2022-03-24, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Helt otroligt, aldrig hört ngt liknande från en advokat - hoppas ngn ser till att han blir utbytt. Han agerar som en åklagare istället.

Jag är bara ärlig. Denna killen borde byta ombud omgående, det är jävligt synd om GM som med tanke på dessa utlåtanden kommer få en rejäl uppförsbacke. Men du kan försöka argumentera mot mina åsikter hur mycket du vill, faktum är att jag aldrig förlorat ett brottmål.
Senast redigerad av Nittiotva 2022-03-24 kl. 19:37.
Citera
2022-03-24, 19:33
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Man undrar ju vilka fler som hade kunna hamnat i hans väg, det låter inte som att han menar slumpmässigt vem som helst utan han kanske syftar på om någon annan lärare, auktoritär eller någon som la sig hade hamnat i problem.

Jag skulle tippa på att han var ute efter lärare på skolan, inte någon specifik, utan generellt vem som helst ur gruppen lärare. Av dom intervjuer av poliser som gjordes för ett par dagar sedan var det någon som uttryckte sig lite kryptiskt om att han sökte upp "vuxna (som jobbade) på skolan" vilket jag tolkar som just lärare.
Citera
2022-03-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
När det gäller den där filmen som har spridits runt.
Ambulans med ett döende BO.

Jag tar STORT avstånd för dessa integritetskränkande foto/filmer.

Integritetskränkande fotografering
https://sv.wikipedia.org/wiki/Integritetskr%C3%A4nkande_fotografering

Jag hoppas att vederbörande som tog denna film får ett kännbart bötesbelopp.

Vi har sett detta tidigare.

Mordet på en hårsalong i Göteborg.
Mordet av Polisen Andreas Danman i Göteborg.

För att inte tala om bilderna av Elin Krantz i Göteborg.
Det spreds på Gore sites.
Frågan är ju, VEM tog dessa bilder på Elin, de var tagna direkt på platsen när man hittade henne.
Polis, Ambulans, Media?

Sådant får ALDRIG visas till allmänheten!

Det vara bara min tanke.

Sorry för något OT.
GDPR gäller inte journalister. Jag kollade upp det i ett annat högprofilerat fall. Om en journalist filmat i det här fallet så hade chefredaktören fått ta ansvar, eller så hade det varit ok. Det är en gråzon. Och jäkligt krångliga regler.
Citera
2022-03-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Oj, det låter skrämmande , den ska ju vara så pass utförlig så den kan utröna om förövaren led av en allvarlig psykisk störning vid gärningstillfället.
Blir så förbannad varje gång ja läser att msm ska utredas med paragraf 7, är så sinnessjukt så Det finns inte. Tog 15 min hela besöket. Berätta om dig själv kortfattat, sen de två frågorna. Sen fick man veta du lider inte av någon psykiskt sjukdom haha sånt skämt ju.
Citera
2022-03-24, 19:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Jag är bara ärlig. Denna killen borde byta ombud omgående, det är jävligt synd om GM som med tanke på dessa utlåtanden kommer få en rejäl uppförsbacke.

Nej, det kommer han inte. Killen har begått planerat och överlagt dubbelmord med möjligt ideologiskt motiv som kan göra det till hatbrott.

Han har en uppförsbacke hög som Kitzbühels störtloppsbacke som utgångsläge och allt hans ombud kan göra är att spela ned motivet och uppsåtet till morden. Vilket är det han gjort.
Citera
2022-03-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Man undrar ju vilka fler som hade kunna hamnat i hans väg, det låter inte som att han menar slumpmässigt vem som helst utan han kanske syftar på om någon annan lärare, auktoritär eller någon som la sig hade hamnat i problem.
Hur kan det vara slump och stundens inlevelse då han metodiskt packar ner hammare, yxa och kniv på morgonen, åker till skolan, deltar i alla lektioner och till och med är med på en föreläsning utanför skoltid? Jävelskapet påstår nu att att han ångrar sig, men då han inte lugnar ner sig och återfår sitt förnuft under hela skoldagen så tror jag inte ett skit på det. Jag tror att han tycker att kvinnorna fick det de förtjänade. Råttor som denne "man" har förverkat sin rätt att leva.
Citera
2022-03-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Jag är bara ärlig. Denna killen borde byta ombud omgående, det är jävligt synd om GM som med tanke på dessa utlåtanden kommer få en rejäl uppförsbacke. Men du kan försöka argumentera mot mina åsikter hur mycket du vill, faktum är att jag aldrig förlorat ett brottmål.
Synd om GM? Det märks att du lever på det andra ställer till med. Man kan ju hoppas att du någon gång får en släng av sleven så att säga. Sa jag kniven?
Citera
2022-03-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppAndDown
Blir så förbannad varje gång ja läser att msm ska utredas med paragraf 7, är så sinnessjukt så Det finns inte. Tog 15 min hela besöket. Berätta om dig själv kortfattat, sen de två frågorna. Sen fick man veta du lider inte av någon psykiskt sjukdom haha sånt skämt ju.

Det låter verkligen skrämmande att det går till på det sättet. Det ska ju vara en utförlig bedömning så att en ordentlig utredning kan göras. Då undrar man ju hur många ”riktigt” psykiskt sjuka sitter i fängelse i stället för på rättspsyk?
Citera
2022-03-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, det kommer han inte. Killen har begått planerat och överlagt dubbelmord med möjligt ideologiskt motiv som kan göra det till hatbrott.

Han har en uppförsbacke hög som Kitzbühels störtloppsbacke som utgångsläge och allt hans ombud kan göra är att spela ned motivet och uppsåtet till morden. Vilket är det han gjort.
Jag hållet med dig. Å andra sidan snser jag att hans advokat hängt sin klient offentligt. "Nej, det finns inga förmildrande omständigheter". Och DET är inte ok. Killen kommer få livstid eller rättspsyk med vilken advokat som helst. Men det var pinsamt att höra advokatens 13,41 minuters utläggning i målet. Vilken pajas!
Citera
2022-03-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag hållet med dig. Å andra sidan snser jag att hans advokat hängt sin klient offentligt. "Nej, det finns inga förmildrande omständigheter". Och DET är inte ok. Killen kommer få livstid eller rättspsyk med vilken advokat som helst. Men det var pinsamt att höra advokatens 13,41 minuters utläggning i målet. Vilken pajas!

Advokaten pratade alldeles för mycket det är solklart, han är nog inte van med media. Kanske under resans gång blir det mera svar som -inga kommentarer, det får utredningen visa osv….
Citera
2022-03-24, 19:52
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Trådsanning. Många hobbypsykologer här.
Jag tror inte att autister är intresserade av styrketräning.
Citera
2022-03-24, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Synd om GM? Det märks att du lever på det andra ställer till med. Man kan ju hoppas att du någon gång får en släng av sleven så att säga. Sa jag kniven?

Helt irrelevant, men ja, jag tycker synd om en 18 åring som kastat bort sitt liv som uppenbarligen hade talang detta hade jag tyckt om det vore din syster eller bror också. Ni tar så illa upp men faktum är att moral och subjektiva värderingar inte hör hemma i en rättssal, så jag förstår inte varför ni oroar er över mina åsikter, jag är varken åklagare eller den tilltalades försvarare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in