2022-04-08, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Det är en skärmdump. Den försvinner aldrig.

Det här har jag missat. Var kan jag hitta den? :/
Citera
2022-04-08, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam

Finns tyvärr lite överallt.
Ingen vacker syn.
Hoppas inte anhöriga sett bilden.
Citera
2022-04-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Inget alls som säger att bilden är tagen vid det tillfället. Tvärtom skulle jag vilja säga. Min skepticism är 100%. Bara nån som lade ut bilden för att få lite intresse och strålkastarljus riktad mot sig. Ta sanningshalten med en stor skopa salt.

Filmen däremot är autentisk och polisen försöker få tag i både upphovsman och den som delat filmen på nätet.
Citera
2022-04-09, 00:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så kan det vara. Nåt sorts auktoritetshat .
Och så ger han sig på kvinnor, vilken fegis!
Citera
2022-04-09, 11:01
Avslutad
Citat:
Inget alls som säger att bilden är tagen vid det tillfället. Tvärtom skulle jag vilja säga. Min skepticism är 100%. Bara nån som lade ut bilden för att få lite intresse och strålkastarljus riktad mot sig. Ta sanningshalten med en stor skopa salt.

Filmen däremot är autentisk och polisen försöker få tag i både upphovsman och den som delat filmen på nätet.

Är inte det en och samma person? Den som filmat har felaktigt delat filmen så den fått spridning. Är det egentligen brottslighet att filma? Att den delats förstår jag är olagligt.
Citera
2022-04-09, 11:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Är inte det en och samma person? Den som filmat har felaktigt delat filmen så den fått spridning. Är det egentligen brottslighet att filma? Att den delats förstår jag är olagligt.
Om det är filmen från när ett av offren bars ut på bår så borde det vara enkelt. Filmaren syns tydligt via sin spegelbild.
Citera
2022-04-09, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om det är filmen från när ett av offren bars ut på bår så borde det vara enkelt. Filmaren syns tydligt via sin spegelbild.

Ja, och det är ju enkelt att lista ut var det är filmat samt klockslag. Jag gissar att polisen redan känner till vem snubben är.

Är det inte väldigt tyst kring dådet?
Media rapporterar väldigt lite.
Citera
2022-04-09, 11:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja, och det är ju enkelt att lista ut var det är filmat samt klockslag. Jag gissar att polisen redan känner till vem snubben är.

Man har sannolikt inte hittat tillräckligt mycket "nazism" i hans dator.
Citera
2022-04-09, 12:05
Medlem
Citat:
Finns tyvärr lite överallt.
Ingen vacker syn.
Hoppas inte anhöriga sett bilden.

Det är INTE läraren. Utrustningen tyder på att bilden inte är tagen i Sverige. Det gör dock inte bilden mindre läskig sas.
Citera
2022-04-09, 12:21
Medlem
Citat:
Att filma är inte olagligt. Men han kan ha skickat till nån polare som i sin tur lagt ut på youtube. Så det är inte säkert att det är samma person.
Citera
2022-04-09, 13:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Att filma är inte olagligt. Men han kan ha skickat till nån polare som i sin tur lagt ut på youtube. Så det är inte säkert att det är samma person.

Det är inte säkert att det var olagligt att lägga ut filmen heller. Mycket av den sk integritetsaspekten faller bort om brottsoffret redan hade avlidit, vilket troligen var fallet. Dessutom visar filmen inga detaljer om brottsoffret och hon går inte att identifiera. Så det är mycket möjligt att det hela läggs ned.
Citera
2022-04-09, 21:08
Medlem
Killmyshadess avatar
Citat:

Tror alla väntar lsvaret på p7-undersökning. Vi får nog veta veckan härpå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in