2022-03-26, 15:48
Medlem
Lite humor att när pappa Fredrik säger att han började missbruka vid 18 årsålder pga psykisk ohälsa så attackerar Rask det uttalandet som rent skitsnack och något Fredrik gömmer sig bakom.

Haha, här kastas det sten hejvilt i glashuset.

Rask måste brås på morsan när det kommer till utseendet för jag tycker inte han är lik sin far.

https://youtu.be/M0vvi3TDR_Q?t=25988
Citera
2022-03-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Hur kan man förringa den man är gift med på det viset? Att han inte istället känner skam för att han förstör hennes drömmar. Man ser inte att han är ledsen för någonting ju. "VI gillar inte resor och sådant" Och när han sedan konfronteras med T's ord som är med i klippet du länkade ovan. Ja vad gör han då? Då ska det skyllas på att hon sa fel eller?! Hon drömmer och önskar fel? På grund av adhd? Nä vad faaaan!

Hur klarar Rask förresten av att alla nu ser honom som en fegis? Att inte svara Chrippa är helt otroligt😂 Eller filar han på en serie med tio delar om Chrippa och Cluee nu? Rask, det räcker med en saklig video bara. Men det går inte eller hur? För du har inget att komma med, går inte försvara sig längre..

Carl-Fredrik är huvudrollen. Han är solen och hela världen kretsar runt honom. Carl-Fredrik vill inte resa, och då är det likadant för alla omkring honom.

Precis. För var dag som går sedan släppet visar han vilken ynklig man han är. Han säger att folk stör sig på honom för att han vågar säga vad han tycker och har starka åsikter. Sanningen är dock att folk stör sig på honom för att han säger att han vågar säga vad han tycker, men när det kommer till kritan gör han det ändå inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Aha, borde nästan räknas som förskott på arvet vid det här laget ang farfar, han måste nog vara den stora försörjaren för den familjen.

https://lavendla.se/juridik/familjer...rskott-pa-arv/

Ludde skulle kunna åberopa det med framgång den dagen Alf trillar av pinnen. Hur många mercedesbilar och månadsbidrag har egentligen Ludde fått under åren? Det lär bli en släktfejd utan dess like när dagen är kommen. Gränsen mellan kärlek och hat är hårfin för en person som Alexander. Kommer pengar och Alexanders välmående i mellan för familjen så väljer han pengar och sitt eget välmående alla dagar i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tessan uttryckte i någon film att hon ville ha lite ljusare hemma, inte massa svart och dödskallar mm.
Men det är tur att Alex vet att när Tessan säger såna konstiga saker så är det bara hennes grova adhd som klickar in, så det behöver man inte bry sig om.

Jag, jag, jag. MIIIIIIIG!
Citera
2022-03-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Haha, sorgligt. Men att ge ätbara saker i ''present'' är så jävla B, så det passar ju bra med tanke på hur deras tillvaro ser ut i övrigt!
Det där måste väl ändå bara vara "frukost på sängen" liksom innan skoldagen så var det riktiga firandet när han kommer från skolan.
Citera
2022-03-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ludde skulle kunna åberopa det med framgång den dagen Alf trillar av pinnen. Hur många mercedesbilar och månadsbidrag har egentligen Ludde fått under åren? Det lär bli en släktfejd utan dess like när dagen är kommen. Gränsen mellan kärlek och hat är hårfin för en person som Alexander. Kommer pengar och Alexanders välmående i mellan för familjen så väljer han pengar och sitt eget välmående alla dagar i veckan.

Man får hoppas Ludde är så smart. Rask förtjänar inte en krona när dagen är kommen.
Citera
2022-03-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Det där måste väl ändå bara vara "frukost på sängen" liksom innan skoldagen så var det riktiga firandet när han kommer från skolan.

Man hoppas på det, men samtidigt så hade inte Rask missat chansen att stoltsera för hela instagram vilken farsa han är.

Vilket jag tolkar inte hände...
Citera
2022-03-26, 15:57
Medlem
Citat:
Enkelt svar på den, T var less och sökte sig eget boende för sig och grabbarna. Bajsis gjorde vad han kunde för att för att hon skulle stanna, det blev en bebis...
Kan du fatta att T gick på den enkla; bruden är på väg att lämna = gör henne på smällen.
Citera
2022-03-26, 15:59
Medlem
Citat:
Kan du fatta att T gick på den enkla; bruden är på väg att lämna = gör henne på smällen.

Kääääärleeeeeksbarn! Då blir allt bra...
Citera
2022-03-26, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Alltså woow, vad fan ska det där föreställa?

Det är som ett slag I ansiktet, jag undrar varför föräldrarna aldrig bakar? Kladdkaka är den enklaste efterrätt man kan göra.

Jag undrar om Therese ens kan laga mat.

Det blir väl ett packe kondomer och en dosa ettan lös från kickass-farsan. Självklart kommer Therese att instagramma det.
Jag tror att de varken kan eller har engagemang att orka lära sig liksom. Det har blivit en tillvaro där man hela tiden försöker hålla sig över ytan med kortsiktiga lösningar och det gör mig lite ledsen. Jag är ju människa också, jag känner empati trots att jag inte borde.

Det är en jävla sits de har satt sig i med skulder och 5 personer i en liten lägenhet; ingen kunskap, ork eller vilja att göra det bättre. Den enda strategi familjen har är Bajsis som jagar views genom att vara mer och mer odräglig.

Herregud stackars gäng.
Citera
2022-03-26, 16:04
Citat:
I just detta fall är det lätt att förstå. Tyvärr.
Det är tragiskt.
Jag antar att socialen ringt farfar och någon mer för att höra om familjens sociala kontaktnät, om hur det fungerar med ekonomi mm, då finns det inte en chans att raskarna skulle erkänna att det inte fungerar, för de vill inte förlora barnbarnen. Säkert därför E inte får vara hemma på helgen, utan får egen tid med morfar. W har varit till farmor osv
Citera
2022-03-26, 16:16
Medlem
Citat:
I just detta fall är det lätt att förstå. Tyvärr.
Det är tragiskt.
Jag antar att socialen ringt farfar och någon mer för att höra om familjens sociala kontaktnät, om hur det fungerar med ekonomi mm, då finns det inte en chans att raskarna skulle erkänna att det inte fungerar, för de vill inte förlora barnbarnen. Säkert därför E inte får vara hemma på helgen, utan får egen tid med morfar. W har varit till farmor osv
Ja, det är antingen den lösningen eller så hade kommunen kanske satt ungarna på korttidsboende i helgerna just för att avlasta föräldrarna som inte orkar. Det är väldigt bra att barnen får vara med morfar och farmor etc. De får perspektiv och har själva en paus från miljön hemma.
Citera
2022-03-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Lite humor att när pappa Fredrik säger att han började missbruka vid 18 årsålder pga psykisk ohälsa så attackerar Rask det uttalandet som rent skitsnack och något Fredrik gömmer sig bakom.

Haha, här kastas det sten hejvilt i glashuset.

Rask måste brås på morsan när det kommer till utseendet för jag tycker inte han är lik sin far.

https://youtu.be/M0vvi3TDR_Q?t=25988
När farsan öppnar sig så där ska fan Bajsis sitta ner och hålla käften. Kanske han kunde lära sig något om sig själv om han lyssnade på andra. Jag blir så förbannad av respektlösheten.
Citera
2022-03-26, 16:22
Medlem
Citat:
När farsan öppnar sig så där ska fan Bajsis sitta ner och hålla käften. Kanske han kunde lära sig något om sig själv om han lyssnade på andra. Jag blir så förbannad av respektlösheten.

Håller med. Kan inte vara kul för farsan att se där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in