Citat:
Ursprungligen postat av
Systemkritik
Stackarna i den familjen. Det lagas inte någon mat från grunden alltså. Och jag kan bara se på mig själv, jag lagar mat från grunden så ofta jag kan, till och med på jobbet där jag idag lagar en laxs och spenatpasta med massa grönt, parmejano och vispgrädde i. Mat är ju så stor glädje i livet, varför inte försöka att göra det så bra man kan liksom.
Den där bilden är så himla sorglig. Det känns som att den sammanfattar engagemanget i relationen.
Nu fattar jag att barn äter mycket fiskpinnar och denniskorv, men varför inte försöka? Varför kan man inte laga lite mer gott till vuxna liksom och sedan försöka smyga in det i barnen också...
En jävla micropaj med ketchup när T kommer hem och är supersliten. Tänk om hon visste hur andra kvinnor blir påpassade och uppvaktade? Då hade hon förstått vilken alternativkostnad hennes liv med bajsis verkligen innebär.
Jag håller med, mat är en av dom få höjdpunkter man har efter ett hårt dagsverke, skulle aldrig få för mig att köpa en sån där skitpaj.
Rask har all tid i världen att laga mat från grunden, han prioriterar som vanligt sig själv, dennis korv och pommes till ungarna, fryst paj till Therese och oxfilé och rackabajsare till kickass-farsan.
Sist han gjorde något för Therese var på deras årsdag 2019, då körde han live under middagen och hamnade i bråk med personalen för han inte fick röka där han ville, största jävla luffaren, Therese gick hem tidigt, hon skämdes antagligen.