2022-03-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur ska du ha det?
Har du belägg för att det är lögner? "Nattklubbsarbetet"?

Vad har Lydia Barth arbetat med, som inte involverat någon "pojkvän"?

Är det felaktigt att Lydia Barth sökt sig till äldre män?

Är det felaktigt att Lydia Barth låtit män betala för hennes uppehälle?
fan va de jugs hela tiden jag har partat me båda dem så mycke alla vi hade kul lidia vet om det
2022-03-25, 17:16
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Nu är det så att Lydia Barth mördade en annan människa.
Varför ska den mördade granskas, när det är ställt utom rimligt tvivel att han blev mördad i sitt egna hem, obeväpnad, lugn och saklig?
Brukar oskyldiga brottsoffer hängas ut, likt somliga försökt in absurdum i denna tråd, där någon sjuk glorifiering pågår av en flerfaldigt dömd mördare?!

Du spottar och fräser men kan inte bemöta mina frågor/påståenden eller lögner med annat än personangrepp.

Vad gör du då i tråden om allt är klappat och klart?
Hallå, den mördade granskas ju inte. Dit har vi inte kommit, här.

Man brukar granska allt och alla som kan ha med saken att göra för att göra en korrekt utredning.
2022-03-25, 17:21
Medlem
Citat:
Nu är det så att Lydia Barth mördade en annan människa.
Varför ska den mördade granskas, när det är ställt utom rimligt tvivel att han blev mördad i sitt egna hem, obeväpnad, lugn och saklig?
Brukar oskyldiga brottsoffer hängas ut, likt somliga försökt in absurdum i denna tråd, där någon sjuk glorifiering pågår av en flerfaldigt dömd mördare?!

Du spottar och fräser men kan inte bemöta mina frågor/påståenden eller lögner med annat än personangrepp.

Lägg ner nu innan du tappar all trovärdighet, Du slänger ur dej påståenden som du inte kan backa upp och det sorgliga är att det gör du i varje tråd du skriver i, Och vad menar du exakt med flerfaldig dömd mördare?? Och en sak till mumsbulle, Du vet väl att svarta pengar inte är sjukpenning grundande, ännu ett påstående av dej som helt saknar belägg.
2022-03-25, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Man brukar granska allt och alla som kan ha med saken att göra för att göra en korrekt utredning.
Nu är det ju så att tingsrätten, hovrätten samt högsta domstolen sagt sitt.
Tror du inte att Emil har granskats?
Jösses...
Kan det inte vara så att mordet enbart beror på Lydia själv?
2022-03-25, 17:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillebananas
du, lillen va fan ingen suggerdaddy. han hade hur många brudar som helst å behövde fan vila från alla brudar.
så kom inte me sånt tugg.
lillen träffa för helvete denna brud på jobb, hon praktiserrade där. hon hängde med hans boss då, men lillen brädade bossen. samma boss som lillens ex knullade, så lillen blev lack och stötte på denna brud va. e du me va?

Nej, bli inte upprörd, captainspice och mumskakan ör inne i en vendetta, tråden har tyvärr och mycket ovanligt delat upp sig i 2 läger, 2 hatläger i princip. Vi som vill försöka förstå vad som egentligen hände den olycksaliga kvällen motarbetas hela tiden med helt obekräftat skvaller, skitsnack och personliga påhopp.

Klart som korvspad att Emil inte var Lydias "sugardaddy", om inte annat så var Lydia i det förhållandet för gammal för att Emil skulle ha varit en "sugardaddy". De var ju nästan jämngamla......

Vad bra att även du bekräftar att L först hängde med Es boss och att Es sista ex hade någon sorts affär med denna boss.

Men vad tror du hände där på kvällen innan skottet gick av? L säger till E (på filmen) att Emil:

"har förstört allt"!

Har du någon slags hint/fundering om vad det skulle kunna vara? Vad var det som E "hade förstört" för Lydia, eller för dem båda??
2022-03-25, 17:34
Medlem
Citat:
Har jag påstått att svarta pengar är sjukpenninggrundade?
Gillar du inte mina inlägg i andra trådar, scrolla vidare... här avhandlar vi mördaren Lydia Barth.

Inte så länge du fortsätter att ljuga och skapa tråd sanningar, I ett inlägg idag så skrev du att Lydia arbetade svart och då blir det svårt att höja sjukpengen.
2022-03-25, 23:55
Medlem
Citat:

Det enda du är ute efter är att det ska komma fram saker om Emils tillkortakommanden.. Och alla hennes tidigare män.
En fråga:
Denna tjej har inte levt ett liv som man enligt "normala" normer kallar en stabil, trygg, kvinna som gett sina 4 barn den trygghet livet som barn skulle behöva ha av en mor.. Inte nånstans! Och det blir inte bättre dom närmsta åren...
Hur i helvete kan du försvara och försöka hitta en skuld och ett. ansvar hos nån annan? Hur i helvete kan du tycka att en mor som ställt till det att man fått en dom på 18år för mord är en bra förälder?
Hon har levt ett liv som dom flesta tycker är helt absurt och helt oacceptabel. Ändå försöker ni fortfarande i denna tråd försöka få fram att denna Lydia barth som nån form av normalt funtad person som varit ett offer för alla hemska män som hon mött.
Gör inte henne till ett offer. Alla män hon mött kan ju inte varit våldsamma..
Hon framkallar alltid själv fullständig kaos!!!
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-03-26 kl. 00:02.
2022-03-26, 00:23
Avslutad
Citat:

Det är granskat, förstår du inte det?
Det är ställt utom rimligt tvivel att den rätta gärningsmannen i detta fall är en "kvinna", Lydia Barth.
Det finns till och med på film! Någonting som Lydia 0.4 på högskoleprovet Barth försökt hävda är att brottsoffret manipulerat och satt scener, trots att han omöjligt kunnat göra det från bårhuset.
Svara på frågorna istället, bemöt mina påståenden. Det är inte taget ur luften, ibland är sanningen vidrig och tragisk.
Det är väldigt starkt av brottsoffrets anhöriga att outa sig själva och berätta inte bara smickrande saker om den människa dem mist. Att inte endast hylla utan även berätta om svårigheter.
Jag har inte kunnat läsa att någon anhörig till Lydia gått ut och beklagat eller ens försökt förklara någonting om Lydia. Det har endast varit fokus på att Lydia var godheten personifierad, hon var en hårt arbetande, frånskild 4-barns mamma som studerade på universitet och försökte ja, vad då?
2022-03-26, 00:30
Avslutad
Citat:
Att barn älskar sina föräldrar är inte så konstigt.
Att påstå att Lydia tog hand om sina barn är en sanning med modifikation, minst sagt.
Ett mynt har två sidor.
I Lydias penningpung ligger många mynt, där Lydia representerar sig själv på ena sidan, övriga mynt representerar dem som kommit i hennes väg, frivilligt eller ofrivilligt.

Det är väl självklart att det inte ser bra ut att fika inne i rättssalen, mitt under pågående mordrättegång?!

Jag tycker det är intressant hur detta victimblaming fortsätter.
Det pekas på allt utom det faktum att Lydia betett sig vidrigt. Inte bara mot Emil och hans familj, utan även mot sina pojkvänner, äkta makar, KKs, toyboys eller varför inte benämna dem som Sugerdaddys, rätt och slätt?

Det är markant äldre män Lydia sökt sig till.
Emil var ett undantag, han blev endast 39 år.

Varför fanns det inte en enda person som vittnade till fördel för Lydia Barth?
Inte någon! Vad kan det bero på, tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, bli inte upprörd, captainspice och mumskakan ör inne i en vendetta, tråden har tyvärr och mycket ovanligt delat upp sig i 2 läger, 2 hatläger i princip. Vi som vill försöka förstå vad som egentligen hände den olycksaliga kvällen motarbetas hela tiden med helt obekräftat skvaller, skitsnack och personliga påhopp.

Klart som korvspad att Emil inte var Lydias "sugardaddy", om inte annat så var Lydia i det förhållandet för gammal för att Emil skulle ha varit en "sugardaddy". De var ju nästan jämngamla......

Vad bra att även du bekräftar att L först hängde med Es boss och att Es sista ex hade någon sorts affär med denna boss.

Men vad tror du hände där på kvällen innan skottet gick av? L säger till E (på filmen) att Emil:

"har förstört allt"!

Har du någon slags hint/fundering om vad det skulle kunna vara? Vad var det som E "hade förstört" för Lydia, eller för dem båda??
Ja, det var vad jag även påpekade, läs ordentligt, det fetade.
Är det inte så att Lydia Barth levde gratis hos brottsoffret?
2022-03-26, 12:20
Medlem
Citat:
Jag tror det beror på ett mycket uselt advokatsjobb. Jag vet några stycken och speciellt en som är otroligt upprörd att den ej kallats som vittne.
[..]
Ber om ursäkt för att jag hoppar in och för att jag klippt bort delar av din text.
När det gäller det fetade önskar jag att du, om möjligt, kan utveckla det där om ett vittne som typ "inte fick vittna". Kan du tänka dig att göra det?

Min erfarenhet av hur brottmålsprocesser i domstol går till får sägas vara rätt så stor. Likaså av vårdnadstvister i domstol.

När det gäller brottmålsprocesser i svenska domstolar är det ytterst tunnsått med karaktärsvittnen. Det är alldeles utmärkt, för de har öht ingenting där att göra om de inte samtidigt har något om själva brottet att berätta, för då är det givetvis en helt annan sak.

I vårdnadstvister är ju situationen helt annorlunda. Där skall ju den ena parten med hjälp av vittnen försöka visa sig vara 'superior' jämfört med motparten.

Var det så att "din person" blev besviken för att h*n hade önskat att få sitta och genom sitt "vittnesmål" i domstol få framhäva Lydia Barths förtjänster och kanske också få lämna kritiska synpunkter på brottsoffret Emil?
Vet du Captainspiced, det är precis vad jag tror!

Vi skall INTE upplåta svenska domstolar till att få vara skådeplats för medlemmar i div supporterkubbar, här: Lydia Barths fan club, alltså att få bli till nån form av Kiviks marknad!

Alltså helt rätt att "din person" inte fick nåt utrymme!
2022-03-26, 12:37
Avslutad
Citat:
Jag tror det beror på ett mycket uselt advokatsjobb. Jag vet några stycken och speciellt en som är otroligt upprörd att den ej kallats som vittne.
I Sverige har vi allmän vittnesplikt. Det innebär att du är skyldig att vittna i domstol om åklagaren eller den misstänkta personen och personens försvarare vill det. Du kan alltså inte bestämma själv om du ska vittna eller inte.

Märkligt att dessa människor avförts?
Hur kan det komma sig?
2022-03-26, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

"har förstört allt"!

för mycke fylla e va ja tror asså, ingen av de spottadde i glasen om ja sär så. dom var djävlit coola att festa me å ja vet inte 100 på va hon mena me de orden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in