2022-03-26, 01:46
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Svärd då? En pojkflickas val av vapen?

Samtidigt tränade han karate fram till i julas. Som fortfarande präglas mycket av manliga normer.
Såg någon vilket bälte han hade innan klubben tog bort hans bild?
Citera
2022-03-26, 02:15
Medlem
Jonah37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Samtidigt tränade han karate fram till i julas. Som fortfarande präglas mycket av manliga normer.
Såg någon vilket bälte han hade innan klubben tog bort hans bild?

Brunt bälte tror jag
Citera
2022-03-26, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Du får gärna lägga in en länk till det fetade.
Jag hittade det inte när jag sökte på SÄPO sidan:

https://www.sakerhetspolisen.se/

Finns ingen länk för det är så klart inte sant. SÄPO gör listor över inceltätaste länder, eller hur...
Citera
2022-03-26, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Säpo har sedan 2019 varnat för det ökande extrema högerextremistiska våldet som klassar det som ett allvarligt hot mot nationen. Det hotet har inte avtagit utan tvärtom stärkts med tiden och kvinnohat är en del av de extremistiska hoten.

Sverige har sedan 2020 av Säpo klassats som det mest inceltäta landet i världen – incels är män som hatar kvinnor, vill underordna dem helt, göra dem till sina obetalda hushållsarbete, sexuella barnafödande slavar och döda dem. Radikaliseringen på nätet är ett samhällshot och ett hot mot enskildas säkerhet.

Det fetade, att Sverige skulle vara det mest inceltäta landet i världen, det chockade mig att läsa. Sjukt tragiskt att läsa detta!
"Sverige har sedan 2020 av Säpo klassats som det mest inceltäta landet i världen". Eller hur. Så SÄPO har gjort efterforskningar i varenda land i världen på s.k. "incels"'? Din wet dream, kanske, men it doesn´t make it so. "Sjukt tragiskt"...what are you, twelve?
Citera
2022-03-26, 02:46
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweiz4ever
"Sverige har sedan 2020 av Säpo klassats som det mest inceltäta landet i världen". Eller hur. Så SÄPO har gjort efterforskningar i varenda land i världen på s.k. "incels"'? Din wet dream, kanske, men it doesn´t make it so. "Sjukt tragiskt"...what are you, twelve?

Är du helt pantad i huvudet? Lär dig att söka information, och om du inte tycker det är tragiskt, så lider du av nåt allvarligt fel. Blanda inte svenska och engelska som en jävla nörd.

SVERIGE - DET MEST INCELTÄTASTE LANDET I VÄRLDEN

Nu har Totalförsvarets forskningsinstitut granskat de tre allra största incelforumen. Forumen har totalt 20 000 besökare.

FOI har kommit fram till att 4,6 - 7,3 procent av dessa besökare är svenska. Sett till befolkningsmängd är det alltså fler besökare från Sverige än från USA.

Sverige hade 240 besökare per en miljon invånare, jämfört med USA som hade 43 besök per en miljon invånare.

Om man ser till befolkningsmängd innebär detta att Sverige är det incel-tätaste landet i världen.
SÄPO: INCELKULTUREN BEHÖVER UPPMÄRKSAMMAS MER

Säpo har under en längre period varnat för att incelkulturen behöver uppmärksammas mer eftersom det anses finnas en risk att incels begår våldsdåd.
Citera
2022-03-26, 04:06
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Stadsbiblioteket ligger vid Regementsgatan mittemot Malmö Borgarskola.
All right. Så då ligger Latinskolan vid kanalen och nästan mitt emot snutstugan. Precis som jag sade tidigare.
Citera
2022-03-26, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Stadsbiblioteket ligger vid Regementsgatan mittemot Malmö Borgarskola.

Mittemot S:t Petri skola.....
Citera
2022-03-26, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Är du helt pantad i huvudet? Lär dig att söka information, och om du inte tycker det är tragiskt, så lider du av nåt allvarligt fel. Blanda inte svenska och engelska som en jävla nörd.

SVERIGE - DET MEST INCELTÄTASTE LANDET I VÄRLDEN

Nu har Totalförsvarets forskningsinstitut granskat de tre allra största incelforumen. Forumen har totalt 20 000 besökare.

FOI har kommit fram till att 4,6 - 7,3 procent av dessa besökare är svenska. Sett till befolkningsmängd är det alltså fler besökare från Sverige än från USA.

Sverige hade 240 besökare per en miljon invånare, jämfört med USA som hade 43 besök per en miljon invånare.

Om man ser till befolkningsmängd innebär detta att Sverige är det incel-tätaste landet i världen.
SÄPO: INCELKULTUREN BEHÖVER UPPMÄRKSAMMAS MER

Säpo har under en längre period varnat för att incelkulturen behöver uppmärksammas mer eftersom det anses finnas en risk att incels begår våldsdåd.

Så du säger själv att SÄPO aldrig har gjort uttalandet "SVERIGE - DET MEST INCELTÄTASTE LANDET I VÄRLDEN". Vilket är korrekt då de aldrig gjort det. Och "sjukt tragiskt" är något en omogen ungdom säger. Asså han baa sa så häär å så däär, sjukt tragiskt! You´re the nerd, nerd.
Citera
2022-03-26, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Men det var ju också ett sätt att tolka statistik...Det säger väl mer att svenskar har en större benägenhet än andra att måste skriva och tycka synd om sig själv på olika forum, dessutom har vi en ganska i högt grad utvecklad infrastruktur vad gäller bredband och tillgång till internet här, det kanske frodas Incels i något pittoreskt Afrikanskt land, men det är svårt att koppla upp sig och gnälla till andra att man inte kommer till skott i råttan.

Det du pekar på är ju inte på något sätt en fakta någonstans, det är en uppskattning baserad på internetforum, att mäta vilket land som har mest incels tror jag är smått omöjlig uppgift rent praktiskt.

Ja, exakt så. "en uppskattning baserad på internetforum" är vad det är, inte något som SÄPO har undersökt och uttalat sig om mer än att "incelkulturen behöver uppmärksammas". Precis som i alla andra länder.
Citera
2022-03-26, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv69
Ja för det är ju sååååååå synd om honom…
Nu ändrar man till och med praxis för att han ”mår dåligt” och låter honom ha TV-spel i cellen. Hade jag varit anhörig till de som mördades hade jag kokat just nu!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/667gqo/18-arige-misstankte-dubbelmordaren-far-spela-tv-spel-i-haktet

Näe, de anhöriga blir säkert inte upprörda. Pappan till en av de mördade kvinnorna tyckte synd om mördaren.
Citera
2022-03-26, 08:49
Medlem
vitalsignss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Jag har läst igenom hans pappas facebook. Usch, vilket hat pappan har mot ”oliktänkande”. Hur får man ens vara lärare med de extrema ståndpunkterna!???

MGM har tydligen inte dessa extrema åsikterna mot vänster och det brann nog i proppskåpet hos honom till slut?

Vad skriver han och vad är det för åsikter han har? Kan du länka till hans Facebook?
Citera
2022-03-26, 09:07
Medlem
S.Jorgens avatar
Ganska många inlägg nu och en del kan jag missat men har någon nämnt teorin att F. från början kanske tänkt klara sig från att bli gripen/misstänkt?
Han var frågvis angående övervakningskamerornas placering och vad jag tycks ha läst någonstans var han maskerad till en början.

Vet inte hur många elever/lärare som rörde sig på platsen vid tidpunkten men om man spekulerar fritt, kunde han komma undan om han velat?
Kan detta som F. utförde trigga igång andra som gått i samma tankebanor? Ofta behövs en ”inspirationskälla”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in