2022-03-26, 16:32
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Ja en gång har vi sett henne steka prinskorv, och någon gång hade hon skurit kyckling och lagt den otvättade skärbrädan i kökslådan så det lukta apa i köket och allt var tvunget att diskas om. Detta var rask noga att dokumentera och lägga upp för allmän beskådan för att visa vilken otroligt dålig fru han har.

Nej jag tycker det är sjukt fel, men det är rask som ser sig som en kick ass farsa, och det var hans barns födelsedags presenter.
Haha! Thessans kökskunskap ligger i nivå med en person med down syndrom, usch vad äckligt.

Jag förstår varför hon instagrammar en fryst fucking paj, jag undrar om hon ätit riktigt god mat någon gång?

När var sista gången familjen var ute och åt på restaurang, har det någonsin hänt familjen?
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Jag tror att de varken kan eller har engagemang att orka lära sig liksom. Det har blivit en tillvaro där man hela tiden försöker hålla sig över ytan med kortsiktiga lösningar och det gör mig lite ledsen. Jag är ju människa också, jag känner empati trots att jag inte borde.

Det är en jävla sits de har satt sig i med skulder och 5 personer i en liten lägenhet; ingen kunskap, ork eller vilja att göra det bättre. Den enda strategi familjen har är Bajsis som jagar views genom att vara mer och mer odräglig.

Herregud stackars gäng.
Det är sorgligt att se, båda föräldrarna lever fortfarande i förnekelse, dålig ekonomi och kan inte ens betala bilskatten? Inga problem, vi köper nocco och snus ändå, det har kickass föräldrarna gjort sig förtjänt av.

Therese säger att hon tar hand om sina skulder samtidigt ökar dom med flera tusen I månaden, sen har dom mage att ifrågasätta varför folk blir oroliga och kontaktar socialen. Misären är total, snart är hemlösheten ett faktum.

Hur mycket fick familjen in denna månad? Gissar att dom får det tufft att ens betalar hyran, den är ganska dyr och ligger på 9000:- för den lilla lådan.

Jag undrar om den övriga familjen haft en intervention ännu? Något måste ju göras.

Baaaby vi måste handla, vänta lite älskling, jag måste bara sälja mina gamla h&m kläder först.
Citera
2022-03-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Haha! Thessans kökskunskap ligger i nivå med en person med down syndrom, usch vad äckligt.

Jag förstår varför hon instagrammar en fryst fucking paj, jag undrar om hon ätit riktigt god mat någon gång?

När var sista gången familjen var ute och åt på restaurang, har det någonsin hänt familjen?

Glöm inte den gången Baronen tog med T på date-night (läs: en anledning för Baronen att dricka sig aspackad och hålla arga rants på instagram.)

Eller den gången Rask tog med T och Eddie på restaurang. T tyckte det var dyrt att det kostade 800 kr. Rask påpekade att det kanske det är, han vet inte. För han är en man som drar in "extremt bra med pengar" på youtube, så 800 kr är en piss i havet för en höginkomsttagare som Carl-Fredrik.
Citera
2022-03-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Det där måste väl ändå bara vara "frukost på sängen" liksom innan skoldagen så var det riktiga firandet när han kommer från skolan.

Absolut, men det där va antagligen vad föräldrarna själva köpte som present. Sen ”lägger dom ihop” (som bara är att farfarn payar såklart) till en större present, typ som sparkcykel.
Citera
2022-03-26, 16:56
Medlem
saltakissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Precis!
Man får helt enkelt planera och har man det knapert så får man prioritera att denna månad så ska vi köpa t.ex en cykel till barnet och då får vi leva lite snålare och dra in på saker just nu.

Eller spara en slant varje månad för just såna här saker. Man kan alltid spara undan någon slant om det nu skulle bara röra sig om 100 kr.

Men Rask är nog inte mycket för att planera utan kör på impulser och då får grabben detta. Känns nästan som en paniklösning för han glömde...
Exakt, har man barn måste man planera i förväg och själv har jag valt att göra som mina föräldrar gjorde och köpa leksaker/presenter året runt på diverse reor om jag kan för att sedan ge allt på födelsedagen/julafton. Spär man ut det över hela året kan man vara väldigt generös. Rasks presenter till sina barn känns som något man kommit på precis dagen innan och fått panikshoppa.
Citera
2022-03-26, 16:57
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Glöm inte den gången Baronen tog med T på date-night (läs: en anledning för Baronen att dricka sig aspackad och hålla arga rants på instagram.)

Eller den gången Rask tog med T och Eddie på restaurang. T tyckte det var dyrt att det kostade 800 kr. Rask påpekade att det kanske det är, han vet inte. För han är en man som drar in "extremt bra med pengar" på youtube, så 800 kr är en piss i havet för en höginkomsttagare som Carl-Fredrik.
800 dyrt för en familj på 4? Det är väl ungefär vad det kostar att äta på max nuförtiden.

Det är inte dyrt, det var förmodligen någon billig restaurang, men det är klart att allt känns dyrt när man inte har några pengar.

Nu är det snart sommar och värme, då kommer Baronen gå runt i lägenheten med en strumpa mellan skinkorna och klaga hur jobbigt allting är för honom, inte en tanke skänker han till barnen vilket innehållslöst liv dom får leva. Men snart kommer diagnosen, då kan Rask kanske ta sig ut i arbetslivet, men Han måste må bra först, ska han aldrig få må bra?

När jag kollar på Rask och hans fru och vad deras barn lever för liv uppskattar jag verkligen mina egna föräldrar och min barndom, många glada minnen har jag, vad har hans barn för minnen? Steppa upp nu Bajsbaronen ditt förbannade avskräde till människa.

Tips till Bajsbaronen, ett välmående måste man jobba för, man blir inte lycklig av att ligga på soffan och scrolla insta hela dagarna.
Citera
2022-03-26, 16:57
Citat:

Det är sorgligt att se, båda föräldrarna lever fortfarande i förnekelse, dålig ekonomi och kan inte ens betala bilskatten? Inga problem, vi köper nocco och snus ändå, det har kickass föräldrarna gjort sig förtjänt av.

Therese säger att hon tar hand om sina skulder samtidigt ökar dom med flera tusen I månaden, sen har dom mage att ifrågasätta varför folk blir oroliga och kontaktar socialen. Misären är total, snart är hemlösheten ett faktum.

Hur mycket fick familjen in denna månad? Gissar att dom får det tufft att ens betalar hyran, den är ganska dyr och ligger på 9000:- för den lilla lådan.

Jag undrar om den övriga familjen haft en intervention ännu? Något måste ju göras.

Baaaby vi måste handla, vänta lite älskling, jag måste bara sälja mina gamla h&m kläder först.
Tessan gick enligt kickasbajsis hotell&restaurang... imponerande kunskaper, eller så är det rask som tryckt ner henne och förlöjligat hennes kunskaper. Han är liksom typ adlig, sir bajs
Citera
2022-03-26, 17:00
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltakissen
Exakt, har man barn måste man planera i förväg och själv har jag valt att göra som mina föräldrar gjorde och köpa leksaker/presenter året runt på diverse reor om jag kan för att sedan ge allt på födelsedagen/julafton. Spär man ut det över hela året kan man vara väldigt generös. Rasks presenter till sina barn känns som något man kommit på precis dagen innan och fått panikshoppa.
Både Rask och Therese är impulsiva människor som inte är kapabla att planera.

Jag kan tänka mig att det går till ungefär såhär.

Rask sitter vid datorn och kollar på videos där han är huvudpersonen, klockan är 2300 och in kommer Therese: Baby! Walter fyller år imorgon.

Rask: Helvete! *tar bilen till macken för att köpa en present, kommer hem med en doftgran, en påse chips och två munkar*.
Citera
2022-03-26, 17:07
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tessan gick enligt kickasbajsis hotell&restaurang... imponerande kunskaper, eller så är det rask som tryckt ner henne och förlöjligat hennes kunskaper. Han är liksom typ adlig, sir bajs
Det har jag väldigt svårt att tro, isåfall hoppade hon av i första ring eller gick ut med merparten ig.

Hur man hanterar livsmedel är bland det första man lär sig.

Men Thessans kanske bara hängde i Carl-Fredriks "klädbutik"? Läs: Snortade tjo och rökte cigg i en källarlägenhet som Alf betalade, klädbutiken var en låda med hårdrocks t-shirts bakom soffan.
Citera
2022-03-26, 17:54
Medlem
Citat:
800 dyrt för en familj på 4? Det är väl ungefär vad det kostar att äta på max nuförtiden.

Det är inte dyrt, det var förmodligen någon billig restaurang, men det är klart att allt känns dyrt när man inte har några pengar.

Nu är det snart sommar och värme, då kommer Baronen gå runt i lägenheten med en strumpa mellan skinkorna och klaga hur jobbigt allting är för honom, inte en tanke skänker han till barnen vilket innehållslöst liv dom får leva. Men snart kommer diagnosen, då kan Rask kanske ta sig ut i arbetslivet, men Han måste må bra först, ska han aldrig få må bra?

När jag kollar på Rask och hans fru och vad deras barn lever för liv uppskattar jag verkligen mina egna föräldrar och min barndom, många glada minnen har jag, vad har hans barn för minnen? Steppa upp nu Bajsbaronen ditt förbannade avskräde till människa.

Tips till Bajsbaronen, ett välmående måste man jobba för, man blir inte lycklig av att ligga på soffan och scrolla insta hela dagarna.

Ja, det är ju inte vad det går loss på på en gourmetkrog. Det viktiga den gången var i varje fall att berätta att T sagt det så att Alex kunde påpeka att han inte kunde relatera till det. Det var troligen 2018-2019, när Alexanders skryt om hans jättehöga inkomster var som mest intensiva.

2019 var också date-night, och det var också den sommaren Alexander tog med grabbarna till caféet vid ån och bjöd på en dyyyr skagenmacka. Så där har du nog svaret, senast Alexander kunde ta med familjen på restaurang var året när han gjorde mest views som Förtalsbaronen och drog in en städarlön för besväret.

Ja, det är alltid någon som haft det värre. Min barndom var också rätt hyfsad. Visst hade vi det inte fett, men nog såg föräldrarna till att man emellanåt kunde göra något roligt under loven. Min pappa hade säkerligen kunnat låna ihop till en slutkörd S-klass om han ville, men han gjorde det inte. Han lade undan så vi kunde köra en bilsemester och lattja på nöjesfält på sommarlovet istället. Det är sånt man tar med sig in i vuxenlivet, fina minnen av ens föräldrar den dagen de inte finns kvar i livet längre.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2022-03-26 kl. 17:56.
Citera
2022-03-26, 18:42
Medlem
knark-kungens avatar
Rask ger sin take om utredningen, hans högsta önskan är en aspergerdiagnos som sin bror. Men en narcissist är han verkligen inte, kickass-pappisch gör ju allt för sina barn, det finns denniskorv i kylen, kläder på kroppen och el i hushållet.

37:00 in, självinsikten är verkligen på topp.

https://youtu.be/ajStYJ-urIU
Citera
2022-03-26, 18:44
Medlem
Citat:

Kan du tänka dig att han kände sig nödgad att säga så? Helt otrolig människa egentligen.😂
Citera
2022-03-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ja, det är ju inte vad det går loss på på en gourmetkrog. Det viktiga den gången var i varje fall att berätta att T sagt det så att Alex kunde påpeka att han inte kunde relatera till det. Det var troligen 2018-2019, när Alexanders skryt om hans jättehöga inkomster var som mest intensiva.

2019 var också date-night, och det var också den sommaren Alexander tog med grabbarna till caféet vid ån och bjöd på en dyyyr skagenmacka. Så där har du nog svaret, senast Alexander kunde ta med familjen på restaurang var året när han gjorde mest views som Förtalsbaronen och drog in en städarlön för besväret.

Ja, det är alltid någon som haft det värre. Min barndom var också rätt hyfsad. Visst hade vi det inte fett, men nog såg föräldrarna till att man emellanåt kunde göra något roligt under loven. Min pappa hade säkerligen kunnat låna ihop till en slutkörd S-klass om han ville, men han gjorde det inte. Han lade undan så vi kunde köra en bilsemester och lattja på nöjesfält på sommarlovet istället. Det är sånt man tar med sig in i vuxenlivet, fina minnen av ens föräldrar den dagen de inte finns kvar i livet längre.
Ja, men exakt. Rasks grabbar fick några timmar på HighChaparall, men det var tydligen så dyrt och dåligt att han kände sig nödgad att kontakta HC om det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in