2022-03-15, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fast jag tolkar följande

som att det inte går att ersätta Högberg med någon annan då Högberg var enda svenska topp-10 i IBU-cupen.

Fast jag tror att det handlar om att vara kvalificerad för att överhuvudtaget få starta i världscupen förutsatt att man bli uttagen av sitt land.
Citera
2022-03-16, 16:05
Medlem
Damernas sprint i Kollen framflyttad till fredag och därmed även trådstart.
Citera
2022-03-16, 16:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Damernas sprint i Kollen framflyttad till fredag och därmed även trådstart.

Varför senareläggs tävlingen?

Edit: Konstaterar nu att dimma är orsaken.
Citera
2022-03-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför senareläggs tävlingen?

Edit: Konstaterar nu att dimma är orsaken.

Ja det borde vara den stora orsaken, det ska även vara blåsigt och det kan komma ett par decimeter snö. Yr har utfärdat en vädervarning, kan bli lite knepigt för publiken att ta sig till och från arenan också.

Som tur är ser det soligt ut redan på fredag.
Citera
2022-03-16, 16:27
Medlem
Får väl hoppas på en bra avslutning och att damerna tar hem nationscupen. Sen skulle det inte va helt fel med en gemensam presskonferens med Röiseland och Eckhof där dom berättar att dom gör som Johag och avslutar karriären. Och krattar manegen för Elvira att dominera fullständigt dom närmaste åren.
Citera
2022-03-16, 17:17
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donkmaggan
Får väl hoppas på en bra avslutning och att damerna tar hem nationscupen. Sen skulle det inte va helt fel med en gemensam presskonferens med Röiseland och Eckhof där dom berättar att dom gör som Johag och avslutar karriären. Och krattar manegen för Elvira att dominera fullständigt dom närmaste åren.

Tvärtom, jag hoppas att norskorna håller på länge och får se Elvira m.fl. svenskor ta mängder av förstaplatser och att de själva får gråta nederlagets bittra tårar. DET är äkta broderlig (systerlig) skadeglädje det Men allvarligt talat, de skönaste segrarna är ju de som tas i starkast tänkbara konkurrens.
Citera
2022-03-16, 19:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tvärtom, jag hoppas att norskorna håller på länge och får se Elvira m.fl. svenskor ta mängder av förstaplatser och att de själva får gråta nederlagets bittra tårar. DET är äkta broderlig (systerlig) skadeglädje det Men allvarligt talat, de skönaste segrarna är ju de som tas i starkast tänkbara konkurrens.

Skidskytte är svajigt. Det är oftast bara någon enstaka person som lyckas bra mer eller mindre hela tiden. Naturligtvis kommer norskorna att fortsätta minst en säsong till.
Citera
2022-03-16, 20:05
Medlem
Citat:
Skidskytte är svajigt. Det är oftast bara någon enstaka person som lyckas bra mer eller mindre hela tiden. Naturligtvis kommer norskorna att fortsätta minst en säsong till.

Er nesten sikker på at Eckhoff fortsetter, men tror det er rimelig stor sjanse for at Røiseland legger opp.
Citera
2022-03-16, 22:44
Medlem
Sebbe har alltså på riktigt installerat guldkranar i varje hotell han rest till under touren den här vintern.
Jag gillar Sebbe starkt, men vet inte vad man ska säga om detta.
Citera
2022-03-16, 23:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Sebbe har alltså på riktigt installerat guldkranar i varje hotell han rest till under touren den här vintern.
Jag gillar Sebbe starkt, men vet inte vad man ska säga om detta.

Vad innebär det att han installerat guldkranar?
Citera
2022-03-16, 23:43
Medlem
Citat:
Vad innebär det att han installerat guldkranar?
Att han har dragit dit rörmokare i varje hotellrum nu under vintern som har fått byta ut dom egentliga kranarna i badrummen mot en guldkran som han reser runt med.
Citera
2022-03-16, 23:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Att han har dragit dit rörmokare i varje hotellrum nu under vintern som har fått byta ut dom egentliga kranarna i badrummen mot en guldkran som han reser runt med.

Låter som första april om inte som Ceaușescu och han hade ju storhetsvansinne. De är förresten inte helt olika varandra utseendemässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in