2022-03-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det är viktigt för Pappa Alex att snusa dyraste också. Klart att allt annat får vika, för Pappa Alex fick Generalsnus av Fredrik fr.o.m att han var 12 år gammal och han kan inte byta. Nu kostar det säkert 3-4 gånger så mycket som 2002, men det är smällar man får ta. Pappa Alex måste ha sitt, och då får man ta från andra delar av hushållsbudgeten.

Självklart ska Rask dricka Loka till maten. Även på sådant som inte kostar något spenderar Pappa Alex pengar.

Kostar att ligga på topp.

Rask om du läser detta och promt måste ha kolsyrat vatten. Tips till dig är att införskaffa dig en sodastreamer i såna fall. Jävla luffare!

Köp grabben en vettig present och tårta istället.
Citera
2022-03-26, 15:00
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Glöm inte Ws senaste födelsedag, ett paket klubbor
En påse Eldorado marshmallows några choklad björnar och en liten liten leksaksbil från filmen ”cars”. En burk med lera och en färdigköpt kladdkaka. 7 år…….

https://www.instagram.com/p/CYQq_BzI...dium=copy_link
Alltså woow, vad fan ska det där föreställa?

Det är som ett slag I ansiktet, jag undrar varför föräldrarna aldrig bakar? Kladdkaka är den enklaste efterrätt man kan göra.

Jag undrar om Therese ens kan laga mat.

Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
VI HAR DET BRA ~ Rask

Undra vad de stackars barnen kommer få när de fyller 15. En moped lär de inte bli. Sports aktiviter? Ut och spring med er.
Det blir väl ett packe kondomer och en dosa ettan lös från kickass-farsan. Självklart kommer Therese att instagramma det.
Citera
2022-03-26, 15:02
Medlem
saltakissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Nu är jag verkligen inte någon höginkomsttagare utan jobbar i vården. Men måste få säga att det var mig en deprimerande bild.

Men var det där allt grabben verkligen fick på sin födelsedag?
Håller med! Jag är knappast heller någon höginkomsttagare, dock mamma till två pojkar och jag blev så ledsen av att se den bilden. Har inget emot att ge godis och småprylar i present också, men herregud, på födelsedagar måste man ju ge ordentliga presenter!
Citera
2022-03-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Han fick säkert mer av släkt. Men det där var väl vad kick ass farsan skrapa ihop efter en sväng på Ica trossen.

Så kan man ju inte räkna som förälder. Förstår inte hur han kan må bra av det där. Får ju ångest åt hans vägnar.

Har själv haft barn i den åldern och vet att dom har stora drömmar när dom fyller år.

Jag hade nog som barn blivit sjukt besviken om mina päron gav mig det där och då var inte jag bortskämd på någotvis...
Citera
2022-03-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltakissen
Håller med! Jag är knappast heller någon höginkomsttagare, dock mamma till två pojkar och jag blev så ledsen av att se den bilden. Har inget emot att ge godis och småprylar i present också, men herregud, på födelsedagar måste man ju ge ordentliga presenter!

Precis!
Man får helt enkelt planera och har man det knapert så får man prioritera att denna månad så ska vi köpa t.ex en cykel till barnet och då får vi leva lite snålare och dra in på saker just nu.

Eller spara en slant varje månad för just såna här saker. Man kan alltid spara undan någon slant om det nu skulle bara röra sig om 100 kr.

Men Rask är nog inte mycket för att planera utan kör på impulser och då får grabben detta. Känns nästan som en paniklösning för han glömde...
Citera
2022-03-26, 15:13
Medlem
Citat:
Precis!
Man får helt enkelt planera och har man det knapert så får man prioritera att denna månad så ska vi köpa t.ex en cykel till barnet och då får vi leva lite snålare och dra in på saker just nu.

Eller spara en slant varje månad för just såna här saker. Man kan alltid spara undan någon slant om det nu skulle bara röra sig om 100 kr.

Men Rask är nog inte mycket för att planera utan kör på impulser och då får grabben detta. Känns nästan som en paniklösning för han glömde...

Om man impulsköper en Mercedes med AMG direkt från fabrik utan att kolla upp den så ska man inte förvänta sig att han planerar att köpa presenter till sina barn i förväg
Citera
2022-03-26, 15:16
Citat:
Nu är jag verkligen inte någon höginkomsttagare utan jobbar i vården. Men måste få säga att det var mig en deprimerande bild.

Men var det där allt grabben verkligen fick på sin födelsedag?
Ja, ingen vet. När A fyllde, basunerades det ut stort.
När E fyllde lät bajsisarna omvärlden få veta att E hade fått kläder och kuberna, det var några olika.. samt att de skramlat till en sparkcykel som han fick senare, som även blev stulen, eller vem vet om den byttes mot 2 stockar lössnus? 🤷‍♂️
Citera
2022-03-26, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Alltså woow, vad fan ska det där föreställa?

Det är som ett slag I ansiktet, jag undrar varför föräldrarna aldrig bakar? Kladdkaka är den enklaste efterrätt man kan göra.

Jag undrar om Therese ens kan laga mat.

Ja en gång har vi sett henne steka prinskorv, och någon gång hade hon skurit kyckling och lagt den otvättade skärbrädan i kökslådan så det lukta apa i köket och allt var tvunget att diskas om. Detta var rask noga att dokumentera och lägga upp för allmän beskådan för att visa vilken otroligt dålig fru han har.

Citat:
Så kan man ju inte räkna som förälder. Förstår inte hur han kan må bra av det där. Får ju ångest åt hans vägnar.

Har själv haft barn i den åldern och vet att dom har stora drömmar när dom fyller år.

Jag hade nog som barn blivit sjukt besviken om mina päron gav mig det där och då var inte jag bortskämd på någotvis...

Nej jag tycker det är sjukt fel, men det är rask som ser sig som en kick ass farsa, och det var hans barns födelsedags presenter.
Citera
2022-03-26, 15:22
Citat:

Vi får nog följa barnens uppväxt. Att ständigt ha pappisch filmandes, prata med sig själv och tvingas upprepa och svara på

-Pappa älskar dig
-Jag älskar dig också
-Vad är viktigaste av allt?
-Kärlek och familj
-Jaaa, brofist!
Kickassfarsan är hemma och städar och finns för sina barn. Alla mår ju bra eftersom de har tak över huvudet, mat i magen, kläder på kroppen och kärlek.
Citera
2022-03-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannon666
Om man impulsköper en Mercedes med AMG direkt från fabrik utan att kolla upp den så ska man inte förvänta sig att han planerar att köpa presenter till sina barn i förväg

Nä, du har en bra poäng. Men va fan dom har väl en morsa?

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, ingen vet. När A fyllde, basunerades det ut stort.
När E fyllde lät bajsisarna omvärlden få veta att E hade fått kläder och kuberna, det var några olika.. samt att de skramlat till en sparkcykel som han fick senare, som även blev stulen, eller vem vet om den byttes mot 2 stockar lössnus? 🤷‍♂️

Sparkcykel är så jävla billiga så det är väl nästintill säsongsvara. Mina körde sönder dom under en sommar. Vad kostar dom 300-500 kr i dagsläget?
Citera
2022-03-26, 15:24
Medlem
Romanche92s avatar
Ifall man inte ha råd att ha 1 unge varför skaffar man 3?
Citera
2022-03-26, 15:26
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Ifall man inte ha råd att ha 1 unge varför skaffar man 3?
Enkelt svar på den, T var less och sökte sig eget boende för sig och grabbarna. Bajsis gjorde vad han kunde för att för att hon skulle stanna, det blev en bebis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in