2022-05-17, 21:10
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Va? Vad? Berätta!!

Frida Lund skrev igår ett blogginlägg där hon kritiserade bantning och att det verkar pågå någon slags tävling i att banta och träna mest just nu.

Hennes kollegor/vänner Elsa Billgren/Sofia Wood/Johanna Bradford/Sandra Beijer har den senaste tiden hintat om/ skrivit att de blivit beroende av att träna, tränar varje dag, inte äter godis "just nu" samt alla publicerat bilder där man tydligt kan se att de blivit smalare än tidigare.

Varpå folk (jag missade tyvärr dessa kommentarer) tydligen börjat kommentera vem de tror att inlägget handlar om, då man tydligt kunde utläsa att Frida Lund syftade på specifika personer och namngivit dessa, bland annat Sofia Wood.

Sent igårkväll tog Frida Lund bort inlägget och skrev att hon "varit tvungen" till detta p.g.a. av kommentarerna, då hon inte vill att hennes vänner ska hängas ut.

Idag skriver Sofia Wood ett inlägg där hon pratar om en händelse som ägt rum igår, där hon "tagit tag" i en situation som uppkommit istället för att tiga ihjäl den av rädsla för att laga kass stämning,

Alla som har mer än en hjärncell fattar att Sofia Wood är kränkt över att ha blivit namndroppad och att hon sagt åt Frida Lund att ta bort inlägget.
Citera
2022-05-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kelim
Vad ni är sega. Ni fattar väl att det är Sofia som bett Frida ta bort inlägget pga insinuationer/kommentarer om att det handlade om en bantande Sofia? Sen gick hon och skrev ett självbelåtet inlägg om det på bloggen.

”Igår hände det igen. Ett problem jag tänkt bara tiga ihjäl och leva med, men som ändå skavde råkade av en händelse komma upp på bordet och helt plötsligt visade det sig att det visst gick att lösa, att det inte var så farligt att berätta hur någonting kändes egentligen.”

Men JA! Såklart! Fick inte ihop det kryptiska inlägget med att ta itu med skav på semestern, tänkte vad kan egentligen ha hänt som är så rafflande - det kan väl inte handla om att hon plötsligt vågat vara rak mot karln?! Lagom till solsemestern. Känns lite väl sorgligt för att inte säga mjäkigt att ha en tröskel för vilka grejer man vågar ta upp med sin man. Tänkte jag! Men om fnurran gäller Frida Lund och bloggen känns ju allt plötsligt självklart.
Citera
2022-05-17, 22:16
Medlem
Efter dagens inlägg är jag ganska säker på att det kommer dyka upp en drömmig tidlös bröllopsbok från allas vår favoritbloggerska ganska snart. Och därmed blev också hela festen avdragsgill. Vågar sätta min senaste Bahnsen på det.
Citera
2022-05-17, 22:55
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Efter dagens inlägg är jag ganska säker på att det kommer dyka upp en drömmig tidlös bröllopsbok från allas vår favoritbloggerska ganska snart. Och därmed blev också hela festen avdragsgill. Vågar sätta min senaste Bahnsen på det.

Omg du e synsk tror jag..? När tror vi den kommer? Lagom till skolstarten i höst?
Citera
2022-05-18, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Sent igårkväll tog Frida Lund bort inlägget och skrev att hon "varit tvungen" till detta p.g.a. av kommentarerna, då hon inte vill att hennes vänner ska hängas ut.

Idag skriver Sofia Wood ett inlägg där hon pratar om en händelse som ägt rum igår, där hon "tagit tag" i en situation som uppkommit istället för att tiga ihjäl den av rädsla för att laga kass stämning,

Alla som har mer än en hjärncell fattar att Sofia Wood är kränkt över att ha blivit namndroppad och att hon sagt åt Frida Lund att ta bort inlägget.

Såg dock att Sofia svarade en läsare som tyckte hon var lite kryptisk att det var en bokrelaterad grej som hon tagit tag i.

Från kommentarerna till det inlägget
https://sofiawood.elle.se/tankar/trevlighetsgeneralens-solstolsfunderingar/

Citat:
CARIN
Men vad gällande det ens? Tycker det är så svårt att förstå när du inte skriver det rakt ut?

SOFIA WOOD
Jag tänkte att det egentligen inte var så viktigt att skriva om specifikt eftersom vad jag ville diskutera var fenomenet i sig snarare än den här specifika händelsen. Inte meningen att det skulle vara kryptiskt alltså, det gällde en stor förändring i ett bokprojekt som är ganska jobbig att utföra men som jag i slutändan tror kommer bli till det bättre!
Citera
2022-05-18, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Såg dock att Sofia svarade en läsare som tyckte hon var lite kryptisk att det var en bokrelaterad grej som hon tagit tag i.

Det köper jag dessvärre inte. Den kritiska kommentaren innan besvarade hon med ”åh vad synd att du inte förstår varför jag är kryptisk hejdå”. Och efter inläggen på Flashback försöker hon skifta fokus till bokprojekt? Jag tror Sofia har ganska bra koll på sina ”bokprojekt” och vet precis hur hon vill ha det. Hade det varit issjös med en bok hade hon tagit med det i inlägget direkt.

Och låt oss va ärliga, ingen av oss hade väl gillat spekulerande om att vi bantar i någon annans kommentarsfält? Dessutom när vi har tonårsdöttrar som själva verkar väldigt fragile?
Så jag klandrar inte henne för att pusha Frida att ta bort, i övrigt ett helt onödigt inlägg. Vem fan bryr sig att Sandra Beijer tränar för att va relevant o snygg? Alltså Sandra sedan Ludvig dumpade henne har blivit så mainstream tråkig så jag tycker synd om henne. Låt henne få provocera o locka läsare bäst hon vill.
Citera
2022-05-18, 12:52
Medlem
Det töntigaste som hela detta gäng håller på med är väl ändå att benämna olika viner som sina ”husviner” som om de alla drev något litet mysigt gästgiveri där de bjuder alla gäster påstår noga utvalt vin, vilket väl säger en del om hur de väljer olika detaljer som ska signalera en medveten lifestyle, med hemmet och vardagen som content.
Citera
2022-05-18, 14:09
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det töntigaste som hela detta gäng håller på med är väl ändå att benämna olika viner som sina ”husviner” som om de alla drev något litet mysigt gästgiveri där de bjuder alla gäster påstår noga utvalt vin, vilket väl säger en del om hur de väljer olika detaljer som ska signalera en medveten lifestyle, med hemmet och vardagen som content.

Men är det inte på sätt och vis det de gör fast i digital form?😉
Citera
2022-05-18, 14:35
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB

Oj vilken dålig efterkonstruktion. Om det hon skriver faktiskt är sant så äter jag upp min katt.

Noterade även denna kommentaren från läsaren Hanna:

"Håller inte heller med. Jag tror du letar efter ordet pretentiöst Mi, men jag tycker att Sofias språk är långt ifrån pretentiöst. Sofias texter är alltid underbart välformulerade och språkligt vackra utan att för den sakens skull sakna innehåll. Tvärtom väldigt ofta stor igenkänning och allmänmänskliga tankar om hur det är att vara människa. Sofia, du är en väldigt begåvad skribent helt enkelt 😊 Tänk vilken ynnest att vi får läsa denna blogg helt gratis!"

MMmmm ja Sofia är en SÅ begåvad skribent, verkligen!
Citera
2022-05-18, 14:52
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Tänk vilken ynnest att vi får läsa denna blogg helt gratis!"

MMmmm ja Sofia är en SÅ begåvad skribent, verkligen!
Jag blir TOKIG på alla dessa inställsamma och onaturliga kommentarer! Vem fan är på riktigt TACKSAM för att det går att läsa bloggar utan att betala annat än som reklammottagare? Vill omgående se ett program likt Trolljägarna där de söker upp folk som påstår sig sitta och skratta och gråta pga generiska och slarvigt författade blogginlägg. Jag köper fan inte att dessa människor finns på riktigt, i alla fall inte i den utsträckning som det kommenteras.
Citera
2022-05-18, 15:11
Medlem
Det är nästan alltid språkliga fel i Softas och Elsas blogginlägg- grammatiska fel (syftningsfel etc etc etc etc), oförmåga att kunna avstava, slarvfel såsom att samma ord kommer två gånger på rad etc. En skribent bör kunna skriva bättre än såhär. Sofia skriver en del underliga meningar som är tänkta att låta avancerade men där det många gånger inte blir helt korrekt rent språkligt.
Jag är också förvånad hur många slarviga små språkfel Sofia har i sina högt betalda reklamsamarbeten. Att inte hennes kunder begär mer av henne är märkligt.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-05-18 kl. 15:15.
Citera
2022-05-18, 16:16
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Det är nästan alltid språkliga fel i Softas och Elsas blogginlägg- grammatiska fel (syftningsfel etc etc etc etc), oförmåga att kunna avstava, slarvfel såsom att samma ord kommer två gånger på rad etc. En skribent bör kunna skriva bättre än såhär. Sofia skriver en del underliga meningar som är tänkta att låta avancerade men där det många gånger inte blir helt korrekt rent språkligt.
Jag är också förvånad hur många slarviga små språkfel Sofia har i sina högt betalda reklamsamarbeten. Att inte hennes kunder begär mer av henne är märkligt.
Inte märkligt eftersom inga andra än vi nitiska och språkroade typer bryr sig, men trist eftersom det bidrar till den allmänna förslappningen av språket som till slut gör det obegripligt. Men det kanske bara är vi surpuppor som inte ser den oerhörda virtuositeten i att inleda var tredje mening med ”mmm” ej följt av skiljetecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in