Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-29, 19:31
  #1
Medlem
Halloj!

Det snackas ofta om "The Great Reset"...

Det verkar vara någon form av "erkänd" New World Order intåg...

Alltså... istället för att säga... nu inför vi New World Order så folket slår tillbaka så säger man "The Great Reset" så folket istället välkomnar New World Order...

Vad är "the basics"? vad handlar det hela om... mer eller mindre? vad kommer att göras?

Corona är en pusselbit...

hihi
Citera
2020-10-29, 19:46
  #2
Medlem
Tror det handlar om hur World Economic Forum ser på vad de kallar övergången från industrisamhället till informationsditot, datoråldern, och hur den förvandlar vad det innebär att vara människa.

Floskler för sysslolösa wannabe visionärer...typ.
Citera
2020-10-29, 20:30
  #3
Medlem
KahlanAmnells avatar
Ja, The great reset är maktelitens sätt att inkognito införa den nya världsordningen.
Den fjärde industriella revolutionen där AI, det totalitära övervakningsamhället och digitala valutor står i centrum och styr våra liv.

Du kommer få två val (efter att dom kraschat din nationella valuta, dina besparingar så att du varit tvungen att göra dig av med allt du redan äger):

Du kan fortsätta leva ditt liv i extrem fattigdom i en värld där det knappt finns jobb eller något hopp. I detta alternativ behöver du inte vaccinera dig (covid-21) eller få i dig chippet. Men glöm att du får sätta din fot i någon smart stad, du får nöja dig med att bo i enorma ghetton.

Eller så kan du välja att vaccinera dig (covid-21) och få ett chip inplanterat som är din plånbok, legitimation och hälsodeklaration i ett så du kan bevisa att du är vaccinerad.
Med detta alternativ kommer det att ingå UBI (medborgarlön), med en liten detalj. Har du något kvar på kontot när månaden är slut så kommer överskottet att nollställas.
Det kommer alltså bli omöjligt att spara, utan pengarna ska förbrukas och gör du inte det får du skylla dig själv.
Kan ju även tillägga att dessa digitala valutor kommer vara 100% spårbara så gör du något som inte uppskattas av elitens hantlangare så blir det konsekvenser.

Detta är hur jag tror det kommer se ut.
Citera
2020-10-29, 20:49
  #4
Medlem
preppads avatar
Världsekonomin är skuldmättad och måste återställas. I teorin pratar man om att "omforma systemet för att motverka polarisering, nationalism, rasism och i slutändan en ökande social oro med konflikter" osv osv.. men i själva verket handlar det om att man vill ruinera vanliga människor, tvinga små- och medelstora företag till konkurs och försvåra möjligheten att försörja sig på ett vanligt sätt.
Varför?

För att man vill ha total kontroll över alla världens tillgångar. Alla måste ansluta sig till det nya systemet med digitala pengar för att kunna arbeta, handla, resa osv. kanske kopplas det till covid-pass eller bara vanliga, digitala pass/appar.
Det är därför man vill fasa ut vanliga pengar och orsaken till att vi har lockdowns (skyndar på förfallet).

När man nått den brytpunkt man eftersträvar kommer man slutligen "dra pluggen". Kan vara via en bankkrasch, börskrasch eller kanske tredje vågen, ingen vet riktigt men något kommer hända som gör att alla gamla tillgångar vi har kommer bli värdelösa, pengar blir nollade, förmodligen blir det förbjudet att äga guld/silver och värdepapper etc. Ingen ska få behålla något från det gamla systemet. Ingen ska kunna stå utanför och leva i frihet.

Det är därför 5G är så viktigt att få igång globalt då det är "the internet of things" och kan övervaka allt och alla i realtid.

Låter mysigt va?
Citera
2020-10-29, 20:50
  #5
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Ja, The great reset är maktelitens sätt att inkognito införa den nya världsordningen.
Den fjärde industriella revolutionen där AI, det totalitära övervakningsamhället och digitala valutor står i centrum och styr våra liv.

Du kommer få två val (efter att dom kraschat din nationella valuta, dina besparingar så att du varit tvungen att göra dig av med allt du redan äger):

Du kan fortsätta leva ditt liv i extrem fattigdom i en värld där det knappt finns jobb eller något hopp. I detta alternativ behöver du inte vaccinera dig (covid-21) eller få i dig chippet. Men glöm att du får sätta din fot i någon smart stad, du får nöja dig med att bo i enorma ghetton.

Eller så kan du välja att vaccinera dig (covid-21) och få ett chip inplanterat som är din plånbok, legitimation och hälsodeklaration i ett så du kan bevisa att du är vaccinerad.
Med detta alternativ kommer det att ingå UBI (medborgarlön), med en liten detalj. Har du något kvar på kontot när månaden är slut så kommer överskottet att nollställas.
Det kommer alltså bli omöjligt att spara, utan pengarna ska förbrukas och gör du inte det får du skylla dig själv.
Kan ju även tillägga att dessa digitala valutor kommer vara 100% spårbara så gör du något som inte uppskattas av elitens hantlangare så blir det konsekvenser.

Detta är hur jag tror det kommer se ut.

Jag kommer köpa en massa burkravioli för mitt överskott i slutet på varje månad och hamstra dessa. Dessa burkar med ravioli kommer jag sedan ta med mig ut i ghettot och köpa sexuella tjänster för. Jag spår en ljus framtid!
Citera
2020-10-29, 21:23
  #6
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten-Ulph
Jag kommer köpa en massa burkravioli för mitt överskott i slutet på varje månad och hamstra dessa. Dessa burkar med ravioli kommer jag sedan ta med mig ut i ghettot och köpa sexuella tjänster för. Jag spår en ljus framtid!

Rätt bra plan faktiskt! Lite som en Robin hood-figur i en futuristisk miljö. I like!

Nackdelen är väl att vi då lever i teknokrati som inte tillåter dig, slav, att köpa på dig mer mat än du behöver. Alla andra ska också ha! Och som sagt, pengarna är ju övervakade så när du fått napp i ghettot några gånger så kommer ravioli burkarna vara otillgängliga för dig att köpa.
Citera
2020-10-29, 21:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preppad
Världsekonomin är skuldmättad och måste återställas. I teorin pratar man om att "omforma systemet för att motverka polarisering, nationalism, rasism och i slutändan en ökande social oro med konflikter" osv osv.. men i själva verket handlar det om att man vill ruinera vanliga människor, tvinga små- och medelstora företag till konkurs och försvåra möjligheten att försörja sig på ett vanligt sätt.
Varför?

För att man vill ha total kontroll över alla världens tillgångar. Alla måste ansluta sig till det nya systemet med digitala pengar för att kunna arbeta, handla, resa osv. kanske kopplas det till covid-pass eller bara vanliga, digitala pass/appar.
Det är därför man vill fasa ut vanliga pengar och orsaken till att vi har lockdowns (skyndar på förfallet).

När man nått den brytpunkt man eftersträvar kommer man slutligen "dra pluggen". Kan vara via en bankkrasch, börskrasch eller kanske tredje vågen, ingen vet riktigt men något kommer hända som gör att alla gamla tillgångar vi har kommer bli värdelösa, pengar blir nollade, förmodligen blir det förbjudet att äga guld/silver och värdepapper etc. Ingen ska få behålla något från det gamla systemet. Ingen ska kunna stå utanför och leva i frihet.

Det är därför 5G är så viktigt att få igång globalt då det är "the internet of things" och kan övervaka allt och alla i realtid.

Låter mysigt va?
Så länge man accepterar passet/chippet och lever enligt "reglerna" så kan man ha det mysigt i den nya världen? man kan resa, ha skoj och sånt...
Citera
2020-10-29, 21:39
  #8
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Ja, The great reset är maktelitens sätt att inkognito införa den nya världsordningen.
Den fjärde industriella revolutionen där AI, det totalitära övervakningsamhället och digitala valutor står i centrum och styr våra liv.

Du kommer få två val (efter att dom kraschat din nationella valuta, dina besparingar så att du varit tvungen att göra dig av med allt du redan äger):

Du kan fortsätta leva ditt liv i extrem fattigdom i en värld där det knappt finns jobb eller något hopp. I detta alternativ behöver du inte vaccinera dig (covid-21) eller få i dig chippet. Men glöm att du får sätta din fot i någon smart stad, du får nöja dig med att bo i enorma ghetton.

Eller så kan du välja att vaccinera dig (covid-21) och få ett chip inplanterat som är din plånbok, legitimation och hälsodeklaration i ett så du kan bevisa att du är vaccinerad.
Med detta alternativ kommer det att ingå UBI (medborgarlön), med en liten detalj. Har du något kvar på kontot när månaden är slut så kommer överskottet att nollställas.
Det kommer alltså bli omöjligt att spara, utan pengarna ska förbrukas och gör du inte det får du skylla dig själv.
Kan ju även tillägga att dessa digitala valutor kommer vara 100% spårbara så gör du något som inte uppskattas av elitens hantlangare så blir det konsekvenser.

Detta är hur jag tror det kommer se ut.

Måste man leva i ghetton? Ser ett scenario likt det i filmen 'Hunger game', skulle det inte vara möjligt och gå 100% off the grid? Någonstans i Sibirien?
Citera
2020-10-29, 21:44
  #9
Medlem
preppads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaViola74
Så länge man accepterar passet/chippet och lever enligt "reglerna" så kan man ha det mysigt i den nya världen? man kan resa, ha skoj och sånt...

Visst kan man göra det om man inte värdesätter sin frihet högre.
Själv svälter jag hellre ihjäl.
Citera
2020-10-29, 21:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preppad
Visst kan man göra det om man inte värdesätter sin frihet högre.
Själv svälter jag hellre ihjäl.
Man är ju ändå fri? så längre man inte vill vara kriminell...
Citera
2020-10-29, 22:52
  #11
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaViola74
Man är ju ändå fri? så längre man inte vill vara kriminell...

Alltså du är ju inte speciellt fri när hela ditt tanke och rörelsemönster övervakas och analyseras i realtid. Samt att du är bunden till slavvalutan i form av ubi. Du får även din lön (om du har någon egenskap som efterfrågas) i samma valuta... det finns fler valutor, som högre skikt använder sig av.
Det kanske känns okej i tanken. Men du kommer inte kunna röra dig fritt, du kommer inte kunna resa, du lär förmodligen sitta hemma vid en dator största delen av tiden.
Ahh, du vill ha barn? No-no säger vetenskapsmännen med Greta Thunberg i spetsen. Hon spänner sina ögon i dina och ryter "We are already too many here!". Men detta har du såklart redan godkänt att avsäga dig från när du skrev på kontraktet.

Jag hoppas inte den här världen kommer, men det mesta blåser ditåt känns det som... och i rasande takt dessutom.
Citera
2020-10-29, 23:02
  #12
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Måste man leva i ghetton? Ser ett scenario likt det i filmen 'Hunger game', skulle det inte vara möjligt och gå 100% off the grid? Någonstans i Sibirien?

Tveksamt om du måste bo i ghettot. Det känns ju nästan omöjligt att kontrollera hela världens yta. Så om du drar lång in i ingenstans kanske det går att få till det. Dock kommer ju himlen vara fullproppad av satelliter som kommer att hitta dig till slut. Om du får leva i ditt fria eller inte har jag ingen aning om.
Men det känns inte önskvärt av eliten i mitt scenario. Dom vill nog inte ha miljontals camps här och där som efter ett tag kan samla ihop sig och skapa någon slags motståndsrörelse till den nya världen.
Himlen kommer ju vara full av satelliter som har koll i realtid. Så det kommer ju inte gå att gömma sig. Vill dom så skickar dom ju bara iväg en drönare som fäller en välplacerad bomb eller så kanske dom har proppat "vildmarken" full av Black mirror-robothundar som patrullerar.

Men ja, dra ut i ingenstans när skiten träffat fläkten känns som det bästa alternativet, även om det kommer gå åt helvete. Men när folk verkligen börjar dö runt om i världen så är det dags att packa väskan och hoppas på det bästa.

Edit: En nice grotta kanske vore något. Bara röra sig ute när det är absolut nödvändigt. Kul liv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback