenbarligen ligger och spanar över den här tråden.
Personligen trodde jag att du hade försvunnit för gott mtp hur mycket mothugg och tillrättavisningar du har råkat ut för här, inte minst då från mina tangenter..

OnT: När du väljer att yttra dig om att kontot Mumsbulle inte kan veta nånting om Lydia Barths resultat gällande Högskoleprovet, så gör du som vanligt bort dig. Att du då aldrig lär dig?!

Uppgifterna är, precis som Mumsbulle nu har berättat för både dig och för Lille Hans offentliga!
Det är därför tidningar ibland gör en sorts sammanställningar gällande "känt folks" resultat på hsp.
Så nu vet du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in