2022-03-25, 13:40
  #7621
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
DUmp ner till 42k säger jag.
I helgen iaf sen kan det nog gå upp ännu mer på måndag.
Riktigt bart simpson mönster just nu.
Bart pattern invalidate - stophunt rise.
Citera
2022-03-25, 13:53
  #7622
Medlem
DroidBishops avatar
Zonen mellan 46-48k är intressant för en short. Såvida det inte blir en shortsqueeze

https://www.tradingview.com/x/lr0u3hEx/
Citera
2022-03-25, 14:18
  #7623
Medlem
Leastons avatar
Stochastisc på månaden håller på göra en bullish cross. Hur har det gått tidigare när detta skett? Ner eller upp?

👀
https://i.imgur.com/WS8M3PB.jpeg

Tycker synd om de som envisas med att kolla ner mot 20k, men ändå inte för ni har fått gott om varningar.
Citera
2022-03-25, 14:19
  #7624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Bart pattern invalidate - stophunt rise.

Lördag imorgon.
Vi gå garanterat ner och tar 45k och över först på söndag natt eller måndag.
Citera
2022-03-25, 14:24
  #7625
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Lördag imorgon.
Vi gå garanterat ner och tar 45k och över först på söndag natt eller måndag.
För bara några timmar sedan sa du att vi skulle ner tilll 42k, varför skall vi ta dig på orden nu?
Citera
2022-03-25, 14:28
  #7626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
För bara några timmar sedan sa du att vi skulle ner tilll 42k, varför skall vi ta dig på orden nu?

Och jag säger samma sak igen, eller hur?
Helger är ofta dåliga för bitcoin.
Och vi har inte sett nån vidare rusning idag.
Därför tror jag att vi kommer gå ner idag och i helgen istället för att flyga förbi 45k.
Citera
2022-03-25, 14:32
  #7627
Medlem
DroidBishops avatar
Screenshot från ATAS (4h). Den första externa volymnoden kommer in vid 46250. Där omkring har folk sina stops. Ovanför topparna. I sann bitcoin anda så är det sannolikt att man tar deras stops, lurar in moonboys med en fakeout och dumpar.

https://gyazo.com/c42f3c8831d18a961db11adbf8273d67

Men om nya longs kommer in med hög volym och ökat open interest kan en shortsqueeze trycka rakt igenom och tagga volymnoderna ovanför upp till 50k-51k eller högre.

Jag sätter mina hästar på en short kring 46-47, target 36k. Stoploss ovanför 48k. Potentiell förlust 10% av 10% av mitt kapital. Har väntat på yearly open ganska länge nu. Fingers crossed
__________________
Senast redigerad av DroidBishop 2022-03-25 kl. 14:46.
Citera
2022-03-25, 19:24
  #7628
Medlem
Madzen123s avatar
Jag väntar på att M;t ska göras klart, tror på ett lite retrace, trapmove end of the week. Kan ha fel för det känns som narrativet har ändrats, rätt hårt också. Men jag följer marknads strukturen. Trust the pattern.
Citera
2022-03-26, 07:25
  #7629
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det tog mig flera år innan jag blev lönsam med trading. Nu känner jag mig bekväm med hävstång och använder bara en liten procent av mitt kapital i varje trade. Därav en lite högre leverage.

Självklart hodlar jag också.

Jag tror fortfarande vi är tidiga. Det har bara gått lite drygt 10 år sedan Btc föddes och 5 år som den har varit i det större medvetandet. Det är ingenting i sammanhanget. Du ser ju själv hur snabbt allt blir digitalt. Det går riktigt fort nu och jag är övertygad om att Bitcoin kommer spela en avgörande roll i det monetära systemet. Men det lär bli en krokig väg dit. Makten gillar inte krypto. Vår tids stora strid ligger mellan centralisering och decentralisering. Kontroll vs frihet. Det är spännande tider och krypto är avgörande.

Hade "makten" inte gillat krypto så hade de förbjudit krypto för längesedan. En del stora spelare gillar inte krypto, som t ex Hillary Clinton och Bill Gates, men jag tycker det är uppenbart att det inte finns något större motstånd mot krypto i det stora hela. Lyssna på detta utdrag från en intervju med Janet Yellen, som nu är positiv trots att Putin sagt att Ryssland kan acceptera BTC som betalning för olja och gas:

https://twitter.com/saylor/status/1507357337597718550

Min investering i krypto vilar på en övertygelse om att BTC är NWO-approved.
Citera
2022-03-26, 09:47
  #7630
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Makten gillar inte krypto.
Pratar vi om Bitcoin så gäller detta inte i praktiken. Iaf om vi tittar på vad som händer där ute.

Du kanske snarare menade att "makten inte gillar oreglerade marknader där det flödar pengar"? Men det är inte alls samma sak som att "makten inte gillar krypto". Det är bara se till att reglera dessa marknader och det är inget orimligt i det.

Sedan finns det massa konstiga tokens där ute som är ganska klockrena exempel på securities. Dessa kommer snabbt gå mot 0 om (när!) SEC dömmer dom som sådana. Howie testet brukar man tala om när man gör sådan bedömning.

Bitcoin (och Ethereum!!) har redan passerad Howie testet 2014 och klassas av SEC som tillgångar (commodities), vilket är en av Bitcoins största styrkor för de största spelarna när de överväger att investera.

Rekommenderar verkligen gårdagens Crypto Banter där en trio tunga spelare diskuterar just dessa frågor på högsta IQ nivå. https://www.youtube.com/watch?v=HHbxPpEHEZk&t=250s
__________________
Senast redigerad av Leaston 2022-03-26 kl. 09:52.
Citera
2022-03-26, 13:06
  #7631
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Pratar vi om Bitcoin så gäller detta inte i praktiken. Iaf om vi tittar på vad som händer där ute.

Du kanske snarare menade att "makten inte gillar oreglerade marknader där det flödar pengar"? Men det är inte alls samma sak som att "makten inte gillar krypto". Det är bara se till att reglera dessa marknader och det är inget orimligt i det.

Sedan finns det massa konstiga tokens där ute som är ganska klockrena exempel på securities. Dessa kommer snabbt gå mot 0 om (när!) SEC dömmer dom som sådana. Howie testet brukar man tala om när man gör sådan bedömning.

Bitcoin (och Ethereum!!) har redan passerad Howie testet 2014 och klassas av SEC som tillgångar (commodities), vilket är en av Bitcoins största styrkor för de största spelarna när de överväger att investera.

Rekommenderar verkligen gårdagens Crypto Banter där en trio tunga spelare diskuterar just dessa frågor på högsta IQ nivå. https://www.youtube.com/watch?v=HHbxPpEHEZk&t=250s

Lyssnat igenom halva på din rekommendation, och det är verkligen en superintressant diskussion.

Fortsätter nu lyssna ...
Citera
2022-03-26, 17:23
  #7632
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Pratar vi om Bitcoin så gäller detta inte i praktiken. Iaf om vi tittar på vad som händer där ute.

Du kanske snarare menade att "makten inte gillar oreglerade marknader där det flödar pengar"? Men det är inte alls samma sak som att "makten inte gillar krypto". Det är bara se till att reglera dessa marknader och det är inget orimligt i det.

Sedan finns det massa konstiga tokens där ute som är ganska klockrena exempel på securities. Dessa kommer snabbt gå mot 0 om (när!) SEC dömmer dom som sådana. Howie testet brukar man tala om när man gör sådan bedömning.

Bitcoin (och Ethereum!!) har redan passerad Howie testet 2014 och klassas av SEC som tillgångar (commodities), vilket är en av Bitcoins största styrkor för de största spelarna när de överväger att investera.

Rekommenderar verkligen gårdagens Crypto Banter där en trio tunga spelare diskuterar just dessa frågor på högsta IQ nivå. https://www.youtube.com/watch?v=HHbxPpEHEZk&t=250s
Personligen hatar jag när byråkratin ska reglera sönder saker och ting. Brukar inte sällan bli pannkaka av det hela. Argumentet att man vill bekämpa penningtvätt köper jag inte heller.

Vi får väl se, så länge jag kan trada är jag nöjd. UK har ju spärrat Bybit tillexempel. Det är sådana fasoner jag är rädd för. Och svenska banker är ju inte så pigga på att låta sina kunder köpa krypto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in