2022-01-14, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Det här är vad jag misstänker.

Systematisk fuskeri i det svenska skidskyttelandslaget, ledda av den högst suspekta tyska boomern Wolfgang Pichler. Fusk i form av böjandet av regler angående inte bara preparat för atleterna själva men även för skidor/valla. Pichler har då sen själv genom sitt enorma inflytande i skidskyttevärlden sett till att detta har mörkats.
Motivet? Sverige är en för viktig nation i vintersport världen. Man är en av de absolut rikaste länderna med en vintersport kultur med en dubbel så stor befolkning som ex Norge. Man har inte råd med att Sverige är så dåliga och inkompetenta.

Det är så dumma påståenden så inte ens värt att bemöta.
Citera
2022-01-15, 00:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Du tror inte att en mer trolig förklaring är du är en foliehatt-knasboll?

En så kallad Ockhams rakkniv
Citera
2022-01-15, 00:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Nu gick ju inte Stina hela loppet i rygg på Alimbekava utan fick också jaga en del på spurtvarvet och lite även från första skyttet. borde också ingå i analysen

Hon var inte långt efter och kunde på så vis jaga på ett helt annat sätt än den som saknade en åkare att förhålla sig till.
Citera
2022-01-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Mediokra? Du kan inte mena allvar. Sluta larva dig. Tyskland har inte tappat alls i närheten av det Sverige har tagit in. Plus att Tyskland saknar sin bästa skidskytt pga skada.

Ingen hade misstänkt dopning om utvecklingen gått till på ett normalt sätt. Inget av det som de svenska damerna(och till viss del de svenska herrarna) har gjort tyder på att det har gått naturligt
.............
Senast redigerad av smokieknife 2022-01-15 kl. 00:48.
Citera
2022-01-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon var inte långt efter och kunde på så vis jaga på ett helt annat sätt än den som saknade en åkare att förhålla sig till.
Slår ALDRIG fel!

Inte ens när Stina har dagens snabbaste åktid och skjuter ett(1) extraskott så är det inte bra, på sin höjd "gediget"! Detta i hennes första VC-stafett.

Med såna måttstockar måste ett OS vara en pina eftersom Sverige, i rimlighetens namn, INTE kommer att vinna ALLT man ställer upp i.
Citera
2022-01-15, 01:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Slår ALDRIG fel!

Inte ens när Stina har dagens snabbaste åktid och skjuter ett(1) extraskott så är det inte bra, på sin höjd "gediget"! Detta i hennes första VC-stafett.

Med såna måttstockar måste ett OS vara en pina eftersom Sverige, i rimlighetens namn, INTE kommer att vinna ALLT man ställer upp i.

Du skulle ju blockera mig så du slapp irriterade över att jag kommenterar din gullunge.

Varför ska Stina Nilsson hela tiden höjas över de övriga i laget?
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-01-15 kl. 01:14.
Citera
2022-01-15, 01:15
Medlem
Citat:
Du skulle ju blockera mig så du slapp irriterade över att jag kommenterar din gullunge.
Ignorefunktionen verkar inte funka.

"gullunge"????

Stina var en superduktig skidåkerska som jag gillade för det hon gjorde i skidspåren.
När hon sedan, självmant, valde en ny karriär så vill jag iaf ge henne en ärlig chans att prova det.

Nu har hon ju, trots att du vägrar godta det, visat att hon relativt snabbt etablerat sig på vc-nivå och
det verkar, av någon konstig anledning, tära på dig.
Du kanske är en sån som måste "klanka ned" på andra för att själv rättfärdiga ditt innehållslösa och "fattiga" liv?

edit.
Du redigerade ditt inlägg efter jag svarat men...........

Du har fått förklaring varför det skrivs mer om Stina än om Anna, Johanna, Linn och Mona.
Du vill bara inte förstå det, ta in det eller det passar inte din agenda.
Senast redigerad av smokieknife 2022-01-15 kl. 01:19.
Citera
2022-01-15, 08:25
Medlem
Citat:

visst var det så att hon hade jakt länge men är man inte bra nog på skidor har man ingen nytta av det heller hon hade ca 10.5 sek upp till Alimbekava, efter skyttet.. Johanna S hade ju många ryggar att jaga men fungera inte när hon inte var i nog bra åk form även Mona hade väl bra rygg första varvet sedan bra jakt längre dom andra varven eller? Anna var en som fick slita mest själv
Citera
2022-01-15, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Är Linn Persson verkligen självskriven i en stafett, och att åka individuella lopp?

Så väldigt har hon väl inte imponerat? Skulle hon visa mindre bra tendenser på träning och på plats i Kina så kan väl mycket väl någon av de andra rankas högre än henne inför lopp?

https://www.biathlonworld.com/athlete/unknown/btswe22706199401/results

Individuella placeringar säsongen 2020-21:
8, 38, 53, 8, 18, 28, 26, 7, 9, 73

Sorterat efter bästa placeringarna (S=sprint, P=pursuit, I=individual):
7(S), 8(S), 8(S), 9(S), 18(P), 26(P), 28(S), 38(P), 53(S), 73(I)

Okej, hon har presterat rätt bra i sprint. 7, 8, 8, 9, 28, 53
Men inte lika bra i pursuit: 18, 26, 38
eller individuellt: 73

Nu har jag inte i huvudet vilka förklaringar som kan finnas till resultaten, så där får andra fylla på.

I skrivande stund så är Linn närmast självskriven i stafettlaget,och därmed också till individuella lopp.
Med sedvanlig reservation för att formen för dagen naturligt kommer att spela in när stafettlaget som skall åka OS loppet tas ut,så kommer det att krävas något speciellt för att Linn inte skall åka sträcka nummer 1.
Detta har hon gång på gång gjort på utmärkt sätt..och stafett är stafett..det lönar sig oftast illa att chansa just här.
Persson verkar dessutom vara på uppgång formmässigt.Hennes insats och placering i Onsdagens sprint var bra.

Vi har den nödvändiga spetskompetensen i form av systrarna för att vinna OS Guld i stafetten.
Vad de behöver kompletteras med torde rimligen vara två åkare som håller ihop det på ett fullgott sätt.Det handlar som jag ser det snarast om riskminimering på två sträckor..och mina val härvidlag allt lika är Linn Persson och Anna Magnusson.
Citera
2022-01-15, 08:33
Bannlyst
Citat:

Varför ska Stina Nilsson hela tiden höjas över de övriga i laget?

Fast igår fanns det verkligen fog för det. Näst bästa sträcktid i sitt första VC-lopp måste imponera på de flesta. Tog in 30 sekunder på täten som bestod av bla Dorothea Wierer.
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-15 kl. 09:11.
Citera
2022-01-15, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
I skrivande stund så är Linn närmast självskriven i stafettlaget,och därmed också till individuella lopp.
Med sedvanlig reservation för att formen för dagen naturligt kommer att spela in när stafettlaget som skall åka OS loppet tas ut,så kommer det att krävas något speciellt för att Linn inte skall åka sträcka nummer 1.
Detta har hon gång på gång gjort på utmärkt sätt..och stafett är stafett..det lönar sig oftast illa att chansa just här.
Persson verkar dessutom vara på uppgång formmässigt.Hennes insats och placering i Onsdagens sprint var bra.

Vi har den nödvändiga spetskompetensen i form av systrarna för att vinna OS Guld i stafetten.
Vad de behöver kompletteras med torde rimligen vara två åkare som håller ihop det på ett fullgott sätt.Det handlar som jag ser det snarast om riskminimering på två sträckor..och mina val härvidlag allt lika är Linn Persson och Anna Magnusson.

Så är det. Det handlar lite om att riskminimera även i mixedstafett. Hanna Öberg har varit lite svajig i sitt skytte, skjutit en runda i damstafetten. Med Linn får vi inga straffrundor. Hon har på typ 35 stafettsträckor aldrig skjutit en straffrunda i stafett.
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-15 kl. 09:19.
Citera
2022-01-15, 09:32
Medlem
Såg riktigt bra ut igår. Ska man gå för guld på OS är det Stina och Mona som ska köra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in