Citat:
Ursprungligen postat av
Papper1512
Det blir omöjligt för stater och centralbanker att implementera bitcoin of det inte finns någon reglering. Jag ser det som positivt att det blir reglerat även om det såklart kan göras på fel sätt.
Tradea kommer du alltid kunna göra. Galen hävstång finns det ingen garanti för men du kan alltid låna pengar och tradea för att uppnå samma sak.
Att låna är inte samma sak, då använder du pengar du inte har som du måste betala tillbaka, du sätts alltså i skuld. Med hävstång på en tradingplattform kan du inte förlora mer än du sätter in av dina egna pengar.
Det ska primärt användas för att du ska kunna riskera en mindre del av din portfölj men få samma utdelning som om du använde hela. Att det finns degenererade människor som sätter hela sin lön med 100x leverage är deras problem, precis som det är eget ansvar med att spela på casino.
Men som vanligt lär väl alla lida för att ett fåtal inte kan hantera sina pengar.