Citat:
Ursprungligen postat av
Hans66
Nej hon blev inte det, gåvor blir du inte beskattad, Det borde du och ditt gäng veta eller åtminstone dina så kallade juridiska släktingar. Lydia mår förhållandevis bra idag och hör och häpna carinah hon blev jätteglad att hennes familj stöttade henne under 2 förhandlingar, Jag ska besöka henne i påsk så jag undrar om det är någonting du vill att jag ska hälsa henne. Nej carinah hälsa ingenting är du snäll, jag vill inte störa Lydias rehabilitering.
Det är klart att jag vet att gåvor inte beskattas.
Det är lika klart för mig att du inte förstod att jag med min fråga om förmånsbeskattning inte var seriös, utan var ett försök att driva lite. Det gick över förväntan, tack vare dig
Lille Hans.
När du sen försöker lära mig nånting om gåvor/beskattning så skjuter du dig själv i foten.
Som jag skrev i det inlägg du citerade, så påpekade jag där att de fordon som Lydia Barth fick som "gåva" av Emil rent juridiskt inte blev gåva då hon inte blev registrerad som ägare, detta pga KFM. Lydia Barth var alltså
pro forma ingen gåvomottagare.
Att jag skulle "hör och häpna"s av din info om att mörderskan Lydia Barth skulle ha uppskattat att hennes fullständigt omdömeslösa föräldrar fanns på plats under de båda förhandlingarna, det stämmer inte.
Att föräldrar, med eller utan termos, stöder sina barn, både välartade och usla sådana, är väl känt. Här är det dessutom så skruvat, så att det är både barnet Lida/Lydia och hennes föräldrar som råkar vara usla människor.
Så
Lille Hans, du kan hälsa Lydia Barth när du träffar henne, att vi här på den rätta sidan, vi gläds åt att hon sitter där hon sitter och att vi skrattar åt att hon har valt att ha dig som besökare/kk.
Hon är alltså precis lika omdömeslös som innan mordet.
En sak till: För sin stupiditet kan man inte rehabiliteras. Den får man dras med resten av livet.
Det kan du hälsa Lydia Barth.
Från mig.