2022-03-26, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Incels är män som inte förmår att knyta band med Svenska kvinnor av olika skäl. Det är ingen sammansatt grupp. Dom flesta vill ha en vanlig kärleksrelation med en kvinna, vissa är helt bindgalna kvinnohatare. En kvinnohatare kan vara den populäraste killen i klassen som alla kvinnor trånar efter. Kvinnor har ingen radar som avgör vad som är ett lämpligt val av partner. Inte ett dugg bättre än männen.

Händelsen i Malmö har vissa likheter med mannen som högg ihjäl en häktesvakt. Han dömdes till livstid. En liknande personlighetstyp. Mycket testosteron, kort stubin, van vid att skrik och våld gör att han får som han vill. Men ynglingen i Malmö kommer förmodligen inte att dömas till livstid, det har jag inga illusioner om. Han dödade ingen polis eller någon inom kriminalvården.

Man kan inte ens dömas till livstids fängelse i Sverige om man är under 21 år gammal, maxstraffet för 18-20 åringar är 14 år, sedan avtjänar man 2/3 av straffet. Han är fri igen om 9 och ett halvt år om hans dömd till maxstraffet vilket han med sannolikhet kommer bli.

Edit: Lagarna har tydligen ändrats ganska nyligen. Nu kan även 18 åringar dömas till livstid. ''Livstids fängelse kan man i Sverige dömas till om man fyllt 18 år. 2 januari 2022 trädde den nya lagen i kraft som innebar att åldern för att döma någon till livstids fängelse sänks från 21 år till 18 år. Tidigare kunde personer under 21 år endast dömas till högst 14 års fängelse.''
Senast redigerad av ddelicous 2022-03-26 kl. 09:26.
Citera
2022-03-26, 09:24
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Jag har läst igenom hans pappas facebook. Usch, vilket hat pappan har mot ”oliktänkande”. Hur får man ens vara lärare med de extrema ståndpunkterna!???

Du måste kolla på fel sida, det finns ingenting på farsans Facebook. Förutom ett par bilder bara årliga födelsedagshälsningar.
Citera
2022-03-26, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Näe, de anhöriga blir säkert inte upprörda. Pappan till en av de mördade kvinnorna tyckte synd om mördaren.
Det visar bara vilka sjuka värderingar folk tror att politiskt korrekta anywheres bör ha. Mannen är förmodligen också så chockad att han inte tänker igenom vad det är han säger. Men han är inte ensam. Mödrar som skyddar förövare som våldtar deras döttrar och våldtäktsoffer som oroar sig för att den som våldtog dem skall utvisas. Det radikalfeministiska vänsterprojekt som pågår i Sverige är minst lika farligt i längden som radikal islamism. Båda lärorna förstör totalt förmågan att tillämpa sunt förnuft och att leva sig in i tänkbara konsekvenser av sitt handlande, som att dalta med och belöna onda, narcissistiska, människor istället för att sätta gränser för dem och vara mycket tydlig med vad som är ok och vad som inte är det redan från koltåldern. Resultatet av att detta inte sker ser vi i än så länge enstaka händelser som Trollhättan, Eslöv, Kristianstad och Malmö latin medan tusentals brutala handlingar utförs av primitiva nysvenskar årligen. Men Svenne blir inte smartare med åren så runt 2040 kan vi fått till en svensk variant av Libanon som redan nu är fullständigt laglöst och dysfunktionellt.
Citera
2022-03-26, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Vad kan han ha haft i sin dator som var så avslöjande eftersom han tömde den innan dådet?

Hans trolljägarbilder tyder på att han varit hemskt aktiv på social medier
Citera
2022-03-26, 10:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Vad baserar du det på att uppgifterna ej stämmer?
Samma källa berättade att Fabian förlorade sin mamma för ett par år sedan dvs att hon inte lever längre. Tror det var pga sjukdom men är ej säker.
Ska höra efter med min källa imorgon.

Min källa visste ej vad Fabian hette, varken i för- eller efternamn och blev förvånad när jag berättade att han heter Fabian Cederholm dvs delade efternamn med Keith.
Återkommer när jag vet mer från min källa.

Det var någon i tråden som redovisade när de (släkten) tagit namnet Cederholm. Inget tyder på släktskap med Keith.

Men prata du vidare med din ”källa”…
Citera
2022-03-26, 10:42
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Nej, de kommer inte från Trelleborg.

Men Fabian bor i Trelleborg av någon anledning och förmodligen men en målsman och eftersom hans mamma inte lever så borde han väl bo med sin pappa? Eller har grabben bott i egen lägenhet?
Citera
2022-03-26, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Jag har läst igenom hans pappas facebook. Usch, vilket hat pappan har mot ”oliktänkande”. Hur får man ens vara lärare med de extrema ståndpunkterna!???

MGM har tydligen inte dessa extrema åsikterna mot vänster och det brann nog i proppskåpet hos honom till slut?
Hur vet du att du hittat rätt person? Det finns flera med det namnet.
Citera
2022-03-26, 10:43
Medlem
Är det någon som vet hur sånthär funkar när de är ens anhörig (i detta fall pappans son som begår detta fasansfulla), tror ni de får bli sjukskrivna under tiden eller får de något extra skydd? Han familj lär ju få utstå en del skit och jag som förälder hade nog inte kunnat jobba efter detta på ett rätt bra tag
Citera
2022-03-26, 10:48
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det var någon i tråden som redovisade när de (släkten) tagit namnet Cederholm. Inget tyder på släktskap med Keith.

Men prata du vidare med din ”källa”…

Jag antydde att min källa hade fel. Därav min tveksamhet i mitt första inlägg och just därför jag ville försäkra mig i tråden om någon hört något liknande eller sitter på helt annan info.
Min källa har en förmåga att inte ställa relevanta motfrågor utan är lite naiv när det kommer till information oavsett om det är från tidning eller annan källa och köper det som sägs och berättas.

Könet på min källa kan ni nog räkna ut och denna person tillhör den äldre generationen som inte riktigt lärt sig källkritik, lägg därtill biologiska egenskaper pga personens kön och att personen växte upp innan ordet källkritik var något som varje svensk visste vad det var och framförallt använde sig utav.

Men då har vi rett ut den saken och kan släppa det.
Citera
2022-03-26, 10:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Men Fabian bor i Trelleborg av någon anledning och förmodligen men en målsman och eftersom hans mamma inte lever så borde han väl bo med sin pappa? Eller har grabben bott i egen lägenhet?
Han bor med pappan.
Citera
2022-03-26, 11:02
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tycker han verkar vara en sån gubbe som killen skulle behövt i sitt liv innan
På ett sätt JA men inte som försvarsadvokat - ”finns inga förmildrande omständigheter”. Det är väl det en advokat är till för - att finna orsak/verkan. ”Inga kommentarer” på den frågan. Han skulle också sett till att hans sociala medier släckts ned.
Citera
2022-03-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Är det någon som vet hur sånthär funkar när de är ens anhörig (i detta fall pappans son som begår detta fasansfulla), tror ni de får bli sjukskrivna under tiden eller får de något extra skydd? Han familj lär ju få utstå en del skit och jag som förälder hade nog inte kunnat jobba efter detta på ett rätt bra tag
Man blir sjukskriven några veckor med lätthet. Vissa behöver månader. Som alltid avgörs hur man mår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in