Citat:
Varför skulle man inte kunna lägga en skrattemojie? Det är en emojie och inte en lögndetektor. Han kanske la fel emojie, han kanske la den för att uttrycka något annat, vem vet. Och mest av allt, vem bryr sig? Det är en emojie sluta nu, du bryr dig inte, inte jag heller och inte heller någon annan.
Min tes är att Carl-Fredrik har bestämt sig för att han ska ha psykisk ohälsa tills att youtube eller något annat som ger honom uppmärksamhet börjar generera pengar igen. Varför annars klamra sig fast vid youtube? Han säger att han ska sluta med youtube stup i kvarten, men sedan när han förklarar vad han menar så ska han ändå inte sluta. Han ska bara inte vlogga mer och vara personlig, bara för att nästa dag börja vlogga och ta med er i hans liv. Det är att han ska starta den kanalen och göra den saken istället. Han slutar se youtube som sitt jobb, han bryr sig inte längre, men han fortsätter ändå. Fanns det något genuint i dessa uttalanden så hade han med enkelhet kunnat stänga ner alla sina kanaler och slutat exponera sig, men han gör det aldrig.
Rask är nu inne i ett stadie där han säger att han inte kan jobba innan han är klar med sin utredning och har trasslat ut sig själv, efter det kan han jobba. Men till dess så pushar han podcast, skäggprodukter och videor för att kunna få in någonting "under tiden han mår såhär". Säg att Rask skulle få fnurr på podden, och dra in en hyfsad slant på den. Typ en deltids knegarlön. Hur tror ni han hade hanterat det, hade han sagt att nu mår jag bra och kan försöka ta mig in på arbetsmarknaden igen, eller hade han kört att nu drar jag in tillräckligt med pengar på min pod, så jag behöver inte jobba?
Vilka uttalanden är mest troliga, de han upprepade gånger gjort sedan 2010 om att han hatar att gå till ett vanligt jobb för han inte vill ha en chef som säger åt honom vad han ska göra, han vill vara chefen, eller uttalandena han kört med i ca 2 års tid om att han inte kan jobba för "psyyykisk ooohälsa". Svaret för mig är givet. Rask förstår själv att han inte kan köra med att han klarar sig gott och väl på youtube för tillfället, och han vill till varje pris fortsätta ha kvar sin softa livsstil utan att kunna kritiseras för den. Därför skyltar han med sitt dåliga mående så mycket just nu.