Citat:
Ursprungligen postat av
Captainspiced
Jag tror det beror på ett mycket uselt advokatsjobb. Jag vet några stycken och speciellt en som är otroligt upprörd att den ej kallats som vittne.
[..]
Ber om ursäkt för att jag hoppar in och för att jag klippt bort delar av din text.
När det gäller det fetade önskar jag att du, om möjligt, kan utveckla det där om ett vittne som typ "inte fick vittna". Kan du tänka dig att göra det?
Min erfarenhet av hur
brottmålsprocesser i domstol går till får sägas vara rätt så stor. Likaså av
vårdnadstvister i domstol.
När det gäller brottmålsprocesser i svenska domstolar är det ytterst tunnsått med
karaktärsvittnen. Det är alldeles utmärkt, för de har öht ingenting där att göra om de inte samtidigt har något om själva
brottet att berätta, för då är det givetvis en helt annan sak.
I vårdnadstvister är ju situationen helt annorlunda. Där skall ju den ena parten med hjälp av vittnen försöka visa sig vara 'superior' jämfört med motparten.
Var det så att "din person" blev besviken för att h*n hade önskat att få sitta och genom sitt "vittnesmål" i domstol få framhäva Lydia Barths förtjänster och kanske också få lämna kritiska synpunkter på brottsoffret Emil?
Vet du
Captainspiced, det är precis vad
jag tror!
Vi skall INTE upplåta svenska domstolar till att få vara skådeplats för medlemmar i div supporterkubbar, här: Lydia Barths fan club, alltså att få bli till nån form av Kiviks marknad!
Alltså helt rätt att "din person" inte fick nåt utrymme!