Citat:
Ursprungligen postat av
leosurvey
Finns många kompetenta människor på fb. Nu efterfrågar jag någon med konstnärlig ådra. Kan någon med erfarenhet inom området (bild, teckning) förklara vad som krävs innanför pannbenet för att åstadkomma ett sådant här verk. Finns det någon motsvarighet inom konst som har haft samma tankar?.
Tänker då lite på hur var den till sina sinnens fulla bruk och hur gick det i livet för den och framför allt hur tänkte han?.
https://www.bildtagg.se/bild/rkak2wi26wp51691hthjj9k
Jag har stort konstintresse både som konsument och kreatör. Han är helt klart kompetent rent hantverksmässigt i sitt tecknande, proportionerna är ungefär rätt för en människoformad varelse, ljussättningen är ju inte realistiskt korrekt men nog effektiv för att ge en bra känsla av djup i bilden.
Utöver det så är den på hyfsat låg nivå sett på det stora hela men han är ju bara 18 år.
Sett till själva motivet tycker jag inte man ska läsa så mycket in i det, finns drösvis med ungdomar(och vuxna) som målar lika och värre förvridna bilder och dom går inte och mördar folk. Känner en som exklusivt målar styckade kroppar, han är en familjefar med vanligt jobb och villa.
För någon sorts motsvarighet kan man ta verk av Francis Bacon, Zdzislaw Beksinski, Michael Borremans eller varför inte Edward Munch för att nämna några.