2022-03-23, 18:01
Medlem
Citat:
Alltså det finns ett motiv. Möjlligen mer än ett motiv, faktiskt. Men, vad ska jag säga, det är lite oklart vad han egentligen menar där

Låter som han snöat in på internetkonspirationer.
Citera
2022-03-23, 18:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det står i hennes Dödsannons som länkades tidigare.

länkas igen här:
https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_ads.php?order_id=312311&set_site_id= 2&cat=ads&sign=ca5fba332bea7e52ae3e434dd5b2209c

men för att komplettera identifikationen så bör man kolla grabben på Ratsit så man kan kolla förnamnen i dödsannonsen då föräldrarna inte var gifta eller inte delade efternamn.
Citera
2022-03-23, 18:04
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Kunde satt min vänstra kula på att det var en svenne som var GM.

Svenskar och skolattacker går hand i hand.
Aspbergerbeetende med en stark inceltillvaro är en röd tråd i många svennars liv tillsammans med starka högerextrema åsikter för att lägga över skulden på varför ens liv är så tragiskt på andra.

Ibland kan ju till o med attackerna bli lite teatriska. Kolla bara på Darth Vader i Trollhättan. Lite underhållning i misären kan svenne ändå bidra med.

Hade ju förvänt mig en svensk Samuel Paty såhär innan valet. Det hade givit SD 30%.
Senast redigerad av bithax 2022-03-23 kl. 18:06.
Citera
2022-03-23, 18:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Och innan man ger sig på folk med Yxa är man extremt skadad. Att skjuta någon eller kanske knivhugga kan ske mer i affekt och impulsmässigt. Men innan man hugger med yxa måste många spärrar kopplas bort..

Var det yxa, inte hammaren, som användes? Håller dock med om att oavsett vilket så är det en enorm skillnad jämfört med att använda kniv.
Citera
2022-03-23, 18:06
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpdaddysmother
Han kommer sannolikt dömas till rättspsyk. Ung, deprimerad, troligtvis asperger eller något annat på skalan. P7an kommer visa att han behöver vård. Kanske kan han komma tillbaks till samhället som en fungerande medelålders man.

Säker på att det inte var Bola som fick han att ragea då?
Citera
2022-03-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Jag var säker på att något sopats bort.

Kanske har han utsatts för näthat eller nättroll. Jag vill bedöma honom som högre intelligent även om det är gissningar, störda människor online skulle absolut kunna stressa upp någon som samtidigt kanske är särskilt omogen för sin ålder pga autismspektrum.
Jag anser dock ändå att han varit väldigt märklig trots autism som gått till skolan för att döda och sedan fastnat i någon rigid föreställning att han ska närvara under lektionerna.

Inte mycket som släppts. Om han inte är någon som är särskilt intresserad av gärningsmän som han kan identifiera sig med, och då inte gör det för att bli känd och samtidigt ta hämnd då är det intressanta om stressen kommit inifrån honom själv eller utifrån. Man ser exempelvis regelbundet typer dyka upp som verkar leta självmordsnära människor här på forumet. Gissningsvis är de inte sällsynta även om man själv inte direkt ser dem. Internet är trots allt störda människors lekplats.

Skulle det vara som du säger vet jag inte riktigt vad i samhället som kan orsaka en attack på lärare. Djup skräck för något som gör att han ville hållas i förvar länge?
Troligtvis är inte triggern rationell även om den var samhällsrelaterad. Pojken verkar ju ha lidit av psykisk ohälsa länge.
Citera
2022-03-23, 18:07
Medlem
Journalist: "Har han valt ut dessa lärare?"
Advokat: "Just de här två?"
Journalist: "Ja?"
Advokat: "Nej"

Han har alltså haft en grupp som mål och dessa två var olyckliga representanter för den gruppen, låter det som. I sådant fall kan det handla om ett hatbrott. Vilken grupp?
Citera
2022-03-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Vilket förakt för brottsoffrens familj o efterlevande ! hur kan pressen skriva " han mår dåligt och har ångest " stackar pojke ....

Sen att det finns en "orsak " till dåden ... att det finns en triggerpunkt vad har det för betydelse

??

Precis, jag håller med. Varför lägger dom focus på att han är ångerfull och mår dåligt. Det är fan inte han som är offret. Media är vidriga och han är vidrig, hoppas han tar livet av sig eller att någon dåre på rättspsyk våldtar och dödar honom.
Citera
2022-03-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Var det yxa, inte hammaren, som användes? Håller dock med om att oavsett vilket så är det en enorm skillnad jämfört med att använda kniv.

Jag har fått höra att han hade nåt med ena offrets dotter att göra sen va hon otrogen med en annan som va barn till andra mördade!

Han ville hämnas!

Inom korttid kommer det komma fram glöm inte vem som skrev det först
Citera
2022-03-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Du kanske ska vara tydlig med att detta är dina egna tolkningar och ingenting som advokaten säger uttryckligen.
Då får du lyssna igen. Eller jag kanske. Återkommer. Jag kan ha hört fel.
Citera
2022-03-23, 18:09
Medlem
Namn och bild på offren?
Citera
2022-03-23, 18:10
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
https://www.expressen.se/nyheter/18-aringens-forberedelse-gjorde-sig-av-med-skoldator/

Möjliga triggerpunkter:

- Mammans födelsedag dagen innan
- Mammans dödsdag för ca en månad sen
- Dåliga betyg
- ???

Kan detta vare triggerpunktet:
- Nyligen mönstrade GM för att göra lumpen – men utan att bli antagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto