2022-04-10, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Varför skulle man inte kunna lägga en skrattemojie? Det är en emojie och inte en lögndetektor. Han kanske la fel emojie, han kanske la den för att uttrycka något annat, vem vet. Och mest av allt, vem bryr sig? Det är en emojie sluta nu, du bryr dig inte, inte jag heller och inte heller någon annan.

Min tes är att Carl-Fredrik har bestämt sig för att han ska ha psykisk ohälsa tills att youtube eller något annat som ger honom uppmärksamhet börjar generera pengar igen. Varför annars klamra sig fast vid youtube? Han säger att han ska sluta med youtube stup i kvarten, men sedan när han förklarar vad han menar så ska han ändå inte sluta. Han ska bara inte vlogga mer och vara personlig, bara för att nästa dag börja vlogga och ta med er i hans liv. Det är att han ska starta den kanalen och göra den saken istället. Han slutar se youtube som sitt jobb, han bryr sig inte längre, men han fortsätter ändå. Fanns det något genuint i dessa uttalanden så hade han med enkelhet kunnat stänga ner alla sina kanaler och slutat exponera sig, men han gör det aldrig.

Rask är nu inne i ett stadie där han säger att han inte kan jobba innan han är klar med sin utredning och har trasslat ut sig själv, efter det kan han jobba. Men till dess så pushar han podcast, skäggprodukter och videor för att kunna få in någonting "under tiden han mår såhär". Säg att Rask skulle få fnurr på podden, och dra in en hyfsad slant på den. Typ en deltids knegarlön. Hur tror ni han hade hanterat det, hade han sagt att nu mår jag bra och kan försöka ta mig in på arbetsmarknaden igen, eller hade han kört att nu drar jag in tillräckligt med pengar på min pod, så jag behöver inte jobba?

Vilka uttalanden är mest troliga, de han upprepade gånger gjort sedan 2010 om att han hatar att gå till ett vanligt jobb för han inte vill ha en chef som säger åt honom vad han ska göra, han vill vara chefen, eller uttalandena han kört med i ca 2 års tid om att han inte kan jobba för "psyyykisk ooohälsa". Svaret för mig är givet. Rask förstår själv att han inte kan köra med att han klarar sig gott och väl på youtube för tillfället, och han vill till varje pris fortsätta ha kvar sin softa livsstil utan att kunna kritiseras för den. Därför skyltar han med sitt dåliga mående så mycket just nu.
Citera
2022-04-10, 11:21
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Min tes är att Carl-Fredrik har bestämt sig för att han ska ha psykisk ohälsa tills att youtube eller något annat som ger honom uppmärksamhet börjar generera pengar igen. Varför annars klamra sig fast vid youtube? Han säger att han ska sluta med youtube stup i kvarten, men sedan när han förklarar vad han menar så ska han ändå inte sluta. Han ska bara inte vlogga mer och vara personlig, bara för att nästa dag börja vlogga och ta med er i hans liv. Det är att han ska starta den kanalen och göra den saken istället. Han slutar se youtube som sitt jobb, han bryr sig inte längre, men han fortsätter ändå. Fanns det något genuint i dessa uttalanden så hade han med enkelhet kunnat stänga ner alla sina kanaler och slutat exponera sig, men han gör det aldrig.

Rask är nu inne i ett stadie där han säger att han inte kan jobba innan han är klar med sin utredning och har trasslat ut sig själv, efter det kan han jobba. Men till dess så pushar han podcast, skäggprodukter och videor för att kunna få in någonting "under tiden han mår såhär". Säg att Rask skulle få fnurr på podden, och dra in en hyfsad slant på den. Typ en deltids knegarlön. Hur tror ni han hade hanterat det, hade han sagt att nu mår jag bra och kan försöka ta mig in på arbetsmarknaden igen, eller hade han kört att nu drar jag in tillräckligt med pengar på min pod, så jag behöver inte jobba?

Vilka uttalanden är mest troliga, de han upprepade gånger gjort sedan 2010 om att han hatar att gå till ett vanligt jobb för han inte vill ha en chef som säger åt honom vad han ska göra, han vill vara chefen, eller uttalandena han kört med i ca 2 års tid om att han inte kan jobba för "psyyykisk ooohälsa". Svaret för mig är givet. Rask förstår själv att han inte kan köra med att han klarar sig gott och väl på youtube för tillfället, och han vill till varje pris fortsätta ha kvar sin softa livsstil utan att kunna kritiseras för den. Därför skyltar han med sitt dåliga mående så mycket just nu.
https://youtu.be/yK_RTXIjBrc
Här är en matnyttig live med Alexander.
Han spelar dum när frågor lm Micke och plogandet kommer på tapeten vid 09:10, sen snackar han om att han hatar människor, han har dåligt självförtroende på youtube, därför ääälskar han podcasten, där han ändå kan göra en sjysst thumbnail till olika avsnitt, som man kan titta på.. tanken med en podd, är väl ändå att ha någonting att lyssna på?!
Han mår så bra av podden, få till det krispiga ljudet, konstpauser mm, fjärilar i magen osv...

Det är så mycket motsägelsefulla åsikter att hälften vore nog.
Ett tips är att spela upp i en långsammare hastighet, vips, så får man raskens rätta jag..
Gör det med cv-videon, han är så dum i huvudet, 😂😂😂
https://www.bitchute.com/video/RrG4vvpxFp95/
Citera
2022-04-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Ännu ett musikaliskt mästerverk ftån Snusbaronen!

https://youtu.be/NxCinYD6RjI
Sjunger om att betala räkningar, ta ansvar och viftar med sparrisarmarna. Har Karln ingen självinsikt alls?
Citera
2022-04-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/yK_RTXIjBrc
Här är en matnyttig live med Alexander.
Han spelar dum när frågor lm Micke och plogandet kommer på tapeten vid 09:10, sen snackar han om att han hatar människor, han har dåligt självförtroende på youtube, därför ääälskar han podcasten, där han ändå kan göra en sjysst thumbnail till olika avsnitt, som man kan titta på.. tanken med en podd, är väl ändå att ha någonting att lyssna på?!
Han mår så bra av podden, få till det krispiga ljudet, konstpauser mm, fjärilar i magen osv...

Det är så mycket motsägelsefulla åsikter att hälften vore nog.
Ett tips är att spela upp i en långsammare hastighet, vips, så får man raskens rätta jag..
Gör det med cv-videon, han är så dum i huvudet, 😂😂😂
https://www.bitchute.com/video/RrG4vvpxFp95/

Man kan lägga ned tid på krimskrams, om själva skapandet av podden inte kräver någon som helst ansträngning.

Förstå de andra poddskaparna som gör det här professionellt. Dan Hörning har nämnts i tråden. Han har har flertalet podcasts. Den tiden han lägger ner i research bara på ett avsnitt tar säkerligen flera dagar. Givetvis används källor, vad Alex inte förstår är att källor inte är att läsa upp källan utan egna ord. Man läser igenom källan, man tar informationen och formulerar med egna ord, och källhänvisar korrekt. Man tar också flera källor, man tar från en bok, en hemsida, en intervju, och sammanställer och skapar ett eget verk.

Det är klart att man inte har tiden och orken att dra ihop en thumbnail per avsnitt om man gör flera avsnitt i veckan, helt själv, och inte bara läser upp något man hittat efter lite googling. Den enormt slappa nivån han gör det på också. Jag skulle tro att han inte ens läser igenom hela texten innan han kopierar den och kör den genom translate. När man sedan gör en sådan autogenererad översättning så blir det inte helt hundra. Vissa ord passar inte in, för det är direktöversatt. En riktig översättare som gör det själv skulle använt andra ordval. Men Rask är så trött och slapp, han vill bara pumpa ut och få uppmärksamhet snabbt och helst hela tiden.

Sen kör han den här invändningen att det är inte samma, det blir annorlunda ord när man kör genom translate. Jättedumt och urbota korkat, jag rekommenderar Rask att läsa igenom domen mot podcasten Svenska mordhistorier. Jag lovar dig, det kommer bara ta upp max 20 minuter av din tid som du istället lagt på att scrolla igenom flödet på Instagram, så kommer du efter ha en större förståelse hur det här med upphovsrätt fungerar. Att de blev dömda, i ljuset av vad du gör, borde göra det väldigt tydligt för dig att det du gör inte är OK. Man hade alltså använt en bok som källa, man hade gjort stora arbeten med att omformulera orden från den ursprungliga texten, och man hade källhänvisat korrekt. Ändå var det inte tillåtet, för hela upplägget var detsamma. Man kunde se att sättet att berätta på, händelseförloppet i podcasten och i boken följde samma mönster, och därför var det att anse som ett plagiat.

Tänk längre än näsan räcker Alex. Även om du tycker det är OK så är det ändock ansvarslöst att göra saker som är brottsliga när du har en fru och barn. Så som du beter dig på internet, så beter sig inte vuxna människor med ett ansvar som sträcker sig längre än sig själva. Det börjar vara dags för dig att ställa ditt sjukliga uppmärksamhetsbehov åt sidan till förmån för dina småttingar. Din jakt på kändisskap var förståelig mellan 20-25, men idag är det bara patetiskt...
Citera
2022-04-10, 12:47
https://streamable.com/9tndkb
Jahopp, då var det som vanligt.
I vardagsrummet ligger smurfan och tänker tillbaks på bröllopet, hur lycklig hon var och allt vad framtiden bar i sitt sköte, medans den patetiske kreatören plagiatbaronen sitter och trycker i sovrummet och gör det han är bäst på- sabba för sin familj..
Är du lycklig, Tessan?
Citera
2022-04-10, 12:48
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Sjunger om att betala räkningar, ta ansvar och viftar med sparrisarmarna. Har Karln ingen självinsikt alls?
Han bryr sig inte om vad andra säger, han gör bara det som får honom att må bra för stunden 🤷‍♂️
Citera
2022-04-10, 13:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
I vardagsrummet ligger smurfan och tänker tillbaks på bröllopet, hur lycklig hon var och allt vad framtiden bar i sitt sköte, medans den patetiske kreatören plagiatbaronen sitter och trycker i sovrummet och gör det han är bäst på- sabba för sin familj..
Är du lycklig, Tessan?
Den där snutten från podden - är det du som förvrängt den eller läser han så där sopigt utselt?
Citera
2022-04-10, 13:11
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Är du lycklig, Tessan?
Men herregud, bröllopsvideon, hur många gånger ska hon dela med sig av samma sopiga bröllopsbild?

Det där verkar vara det enda positiva minne hon har med Bajsbaronen under 10 års tid, hon drömmer sig tillbaka till en tid då allt såg så lovande ut, ett liv innan Bajsbaronen brytit ned henne psykiskt, ett liv innan skulderna, ett liv där hon faktiskt mådde bra.

Jag undrar, får dom på någon bröllopsresa? Antar att det är ett nej på den annars skulle hon väl visat upp det i tid och otid också.
Citera
2022-04-10, 13:14
Medlem
I senaste avsnittet har Arbetsvägraren plagierat den här artikeln:

https://www.wcpo.com/news/local-news...a-murder-house
Citera
2022-04-10, 13:22
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den där snutten från podden - är det du som förvrängt den eller läser han så där sopigt utselt?
Jag har inte förvrängt den. Alexander får rysningar av sin egna röst, han är nöjd med konstpauserna och det "krispiga" ljudet.
Citera
2022-04-10, 13:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Men herregud, bröllopsvideon, hur många gånger ska hon dela med sig av samma sopiga bröllopsbild?

Det där verkar vara det enda positiva minne hon har med Bajsbaronen under 10 års tid, hon drömmer sig tillbaka till en tid då allt såg så lovande ut, ett liv innan Bajsbaronen brytit ned henne psykiskt, ett liv innan skulderna, ett liv där hon faktiskt mådde bra.

Jag undrar, får dom på någon bröllopsresa? Antar att det är ett nej på den annars skulle hon väl visat upp det i tid och otid också.
De var väl redan hos Kronofogden när de gifte sig?
Det är ju inte så länge sedan, drygt tre år bara.
Nej, de var inte på någon bröllopsresa ... de gillar ju inte ens att resa utan. I synnerhet inte T .. Det har Rask bestämt.
Citera
2022-04-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
I senaste avsnittet har Arbetsvägraren plagierat den här artikeln:

https://www.wcpo.com/news/local-news...a-murder-house

Förlåt mig, Arbetsvägraren har varit flitig till det senaste avsnittet. Han har faktiskt även plagierat den här texten också:

https://www.americanhauntingsink.com/easter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in