Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-25, 19:24
  #1345
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Bara skönt om Schwabs great reset vision går åt helvete Får han skriva några nya skitböcker och vifta med nere i Davos på nästa party.

Javisst, förutom det naiva i att folk trott detta skulle ske så var ju även Schwab jävligt naiv om han inte förstod att en sådan omkastning skulle kratta manegen för nästa idiot typ Putin..
Det kommer sällan något gott från revolutioner om man säger så…
Citera
2022-03-27, 12:04
  #1346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Javisst, förutom det naiva i att folk trott detta skulle ske så var ju även Schwab jävligt naiv om han inte förstod att en sådan omkastning skulle kratta manegen för nästa idiot typ Putin..
Det kommer sällan något gott från revolutioner om man säger så…

Japp stämmer. Men vi får inte begrava great reset teorin ännu tycker jag. Man vet aldrig vad som händer. Vad skulle behöva hända framöver för att Snake skulle svänga om och börja misstänka att det faktiskt ev är något lurigt som händer med vårt samhälle?
Citera
2022-03-27, 12:18
  #1347
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Japp stämmer. Men vi får inte begrava great reset teorin ännu tycker jag. Man vet aldrig vad som händer. Vad skulle behöva hända framöver för att Snake skulle svänga om och börja misstänka att det faktiskt ev är något lurigt som händer med vårt samhälle?

Det är väl klart att det alltid sker ”luriga” saker - folk konspirerar konstant mot uppdragsgivare. arbetsgivare, hatobjekt, politiska fiender, militära fiender osv osv. Det jag vänder mig emot är när folk påstår saker de inte har belägg för utan att vara tydliga med att det är just gissningar.

Allt som sker i samhället runtomkring oss behöver ju inte ha en bakomliggande agenda - det är liksom inte helt säkert att det är George Soros som planerat att någons nyinflyttade somaliske granne lagar mat som luktar i trapphuset..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-03-27 kl. 12:20.
Citera
2022-03-27, 12:56
  #1348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är väl klart att det alltid sker ”luriga” saker - folk konspirerar konstant mot uppdragsgivare. arbetsgivare, hatobjekt, politiska fiender, militära fiender osv osv. Det jag vänder mig emot är när folk påstår saker de inte har belägg för utan att vara tydliga med att det är just gissningar.

Allt som sker i samhället runtomkring oss behöver ju inte ha en bakomliggande agenda - det är liksom inte helt säkert att det är George Soros som planerat att någons nyinflyttade somaliske granne lagar mat som luktar i trapphuset..

Precis. Det är ju svagheten med teorin om en världsregering, att man kan förklara allt som händer i världen med att det är en del av planen fram mot en sådan.

För ett år sedan så trodde jag nog att corona skulle ligga kvar vid den här tiden och att vaccinpassen skulle vara helt standard, men så blev det ju inte Inte den här gången i alla fall.
Citera
2022-03-27, 14:06
  #1349
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Precis. Det är ju svagheten med teorin om en världsregering, att man kan förklara allt som händer i världen med att det är en del av planen fram mot en sådan.

För ett år sedan så trodde jag nog att corona skulle ligga kvar vid den här tiden och att vaccinpassen skulle vara helt standard, men så blev det ju inte Inte den här gången i alla fall.
Jag gick på en mina när jag diskuterade BlackRock, då man kanske tror att konspirationsteorier om
"X" är fel då debunkers har den på sin lista.

Men har debunkers alltid rätt? Jag kom fram till något annat i ett inlägg idag.
Ska du debunkra, fucking wikipedia det först.

(FB) Toppglobalisten: Putin har dödat globaliseringen
Citera
2022-03-28, 18:40
  #1350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är väl klart att det alltid sker ”luriga” saker - folk konspirerar konstant mot uppdragsgivare. arbetsgivare, hatobjekt, politiska fiender, militära fiender osv osv. Det jag vänder mig emot är när folk påstår saker de inte har belägg för utan att vara tydliga med att det är just gissningar.

Allt som sker i samhället runtomkring oss behöver ju inte ha en bakomliggande agenda - det är liksom inte helt säkert att det är George Soros som planerat att någons nyinflyttade somaliske granne lagar mat som luktar i trapphuset..

du har självklart rätt, så låt oss hålla oss till fakta.
1. befolkningen ökar
2. jobben minskar
vad är din, svenska samhällets eller världens lösning på detta? enda tänkbara är väl egentligen en väldigt låg medborgarlön eller liknande, och redan där är vi halvvägs framme. den kommer garanterat vara digital, och du kommer kunna ge dig fan på att den inte kommer vara helt villkorslös. det där med inplanterade chip o.s.v. är väl heller inte så avlägset när det redan nu är dagsaktuellt med biometriska pass?

jag förstår mig inte på er som inte tycks kunna se vad jag anser vara ett vidöppet framtida orsakssamband. möjligheten att det istället är jag som har helt fel finns ju såklart, men presentera då gärna en lösning på problematiken ovan så att jag kan sova om natten igen.
Citera
2022-03-28, 19:39
  #1351
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
du har självklart rätt, så låt oss hålla oss till fakta.
1. befolkningen ökar
2. jobben minskar
Minskar jobben? Jag säger inte att du har fel -men var har du hört det?

Citat:
vad är din, svenska samhällets eller världens lösning på detta? enda tänkbara är väl egentligen en väldigt låg medborgarlön eller liknande, och redan där är vi halvvägs framme. den kommer garanterat vara digital, och du kommer kunna ge dig fan på att den inte kommer vara helt villkorslös. det där med inplanterade chip o.s.v. är väl heller inte så avlägset när det redan nu är dagsaktuellt med biometriska pass?
Varför skulle jag ha en "lösning" på ditt påstådda problem? Jag är vare sig politiker eller nwo-förespråkare..
Citera
2022-03-28, 20:04
  #1352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Minskar jobben? Jag säger inte att du har fel -men var har du hört det?

Varför skulle jag ha en "lösning" på ditt påstådda problem? Jag är vare sig politiker eller nwo-förespråkare..

hört talas om automation inom tillverkning- och processindustrin?

nej, lösning har du såklart inte. du kan inte heller bestrida punkterna ovan som ju bara kan leda åt ett håll = färre jobb. eller du kanske ska be mig presentera källor på att vi blir fler och fler människor också? ska alla bli influencers eller sitta på SKV och vända papper? eller bli strategiska kommunikatörer eller något annat bögigt hittepå-yrke som varken tillför något reellt värde eller egentligen ens behövs?

edit: rörig formulering
__________________
Senast redigerad av nomen.nescio5 2022-03-28 kl. 20:07.
Citera
2022-03-28, 20:43
  #1353
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
hört talas om automation inom tillverkning- och processindustrin?

nej, lösning har du såklart inte. du kan inte heller bestrida punkterna ovan som ju bara kan leda åt ett håll = färre jobb. eller du kanske ska be mig presentera källor på att vi blir fler och fler människor också? ska alla bli influencers eller sitta på SKV och vända papper? eller bli strategiska kommunikatörer eller något annat bögigt hittepå-yrke som varken tillför något reellt värde eller egentligen ens behövs?

edit: rörig formulering

Nej det behövs ingen källa på att vi blir fler och fler - det var det där om färre jobb jag frågade om. Visst, automation kan förstås ta bort en del monotona arbetsuppgifter - men det behöver ju inte leda till färre jobbtillfällen, oavsett om du anser dem meningslösa eller ej. Omställningen till grön energi, ekologiskt jordbruk etc ger ju istället sannolikt en motvikt.
Själv skulle jag i alla fall se till att arbeta även om jag fick medborgarlön, men alla är förstås inte lika.
Citera
2022-03-28, 20:48
  #1354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det behövs ingen källa på att vi blir fler och fler - det var det där om färre jobb jag frågade om. Visst, automation kan förstås ta bort en del monotona arbetsuppgifter - men det behöver ju inte leda till färre jobbtillfällen, oavsett om du anser dem meningslösa eller ej. Omställningen till grön energi, ekologiskt jordbruk etc ger ju istället sannolikt en motvikt.
Själv skulle jag i alla fall se till att arbeta även om jag fick medborgarlön, men alla är förstås inte lika.

jag är av samma åsikt. har dock oerhört svårt att tänka mig att omställningen till ett "grönt" samhälle kommer klara av den kommande befolkningsutvecklingen. afrika kommer att gå från 17% av jordens befolkning till 26% vid år 2050. visst, annan världsdel och allt det där, men de kommer dras med samma problematik som vi gör, under förutsättning att de slutar bedriva inbördeskrig som nationalsport.

tror inte det är realistiskt att jämföra ett gäng solcellstekniker ute på vischan med hundratals montörer på större fabriker, manuella tillverkningsarbetare och lagerråttor som bara flyttar på skit och för saldo.
alla kan inte jobba inom IT eller teknik.
Citera
2022-04-04, 16:30
  #1355
Medlem
madtops avatar
Länkposter raderade, se vidare (FB) VIKTIGT Läs innan du postar i Konspirationsforumet!
Vill man inte diskutera utan endast posta länkar gör man det i (FB) Länktips Konspirationer
/Moderator
__________________
Senast redigerad av madtop 2022-04-04 kl. 16:50.
Citera
2022-04-05, 02:52
  #1356
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Jag håller på och sammanställer material som jag skall länka till dig.
Det är ganska omfattande, men jag skall redigera en sammanfattning som stolpar upp allting från 1883 (japan) till 1909 till 1917 -1920-1931, -1939 till 1952 (Eisenhover drar i bromsen).

Komplett med källhänvisningar till sånt du faktiskt kan hitta i vilket bibliotek som helst i Sverige. T o m i Grums. Det är dock ganska tungrott att läsa även när jag kortat ner texterna. Det tog mig ca 4-5 månader att gå igenom och sortera anteckningar. Just nu är PDF -bindern 87 sidor

Kyoto kommer för alltid ha en speciell plats i ditt hjärta

Jag väntar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback