2021-10-13, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Haha! Nu väntar vi med spänning på ett poddavsnitt med Billgren Wood på tema vinbord. Slurp!

Hahaha, slurp var ordet! Ja ett litet petit lär vi ju kunna få åtminstone!
Citera
2021-10-13, 13:43
Medlem
En sak jag undrar är varför Elsa nästan alltid skriver ’Kram!’ när hon svarar på en mer kritisk, granskande kommentar. Den som skriver har väl inte bett om att få en kram. Är det ett sätt för Elsa att försöka visa sig bättre än andra genom att visa att hon håller en ”bättre ton” än den som skrivit något mer kritiskt? Och det känns som ett så infantilt sätt att bemöta främmande , anonyma människor på att skriva ’Kram!’ på det sättet tycker jag.
Citera
2021-10-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
En sak jag undrar är varför Elsa nästan alltid skriver ’Kram!’ när hon svarar på en mer kritisk, granskande kommentar. Den som skriver har väl inte bett om att få en kram. Är det ett sätt för Elsa att försöka visa sig bättre än andra genom att visa att hon håller en ”bättre ton” än den som skrivit något mer kritiskt? Och det känns som ett så infantilt sätt att bemöta främmande , anonyma människor på att skriva ’Kram!’ på det sättet tycker jag.

Ja det låter lite nonchalant!
Citera
2021-10-13, 19:17
Medlem
Det är väl ett sätt att hantera kritik, kill them with kindness, som exempelvis Ebba von Sydow alltid förespråkat som ett sätt att undvika att tappa ansiktet av att bemöta kritik från läsare, troll eller verkliga. Det är många som gör så nuförtiden, ibland på ett vis som framstår mer som passivt aggressivt.
Citera
2021-10-13, 19:38
Medlem
Fascinerande ändå att få en inblick i hur trendängsligt det måste vara att göra content av sitt liv. Alla dessa köp och nya projekt i hemmet och hur fort de bara flyger förbi. Normalt inredningsintresserade (som jag själv räknar mig som) har inte i närheten av det tempot och behovet av att byta ut saker konstant, ingenting duger en längre tid. Om vi ska göra ett större köp till hemmet, så funderar vi en längre tid, kollar vad som finns och känns som ett genomtänkt köp, och sen köper man det(soffa/fåtölj/lampa) och den tänker man liksom inte på det på många år. Inredningsbloggaregår ju liksom runt i ett ständigt pågående inredningsprojekt, vad oharmoniskt det måste kännas att leva så. Som partner skulle jag bli galen på alla dessa nya idéer från en vecka till nästa…
Citera
2021-10-13, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Sofias händer? På vilket sätt? Jag reagerar alltid på att hennes gellack är så tjockt och bulligt! Jag hade stört ihjäl mig på det, fick så en gång och var tvungen att direkt byta salong och göra om! Det ska inte se ut så! Men all är ju olika petiga!

Kanske kunde ha förtydligat lite när jag skrev Händerna är såklart jättefina, men hon använder dem så ehh sensuellt hela tiden, t.ex. när hon lagar mat, känns konstigt och jag blir obekväm (hej överkänslig!) haha. Är ingen nagelexpert, men har också tänkt att lacket ser skumt ut. Ibland täcker man väl inte fullt ut till kanterna, för att de ska smalare/finare ut? Men detta är jättebulligt och klumpigt. Kul överanalys
Citera
2021-10-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Fascinerande ändå att få en inblick i hur trendängsligt det måste vara att göra content av sitt liv. Alla dessa köp och nya projekt i hemmet och hur fort de bara flyger förbi. Normalt inredningsintresserade (som jag själv räknar mig som) har inte i närheten av det tempot och behovet av att byta ut saker konstant, ingenting duger en längre tid. Om vi ska göra ett större köp till hemmet, så funderar vi en längre tid, kollar vad som finns och känns som ett genomtänkt köp, och sen köper man det(soffa/fåtölj/lampa) och den tänker man liksom inte på det på många år. Inredningsbloggaregår ju liksom runt i ett ständigt pågående inredningsprojekt, vad oharmoniskt det måste kännas att leva så. Som partner skulle jag bli galen på alla dessa nya idéer från en vecka till nästa…

Håller med dig. Jag tycker att jag själv kanske är lite svår att pleasa ibland, men det är ju extremt i deras värld. Måste vara jobbigt att aldrig bli nöjd någon längre stund? Eller är det bara kreativt? Tycker dock att hon har det himla fint hemma Hoppas hon köper större bostad nångång så de kan få plats bara, känns som att hon har 1000 idéer, och vill trycka in det i en 2,5:a?
Citera
2021-10-13, 20:33
Medlem
Nej men om min sambo plötsligt kom hem med ett bord som det skulle stå vinflaskor på i ett redan övermöblerat vardagsrum hos en barnfamilj (som vi också är) skulle jag nog faktiskt undra hur det stod till i huvudet egentligen. Ett stilleben som ska skapa hotellkänsla hemma ett par timmar i veckan? Hallå??
Citera
2021-10-13, 21:18
Medlem
Citat:
Nej men om min sambo plötsligt kom hem med ett bord som det skulle stå vinflaskor på i ett redan övermöblerat vardagsrum hos en barnfamilj (som vi också är) skulle jag nog faktiskt undra hur det stod till i huvudet egentligen. Ett stilleben som ska skapa hotellkänsla hemma ett par timmar i veckan? Hallå??

Haha, ja de har så mycket grejer överallt! Får panik! Lynn och kompisen måste leka i Elsas sovrum för att få plats?!
Citera
2021-10-14, 07:01
Medlem
Citat:

Som en parodi på sig själv! Hon försöker så mycket men det blir lite konstlat..
Citera
2021-10-14, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Dagen inlägg på bloggen om inredning, från idé till genomförande: se ett bord på Ett hem, köp ett likadant, klart!

Men ja - exakt såhär är hennes "stil". Kopiera från ett lyxhotell klart och betalt.
Citera
2021-10-14, 14:32
Medlem
Bloggen är ju fint på ett sätt men samtidigt känns det så fattigt med en blogg där de främsta inspirationskällorna är lyxhotell och olika influensers och lyx-inredare som Marie-Louise Sjögren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in