Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-23, 19:29
  #1333
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Detta säger väl det mesta om Klaus.

https://www.wiki.ng/en/wiki/who-are-...schilds-656489

Nej men det säger det mesta om vilka usla källor du använder. Läser man t.ex i Klaus bok Stakeholder Capitalism så tackar han sina föräldrar:
"To my parents, Eugen Wilhelm Schwab and Erika Epprecht who taught me firsthand about the value of education, collaboration and the stakeholder principles."
Citera
2022-03-23, 19:32
  #1334
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej men det säger det mesta om vilka usla källor du använder. Läser man t.ex i Klaus bok Stakeholder Capitalism så tackar han sina föräldrar:
"To my parents, Eugen Wilhelm Schwab and Erika Epprecht who taught me firsthand about the value of education, collaboration and the stakeholder principles."
Det visar vilken bild man ger av honom på Internet. På den nivå han rör sig är det troligt att släkten kan vara anrik.

Inga namn på föräldrar på hans wiki-sida.
https://en.wikipedia.org/wiki/Klaus_Schwab#Life
Citera
2022-03-23, 19:40
  #1335
Medlem
wwrs avatar
Här bekräftas det som sagts om Henry the K
Familjen hade pengar
Citat:
Klaus Schwab, the WEF’s founder, was born in Ravensburg, Germany in 1938 and studied economics and, at the behest of his father, engineering. His father had been Managing Director for a Swiss engineering company, Escher Wyss, who continued operating in Germany throughout World War II. In interviews, Schwab recalls travelling between war-torn Germany and neutral Switzerland as a small child and the impression that the contrast made upon him.

After studying in Germany, Schwab travelled to the USA to attend lectures at Harvard Business School. Here he made some key contacts that he was later able to use, including Henry Kissinger.
https://www.brexit-watch.org/davos-t...re-the-parents
Citera
2022-03-24, 02:35
  #1336
Medlem
arne99s avatar
Om man nu börjat rota i rötan, så tror jag att denna timme ger en del behållning.

Mel K & Clay Clark Must See Deep Dive On Yuval Noah Harari The NWO "Prophet" 3-23-22
https://www.bitchute.com/video/DEXrcpYxi8Ms/
Citera
2022-03-24, 05:09
  #1337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Om man nu börjat rota i rötan, så tror jag att denna timme ger en del behållning.

Mel K & Clay Clark Must See Deep Dive On Yuval Noah Harari The NWO "Prophet" 3-23-22
https://www.bitchute.com/video/DEXrcpYxi8Ms/

"Dom som inte tror på Gud tror på Satan" och där slutade jag titta!
Citera
2022-03-24, 05:17
  #1338
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten-Ulph
Jag kommer köpa en massa burkravioli för mitt överskott i slutet på varje månad och hamstra dessa. Dessa burkar med ravioli kommer jag sedan ta med mig ut i ghettot och köpa sexuella tjänster för. Jag spår en ljus framtid!
Tänk på att vissa prostituerade kanske inte gillar ravioli, så det kan vara bra att komplettera med gulaschsoppa ock köttbullar på burk!

Ett råd i all välmening
Citera
2022-03-24, 18:59
  #1339
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talrik
"Dom som inte tror på Gud tror på Satan" och där slutade jag titta!
Inte troende själv, och ingen gudstjänst det är frågan om.
Personligen sorterar jag inte automatiskt bort vad någon har att säga för den jämförelsen, enkelt att förstå varför den görs när det gäller de här "människorna".

Du missar en del bra information som jag ser det, men än så länge står det var och en fritt att göra det valet.
Citera
2022-03-25, 14:09
  #1340
Medlem
arne99s avatar
Lite gr i msm Fox Ingraham Angle, segmentet börjar 29min 55sek in i programmet som går att se via länken nedan.

The Ingraham Angle 3/24/22 FULL SHOW | FOX NEWS March 24, 2022
https://rumble.com/vyeopv-the-ingrah...h-24-2022.html

Tror själv att de ändå träget jobbar vidare med sina mål, men positivt att många börjar förstå att det finns en wef agenda.
Vi får hoppas att fler dessutom kommer till insikten att om de väl lyckas med sin gr leder det till olycka och elände för gemene man.
Citera
2022-03-25, 16:32
  #1341
Medlem
wwrs avatar
Schwab och WEF har fullständigt misslyckats. Xi har hållit tal där både i år och förra året. Han har, liksom de övriga, talat om globalt samförstånd.

Men Ukrainakriget och hur det hanterats visar att WEF bara varit ett försök att inbilla oss att den globala världen skulle baseras på samförstånd.

Ryssland har invaderat Ukraina. Civilpersoner mördas. USA struntar i det eftersom Ukriana inte är med i NATO. Kallt krig skapas. Ukraina kommer att hamna i EU och NATO. Vi hamnar i NATO och troligen kommer EU-försvar.

Det internationella samfundet borde naturligtvis skapa en koalition och gå in i Ukraina. Total handelsblockad. Men inget händer.

Schwabs förutsägelser var 100% fel.

Det blir ingen stakeholder capitalism, det blir nytt kallt krig och i vårt fall mer EU-diktatur
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-03-25 kl. 16:42.
Citera
2022-03-25, 17:30
  #1342
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Schwab och WEF har fullständigt misslyckats. Xi har hållit tal där både i år och förra året. Han har, liksom de övriga, talat om globalt samförstånd.

Men Ukrainakriget och hur det hanterats visar att WEF bara varit ett försök att inbilla oss att den globala världen skulle baseras på samförstånd.

Ryssland har invaderat Ukraina. Civilpersoner mördas. USA struntar i det eftersom Ukriana inte är med i NATO. Kallt krig skapas. Ukraina kommer att hamna i EU och NATO. Vi hamnar i NATO och troligen kommer EU-försvar.

Det internationella samfundet borde naturligtvis skapa en koalition och gå in i Ukraina. Total handelsblockad. Men inget händer.

Schwabs förutsägelser var 100% fel.

Det blir ingen stakeholder capitalism, det blir nytt kallt krig och i vårt fall mer EU-diktatur


Precis - det enda underliga är att somliga verkar förvånade… Schwabs utopiska drömmar får ju John Lennon att framstå som ultranazist - hur i hela friden kan någon ens misstänka att det skulle gå att få alla rika och mäktiga män(niskor) att överge allt de har och börja dansa ringdans med Greta..?
Citera
2022-03-25, 19:17
  #1343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Precis - det enda underliga är att somliga verkar förvånade… Schwabs utopiska drömmar får ju John Lennon att framstå som ultranazist - hur i hela friden kan någon ens misstänka att det skulle gå att få alla rika och mäktiga män(niskor) att överge allt de har och börja dansa ringdans med Greta..?

Bara skönt om Schwabs great reset vision går åt helvete Får han skriva några nya skitböcker och vifta med nere i Davos på nästa party.
Citera
2022-03-25, 19:17
  #1344
Medlem
Psykonaut-s avatar
Jag ser olika former som WEF i praktiken spelat samt spelar och deras roll i framtiden ju mer jag läser av deras egen litteratur.
Världsregeringen finns där som ett alternativ som presenteras både som ett mål av globaliseringen där alla länder enats under västvärldens ekonomiska system, som ett EU globalt.


Eller som den slutgiltiga lösningen då målet inte kan förverkligas tex som nu att Ryssland vägrar följa den nya ordningen som de multinationella företagen och bankfinanserna via WEF försökt övertyga snällt är den enda rätta vägen.
Att världsregeringen tvingas installeras för att det är bäst för alla.

Schwab skriver att varken Kina eller USA ska vara den enda ledande stormakten, då han är en Europé som lyckats locka hela EU till att följa agendan, där en global fri marknad samordnad av stater i unioner likt EU på olika kontinenter, sedan regeras av en regering över unionerna globalt.

Kolla på EU så ser ni en uppbyggnad av den modellen som Schwab filosoferar om, fast han vill ge industriägarna och bankerna mer makt än politikerna, då det är EUs svaghet enligt honom.

Sedan kan jag även, utan att det ena utesluter det andra utläsa det som en manual och utbildning inom nationalekonomi, internationell handelskunskap och att tex en regering i Afrika som fått makten
och sedan inte fattar vad de ska göra med den, då de knappt kan skriva eller läsa, uppskattar den hjälp som de faktiskt får av WEF på många sätt och fogar sig i ledet då de tycker att det är smidigt och får befolkningen att tro att de är smarta som ledare.

På ett djupare plan både geopolitiskt och ekonomiskt, gör de upp olika scenarier som kan utspelas om
tex. Kina överger Dollarn som den viktigaste reservvalutan och handelsvaluta då det hotar deras ekonomiska tillväxt och som en ekonomisk stormakt, samt att kinesiska statens reglering av deras valuta för att motverka den inflation som vi väst nu upplever, diskvalificerar yuán som en reservvaluta
som kan ersätta dollarn.

Oavsett vad som än händer, så har WEF en global makt som gör att de har en funktion som en världsregering indirekt som gynnar deras medlemmar av kapitalismen som är helt beroende av att
den globalisering som byggts kring ett ekonomiskt system som USA lagt grunden till, inte hotas
av förändringar som Schwab målat upp i sina böcker, om tex Kina börjar handla endast men yuán, som de nu planerar med Saudiarabien och Ryssland samt eventuellt Indien osv.

Det är min neutrala analys i korthet, att Schwab och WEF har en så stor makt och påverkan globalt på många olika plan, samt är ett hot mot jordens befolkning utan att ha infört en världsregering, eller ens är nära att göra det.
De vinner så länge som vi låter dem att existera.

Från ingenstans till att regera världen via olika knep, tex att bilda EU, fick oss att avskaffa den demokrati som våra förfäder dog för så att vi, de som de ville skulle få lycka i framtiden, bära frukt
av kampen på barrikaderna mot diktatur och för demokrati och rättvisa.

Hur det gick till kallas antisemitism och högerextremt att tala om.
Putin kallar det nazism och Iran sionism. Vad du kallar det spelar ingen roll, då det i praktiken är Same Shit, Different Name, samt att alternativen inte heller är så lockande, Ryssland, Kina ww3 etc....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback