2022-03-23, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag hade ju inte direkt gråtit blod om en sån som Siegfried Mazet hade bestämt sig för en ny utmaning och gått över gränsen i stället för att förlänga med Norge i fyra år till. Men han lär väl vara i en position där han i princip kan bestämma sin lön själv och det kan Sverige inte matcha. Vi får väl se hur länge vi får behålla Lukas innan tyskarna drar i honom.

Lukas o co har iaf skrivit på avtal för fyra år till så än behöver vi inte oroa oss för det.
Citera
2022-03-23, 13:08
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Jag tycker nog att jag motiverade mitt betyg ganska väl. Jag hade helt enkelt större förväntningar på honom än vad han lyckats leverera under säsongen. Konstigare än så är det inte.
Okej. Vad hade du för resultatmässiga förväntningar på honom inför säsongen?
Citera
2022-03-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Okej. Vad hade du för resultatmässiga förväntningar på honom inför säsongen?

Bättre än han lyckades med. Det hade ju varit bra om han kunnat följa upp sin VM-seger med att få stiga upp överst på prispallen åtminstone en gång under säsongen. Visst, han har fyra andraplatser i WC+OS, men ingen kommer ihåg tvåan. Vidare tycker jag det är en rimlig förväntning att han ska vara topp-20 i WC som regerande VM-mästare i sprint och OS-silvermedaljör. Men inte heller det lyckades han med.

Men jag fattar. Du tycker han är bättre än vad jag gör. Och det är okej. Men för mig är han en stabil 2:a i betyg.
Citera
2022-03-23, 14:41
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Jag tycker nog att jag motiverade mitt betyg ganska väl. Jag hade helt enkelt större förväntningar på honom än vad han lyckats leverera under säsongen. Konstigare än så är det inte.

Hur många OS-medaljer hade du förväntat dig att Ponsiluoma skulle ta?
Citera
2022-03-23, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Hur många OS-medaljer hade du förväntat dig att Ponsiluoma skulle ta?

Innan trodde jag nog inte mer än max en, och då inte den han fick utan att han i så fall skulle kunna få sig en i stafetten om laget hade haft en bra dag. Trodde inte alls på att han skulle ta någon individuell faktiskt utifrån det skytte han uppvisade innan OS. Så det var ju ett fall framåt eller vad man ska säga.
Citera
2022-03-23, 16:31
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Innan trodde jag nog inte mer än max en, och då inte den han fick utan att han i så fall skulle kunna få sig en i stafetten om laget hade haft en bra dag. Trodde inte alls på att han skulle ta någon individuell faktiskt utifrån det skytte han uppvisade innan OS. Så det var ju ett fall framåt eller vad man ska säga.

Ok, men vad hade du för förväntningar på Martin inför säsongen? (Gällande OS-medaljer)
Citera
2022-03-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ok, men vad hade du för förväntningar på Martin inför säsongen? (Gällande OS-medaljer)

Det var ju exakt det jag svarade på i det inlägg du just citerade. Men visst, lägg till ett "säsongen" mellan "Innan" och "trodde" om det gör det lättare att tolka.
Citera
2022-03-23, 16:57
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Det var ju exakt det jag svarade på i det inlägg du just citerade. Men visst, lägg till ett "säsongen" mellan "Innan" och "trodde" om det gör det lättare att tolka.

Ok, då missförstod jag vad du menade. Tack för förtydligandet.
Citera
2022-03-23, 16:57
Medlem
Citat:

Okej, nu förstår jag din förvirring. Jag omformulerar mig helt:

Innan säsongen trodde jag nog inte mer än max en, och då inte den han fick utan att han i så fall skulle kunna få sig en i stafetten om laget hade haft en bra dag. Sedan inför OS trodde jag inte alls på att han skulle ta någon individuell utifrån det skytte han uppvisade innan OS. Så det var ju ett fall framåt eller vad man ska säga.

Tydligare så?
Citera
2022-03-23, 18:37
Medlem
Sebbe bekräftade tidigare idag att han inte kommer till SM-start. Annars verkar det bli väldigt ordinarie. Alla som varit sjuka i omgångar är anmälda, främst några juniorer som verkar ha lagt ned verksamheten nu.
Citera
2022-03-23, 20:09
Medlem
Alkibiadess avatar
Såg något om att Eckhoff, Röiseland, Tandrevold och Kung Harald alla testat positivt för Covid efter tävlingarna i Holmenkollen.
Citera
2022-03-24, 10:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Såg något om att Eckhoff, Röiseland, Tandrevold och Kung Harald alla testat positivt för Covid efter tävlingarna i Holmenkollen.

Dessutom har Filip Fjeld Andersen, Martin Ulldal, Sturla Holm Lægreid och Karoline Knotten också testat positivt. Norska mästerskapen i skidskytte börjar imorgon och håller på tills på söndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in