2022-03-22, 09:08
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Tack för tips, låter intressant! Ska ta och lyssna på det när jag har lite lugn och ro.😅
Hade vart så jävla fett om han gjorde det, haha!
Men känns som han lutar mer åt att bli en liten viktigpetter med skör konstnärssjäl och en dyr basker sorgset på svaj som springer hem till mamma vid minsta lilla .🥺

Unnar honom det fullt å stort! Är verkligen nyfiken på hur Pontus del av föräldraskapet ser ut. Hoppas de har det lugnt, roligt och ffa KRAVLÖST när Elsa inte är med. Obs menar inte att de mår dåligt av henne hela tiden för är säker på att hon menar väl men tror att Pontus och Lynn är mer jordade och blir uppstressade av Elsas energi i för stora doser och kan behöva vila tillsammans från den. Hoppas Pontus kan det å inte blir osäker å velig när Elsa inte är med å styr å ställer. En del pappor blir ju helt borttappade så fort frugan inte är med och kan säga till dem vad de ska göra.

Jag tror Pontus är närvarande när han är ensam m Lynn, däremot kan jag tänka mig att han är rädd att göra ”fel” i Elsas ögon.
Sen tycker jag att man ser på Lynn att han redan är påverkad av detta med mammas bloggande. Det finns en (själv-) medvetenhet hos honom tycker jag. Han är såklart gullig o alla barn är fina osv osv men jag tycker han har ett drag över sig som känns lite…självmedveten/”snorkig”? Hittar inget bra ord. Sådär som bortskämda barn lätt blir. (På samma sätt som man kan se en viss hårdhet hos barn i ”orten”)
Citera
2022-03-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja snälla, kan vi unna honom det? 🙏🏻
Ja! Och grilla feta flintastekar varje helg ska han få göra. Och handla på Gekås. Gå i mjukiskläder o äta burgare med frugan.
Citera
2022-03-22, 10:54
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Ja! Och grilla feta flintastekar varje helg ska han få göra. Och handla på Gekås. Gå i mjukiskläder o äta burgare med frugan.
Ja🙏🏻
Trimma en epa åt sina egna barn när den tiden är kommen. Ta en bärs på pizzerian nere på byn och klippa gräset i t-shirts med färggranna tryck och foppisar ❤️
Citera
2022-03-22, 13:01
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag tror Pontus är närvarande när han är ensam m Lynn, däremot kan jag tänka mig att han är rädd att göra ”fel” i Elsas ögon.
Sen tycker jag att man ser på Lynn att han redan är påverkad av detta med mammas bloggande. Det finns en (själv-) medvetenhet hos honom tycker jag. Han är såklart gullig o alla barn är fina osv osv men jag tycker han har ett drag över sig som känns lite…självmedveten/”snorkig”? Hittar inget bra ord. Sådär som bortskämda barn lätt blir. (På samma sätt som man kan se en viss hårdhet hos barn i ”orten”)

Förstår vad du menar och det är väl tyvärr oundvikligt. Vi präglas ju av vår socioekonomiska status vare sig vi vill det eller ej. Men hoppas verkligen han unnar sig en fet grill och ett par foppisar i nån radhusförort iaf. Jag har stort hopp om de kommande generationerna!😉
Citera
2022-03-22, 13:16
Medlem
Undrar om Lynn i framtiden kommer märka att folk antagligen kommer titta på honom i och med att han är en ”kändis” från sin mammas blogg? Undrar hur han kommer känna inför det? Men han kanske har skolats i att trivas att stå i rampljuset? Jag kan tänka mig att rampljuset har införlivats i honom som något normalt. Men vem vet hur han kommer reagera när han kommer upp i tonåren.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-03-22 kl. 13:20.
Citera
2022-03-22, 13:25
Medlem
De sa i podden idag att i nästa avsnitt kommer det avslöjas något stort de arbetat med, samt att även podden kommer ändras på något sätt. Jag gissar att podden kommer flyttas till Podme, vad tror ni?
Citera
2022-03-22, 13:30
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Undrar om Lynn i framtiden kommer märka att folk antagligen kommer titta på honom i och med att han är en ”kändis” från sin mammas blogg? Undrar hur han kommer känna inför det? Men han kanske har skolats i att trivas att stå i rampljuset? Jag kan tänka mig att rampljuset har införlivats i honom som något normalt. Men vem vet hur han kommer reagera när han kommer upp i tonåren.

Tror det är svårt att säga varken det ena eller det andra om hur de barn som exploateras på sociala medier idag kommer att känna kring det när de blir äldre. Tror det är väldigt individuellt men kanske kommer det ses som en helt naturlig del för vissa av att växa upp idag. Det finns ju en hel del föräldrar som använder sina barn till att skapa content liksom.

Mina barn som är i övre tonåren skällde i princip ut mig här en kväll för att jag ens tänkt tanken att blogga då det var i ropet och de ändå var små och söta.😅 De tycker att posta bilder är något som föräldrar gör (lite töntigt och gammalmodigt) och har en stark integritet på internet bägge två. Nu för tiden får man tjata och lirka om man ska få lägga ut minsta lilla skymt av dem någonstans så jag är glad att jag varit restriktiv med barnbilder i offentliga rum under deras uppväxt. Sånna blev mina och det kunde jag eg inte förutse så är glad att jag inte råkat göra något som kränkt deras integritet.
Å andra sidan känner jag mängder med ungdomar som verkar älska att posta inlägg och som är duktiga på att sprida positivitet utåt så det kan nog gå lite hursomhelst och med en enorm gråskala såklart. Gissningsvis hamnar Lynn på den mer toleranta delen av skalan i och med att Elsa pysslar med det hon gör.
Citera
2022-03-22, 20:53
Medlem
fula-klaeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
De sa i podden idag att i nästa avsnitt kommer det avslöjas något stort de arbetat med, samt att även podden kommer ändras på något sätt. Jag gissar att podden kommer flyttas till Podme, vad tror ni?

Nåt mer än en ny plattform måste det väl vara? Tycker det har hyschats om så många grejer och woodan har minutplanterat hela våren. De ska väl inte migrera varje avsnitt manuellt från Spotify??

Edit: jag tror nåt samarbete kring text och bild. De verkade ju göra nåt i kph. Ett magasin? Jag brukar ju dock bli besviken på vad det är så ska inte hypa för mycket
Citera
2022-03-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB

Förut har de talar om youtube men det blev inget av det. Kan det vara att de ska börja jobba i rörligt format på youtube? Men det är kanske svårt nu när Sofia bor i Norrköping.
Citera
2022-03-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder
Nåt mer än en ny plattform måste det väl vara? Tycker det har hyschats om så många grejer och woodan har minutplanterat hela våren. De ska väl inte migrera varje avsnitt manuellt från Spotify??

Edit: jag tror nåt samarbete kring text och bild. De verkade ju göra nåt i kph. Ett magasin? Jag brukar ju dock bli besviken på vad det är så ska inte hypa för mycket

Det blir säkert något antiklimax, kanske i stil med Mello-samarbetet
Citera
2022-03-23, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder

Mm, håller med om att det stora de ska avslöja måste vara något text/bild-baserat. Har ju spekulerats i en gemensam bok här i tråden, och Elsa och Sofia har ju lagt upp att de haft möten tillsammans med Mira (fotografen) och Bea ( som formgav Elsas bok).

Det var ju både ett stort avslöjande på g och något nytt för podden. Deras ELLE-kollega Brita Zackari har flyttat sin podd (som hon har med Parisa Amiri) till Podme, och de pratade ju upp att flytten dit skulle vara det bästa som hänt deras podd 😊

Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Förut har de talar om youtube men det blev inget av det. Kan det vara att de ska börja jobba i rörligt format på youtube? Men det är kanske svårt nu när Sofia bor i Norrköping.

Hade ju varit spännande med YouTube, men som du säger, lite knepigare med logistiken nu.
Citera
2022-03-23, 08:38
Medlem
Idag skriver Elsa att det inre går att vara annat än lycklig i huset på Gotland. Men varje år så talar hon ju om detta med ”sommarbrytet” i juni, där hon mår så dåligt. Eller om det är ”junibrytet” hon kallar det, minns inte riktigt. Både i blogg, podd och i sin bok har hon gjort en stor sak av detta ”bryt”, och hon återkommer till ”brytet” år efter år. Hur går det ihop med dagens påstående att det inte går att vara annat än lycklig i Gotlandshuset? Det hela framstår som paradoxalt. Kanske detta med ”brytet” är något hon lagt sig till med för att framstå som ”djup” och ”känslosam” och därför också mer ”relaterbar” vilket ligger i tiden för sociala medier-personligheter. Och i det finns ju även ekonomisk vinst. Jag funderar på om ”brytet” är en del av en dramaturgi hon byggt. Att skriva svamligt om känslor är ju generellt lite av hennes sätt att framstå som ”djup”.
Eller kan dagens påstående att man inte kan vara annat än lycklig i huset på Gotland vara en sådan där typisk Elsa-överdrift som är så vanlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in