2022-03-25, 18:42
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Nej, det finns ingen sanning i det. Släkterna är helt orelaterade, vilket är 100% klarlagt.

Ok tack för info. Skrev som sagt att det var från en osäker källa men huvudkällan ska vara en åklagare som är kollega med åklagaren i fallet. Därav fick det mig att tro att källan kunde stämma.
Enligt källan ska Keith Cederholm vara farfar till Fabian men det stämmer alltså inte och har redan klarlagts i tråden att detta inte stämmer och det har redan klarlagts och utretts vem Fabians pappa samt farfar är i tråden?

Min källa har en vana att snabbt tro på info utan att vara källkritisk, ställa följdfrågor för att försäkra sig om informationen eller vara ifrågasättande rent generellt nämligen. Därav mitt tvivel trots att källan skulle vara en kollega till åklagaren i fallet.

Så vem är Fabians pappa och farfar? Härstammar de alla från Trelleborg sedan generationer tillbaka?
Citera
2022-03-25, 18:57
Medlem
IanBradys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Finns många kompetenta människor på fb. Nu efterfrågar jag någon med konstnärlig ådra. Kan någon med erfarenhet inom området (bild, teckning) förklara vad som krävs innanför pannbenet för att åstadkomma ett sådant här verk. Finns det någon motsvarighet inom konst som har haft samma tankar?.
Tänker då lite på hur var den till sina sinnens fulla bruk och hur gick det i livet för den och framför allt hur tänkte han?.

https://www.bildtagg.se/bild/rkak2wi26wp51691hthjj9k

Jag har stort konstintresse både som konsument och kreatör. Han är helt klart kompetent rent hantverksmässigt i sitt tecknande, proportionerna är ungefär rätt för en människoformad varelse, ljussättningen är ju inte realistiskt korrekt men nog effektiv för att ge en bra känsla av djup i bilden.
Utöver det så är den på hyfsat låg nivå sett på det stora hela men han är ju bara 18 år.

Sett till själva motivet tycker jag inte man ska läsa så mycket in i det, finns drösvis med ungdomar(och vuxna) som målar lika och värre förvridna bilder och dom går inte och mördar folk. Känner en som exklusivt målar styckade kroppar, han är en familjefar med vanligt jobb och villa.

För någon sorts motsvarighet kan man ta verk av Francis Bacon, Zdzislaw Beksinski, Michael Borremans eller varför inte Edward Munch för att nämna några.
Citera
2022-03-25, 19:15
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Finns många kompetenta människor på fb. Nu efterfrågar jag någon med konstnärlig ådra. Kan någon med erfarenhet inom området (bild, teckning) förklara vad som krävs innanför pannbenet för att åstadkomma ett sådant här verk. Finns det någon motsvarighet inom konst som har haft samma tankar?.
Tänker då lite på hur var den till sina sinnens fulla bruk och hur gick det i livet för den och framför allt hur tänkte han?.

https://www.bildtagg.se/bild/rkak2wi26wp51691hthjj9k
Inte svar på frågan men tror de monster han tecknar är hans syn på sig själv pga utstött/svårt få kompisar etc han tycker andra ser honom som just det, är lite rädda, osäkra på honom, knepig. Hunden är SÅ fin, han är kanonduktig på att teckna!
Sedan kan han känt sig ensam hemma också? Ja man vet inte. Tränat upp sin kropp och lumpen sa dessutom nej.
(Många tecknar sådana typer av figurer och finns ju i filmer)
Citera
2022-03-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Enligt källan ska Keith Cederholm vara farfar till Fabian men det stämmer alltså inte och har redan klarlagts i tråden att detta inte stämmer och det har redan klarlagts och utretts vem Fabians pappa samt farfar är i tråden?

Det finns ingen koppling mellan släkterna. Keith är inte Fabians farfar. Fabians pappa arbetar som lärare, vilket även hans farfar gjorde.
Citera
2022-03-25, 19:40
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Måste säga att hans tilldelade försvarare är extremt udda i sitt tillvägagångssätt.

Har aldrig varit med om så övermodig inställning mot en häktning.
Citera
2022-03-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Måste säga att hans tilldelade försvarare är extremt udda i sitt tillvägagångssätt.

Har aldrig varit med om så övermodig inställning mot en häktning.
Övermodig? Mediakår sladdertacka.
Citera
2022-03-25, 19:49
Medlem
Enligt Aftonbladet har 18 åringen fått Tv-spel på Häktet! Undrar om man gör skillnad på folk och folk eller tror ni att ghetto kidsen också samma lyx behandling av häktespersonalen??
Citera
2022-03-25, 19:49
Medlem
I dag sitter den 18-årige misstänkte dubbelmördaren häktad med fulla restriktioner – men på grund av sin psykiska hälsa har han tilldelats ett tv-spel, enligt uppgifter.

– Jag har bett personalen att sätta in ett tv-spel för att han ska kunna fördriva tiden.

Men han får inte ta del av nyheter eller något sånt, säger Anders Elison, advokat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/667gqo/18-arige-misstankte-dubbelmordaren-far-spela-tv-spel-i-haktet
Citera
2022-03-25, 19:50
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Ok tack för info. Skrev som sagt att det var från en osäker källa men huvudkällan ska vara en åklagare som är kollega med åklagaren i fallet. Därav fick det mig att tro att källan kunde stämma.

Min källa har en vana att snabbt tro på info utan att vara källkritisk, ställa följdfrågor för att försäkra sig om informationen eller vara ifrågasättande rent generellt nämligen. Därav mitt tvivel trots att källan skulle vara en kollega till åklagaren i fallet.

Så vem är Fabians pappa och farfar? Härstammar de alla från Trelleborg sedan generationer tillbaka?

Nej, de kommer inte från Trelleborg.
Citera
Medlem
Korv69s avatar
Ja för det är ju sååååååå synd om honom…
Nu ändrar man till och med praxis för att han ”mår dåligt” och låter honom ha TV-spel i cellen. Hade jag varit anhörig till de som mördades hade jag kokat just nu!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/667gqo/18-arige-misstankte-dubbelmordaren-far-spela-tv-spel-i-haktet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
I dag sitter den 18-årige misstänkte dubbelmördaren häktad med fulla restriktioner – men på grund av sin psykiska hälsa har han tilldelats ett tv-spel, enligt uppgifter.

– Jag har bett personalen att sätta in ett tv-spel för att han ska kunna fördriva tiden.

Men han får inte ta del av nyheter eller något sånt, säger Anders Elison, advokat.

Undrar om man gör skillnad på folk och folk eller tror ni att ghetto kidsen också får samma lyx behandling av häktespersonalen??
Citera
2022-03-25, 19:51
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Enligt Aftonbladet har 18 åringen fått Tv-spel på Häktet! Undrar om ghetto kidsen också får samma lyx behandling av häktespersonalen… not!!
De får hundratusentals kronor i ersättning så fort bevisen inte håller. Sedan så tror jag knappast att rättsväsendet uppmuntrar dem till självmord istället. Värre för barnen på sis vad jag förstått.

Jag tror inte majoriteten av er förstår hur annorlunda gärningsmannen sannolikt är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in