2022-03-26, 17:30
  #7633
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Personligen hatar jag när byråkratin ska reglera sönder saker och ting. Brukar inte sällan bli pannkaka av det hela. Argumentet att man vill bekämpa penningtvätt köper jag inte heller.

Vi får väl se, så länge jag kan trada är jag nöjd. UK har ju spärrat Bybit tillexempel. Det är sådana fasoner jag är rädd för. Och svenska banker är ju inte så pigga på att låta sina kunder köpa krypto.
Det blir omöjligt för stater och centralbanker att implementera bitcoin of det inte finns någon reglering. Jag ser det som positivt att det blir reglerat även om det såklart kan göras på fel sätt.

Tradea kommer du alltid kunna göra. Galen hävstång finns det ingen garanti för men du kan alltid låna pengar och tradea för att uppnå samma sak.
Citera
2022-03-26, 17:38
  #7634
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det blir omöjligt för stater och centralbanker att implementera bitcoin of det inte finns någon reglering. Jag ser det som positivt att det blir reglerat även om det såklart kan göras på fel sätt.

Tradea kommer du alltid kunna göra. Galen hävstång finns det ingen garanti för men du kan alltid låna pengar och tradea för att uppnå samma sak.
Att låna är inte samma sak, då använder du pengar du inte har som du måste betala tillbaka, du sätts alltså i skuld. Med hävstång på en tradingplattform kan du inte förlora mer än du sätter in av dina egna pengar.

Det ska primärt användas för att du ska kunna riskera en mindre del av din portfölj men få samma utdelning som om du använde hela. Att det finns degenererade människor som sätter hela sin lön med 100x leverage är deras problem, precis som det är eget ansvar med att spela på casino.

Men som vanligt lär väl alla lida för att ett fåtal inte kan hantera sina pengar.
Citera
2022-03-26, 17:54
  #7635
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Personligen hatar jag när byråkratin ska reglera sönder saker och ting. Brukar inte sällan bli pannkaka av det hela. Argumentet att man vill bekämpa penningtvätt köper jag inte heller.

Vi får väl se, så länge jag kan trada är jag nöjd. UK har ju spärrat Bybit tillexempel. Det är sådana fasoner jag är rädd för. Och svenska banker är ju inte så pigga på att låta sina kunder köpa krypto.

Som du redan blivit informerad om i tråden så kan inte BTC implementeras och storskaligt adapteras utan reglering. Med reglering följer storskalig adaption och ... som du inte tycks förstå ... stor vinst. Men du vill kanske ner till under 10K istället, liksom dollarmiljonären som kör taxi?
Citera
2022-03-26, 18:07
  #7636
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Att låna är inte samma sak, då använder du pengar du inte har som du måste betala tillbaka, du sätts alltså i skuld. Med hävstång på en tradingplattform kan du inte förlora mer än du sätter in av dina egna pengar.

Det ska primärt användas för att du ska kunna riskera en mindre del av din portfölj men få samma utdelning som om du använde hela. Att det finns degenererade människor som sätter hela sin lön med 100x leverage är deras problem, precis som det är eget ansvar med att spela på casino.

Men som vanligt lär väl alla lida för att ett fåtal inte kan hantera sina pengar.
Det är precis samma sak. Du lånar till exempel 50x mer än du själv sätter in i din trade. Skillnaden är att du automatiskt blir likviderad när du använder en hävstångsprodukt. Med en stop loss på lånat kapital är det samma sak. Räkna på det och du skall se. Är mest förvånad över att du som är en framgångsrik trader inte har koll på basala saker som detta.
Citera
2022-03-27, 07:03
  #7637
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bitcoin (och Ethereum!!) har redan passerad Howie testet 2014 och klassas av SEC som tillgångar (commodities), vilket är en av Bitcoins största styrkor för de största spelarna när de överväger att investera.

Fel, ”commodity” betyder inte tillgång, utan handelsvara. En helt annan sak.
Citera
2022-03-27, 08:58
  #7638
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Fel, ”commodity” betyder inte tillgång, utan handelsvara. En helt annan sak.
Sant. Poängen var att SEC dömde att BTC/ETH inte var en security iaf.
https://cassels.com/insights/sec-declares-bitcoin-and-ether-as-non-securities/

Sedan kan man filosofera om dom dömde fel för Ethereum men nu har dom gjort det.
Citera
2022-03-27, 12:35
  #7639
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Stochastisc på månaden håller på göra en bullish cross. Hur har det gått tidigare när detta skett? Ner eller upp?

👀
https://i.imgur.com/WS8M3PB.jpeg

Tycker synd om de som envisas med att kolla ner mot 20k, men ändå inte för ni har fått gott om varningar.
Vi bryr oss inte om priset är på 100k eller 10k, vi trejdar både upp oich ner, därför är priset irrelevant för en trajder.
Citera
2022-03-27, 12:37
  #7640
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Pratar vi om Bitcoin så gäller detta inte i praktiken. Iaf om vi tittar på vad som händer där ute.

Du kanske snarare menade att "makten inte gillar oreglerade marknader där det flödar pengar"? Men det är inte alls samma sak som att "makten inte gillar krypto". Det är bara se till att reglera dessa marknader och det är inget orimligt i det.

Sedan finns det massa konstiga tokens där ute som är ganska klockrena exempel på securities. Dessa kommer snabbt gå mot 0 om (när!) SEC dömmer dom som sådana. Howie testet brukar man tala om när man gör sådan bedömning.

Bitcoin (och Ethereum!!) har redan passerad Howie testet 2014 och klassas av SEC som tillgångar (commodities), vilket är en av Bitcoins största styrkor för de största spelarna när de överväger att investera.

Rekommenderar verkligen gårdagens Crypto Banter där en trio tunga spelare diskuterar just dessa frågor på högsta IQ nivå. https://www.youtube.com/watch?v=HHbxPpEHEZk&t=250s
Riktigt bra och intressant länk. Tackar
Citera
2022-03-27, 12:41
  #7641
Medlem
Madzen123s avatar
rejectar vi 200 eman på 1dagars timeframe eller vad tror ni, intressanta tider nu
Citera
2022-03-27, 14:37
  #7642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
rejectar vi 200 eman på 1dagars timeframe eller vad tror ni, intressanta tider nu

Kolla RSI, högt på dagliga medan om man kollar på vecka är det relativt lågt.
Citera
2022-03-27, 15:51
  #7643
Medlem
Papper1512s avatar
Nästa vecka blir nog bra. Terra har redan köpt btc för en miljard dollar och kommer köpa för ytterligare tio miljarder dollar. Normala cykler är satt ur spel och vi lär få en fin kryptovår.
Citera
2022-03-27, 16:39
  #7644
Medlem
DroidBishops avatar
Previous Day Equlibrium träffad till dollarn idag. Trevligt

https://www.tradingview.com/x/c4khliKY/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in