2022-03-22, 19:54
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
I de tidigare artiklar han medverkat i verkar han inte som en enstöring. Däremot väldigt ledsen och sorgsen,deprimerad.
Ja? Jag skrev "helt utan socialt sammanhang framstår han som schizoid med tanke på sitt brott" inte att han saknar ett sådant utan om han saknar tillhörighet.

Jag ser inget märkvärdigt utstickande som andra påstår i det han lagt upp.

Däremot sa jag tidigt att det kunde vara fadern eller en närmare vän som hade kontroll över hans Instagram. Det är anmärkningsvärt att en 18-årig kille bara delar lösenord. Han har fört över alla sina pengar till en anhörig och jag försöker hitta det om att han skulle ringt någon efter dådet.
Citera
2022-03-22, 19:54
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är ju förfan inte ens bicepscurls? Han svingar hantlarna med ryggen och får upp dom halvt med momentum. Det säger absolut ingenting om hur starka biceps man har.

Killen ser verkligen inte ut att bruka AAS heller. Folk på flashback har verkligen blivit helt efterblivna.

Jag har sett många som gått på roids som har noll koll på kost och träning. Dom ser inte ens ut att ha lyft en vikt i sitt liv men ligger på höga doser Test/tren etc.
Citera
2022-03-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Båda kvinnorna hade ganska mörkt cendré hår och för övrigt nordiskt utseende, helt utan negroida drag.

Och en sorts hatbrott var det, mördaren har sagt att han hatade de två lärarinnorna - men varför han hatade dem har inte framkommit/offentliggjorts.
Ok du verkar ha koll. Jag hörde ett rykte som går runt
Citera
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Varför sitter vi och diskuterar huruvida pojken gick på steroider eller inte? Är det för att ni vill glänsa med era kunskaper kring det eller är det för att vi ska försöka förstå varför & hur han kunde göra som han gjort?

Breivik skrev ju i sitt manifest hur han tränade och dopade sig samt viktökning månad för månad. Man kan ju nästan utgå från att pojkjäveln har läst Breiviks manifest och blivit inspirerad. Steroider är ju bara några knapptryckningar bort nu för tiden.
Själv tror jag att pojkfan var galen nog att göra det utan steroider. Pojken verkar ju "bara" ha planerat att ta livet av 2 personer medans Breivik hade planerat 3 siffrigt, där finns mycket mer tid att under gärningen att ha tid att tänka sig för (varför att släppa på hämningar kan förenkla dödandet).

Hemskt

För att just steroid bruk kan framkalla aggressioner och allmänt volatilt beteende. Då kan det mkt väl vara en faktor i detta fall OM det är så att GM brukade dessa. Självklart är alla substanser en våldsman tagit av intresse för att utröna hans våldsamma brott.
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Varför sitter vi och diskuterar huruvida pojken gick på steroider eller inte? Är det för att ni vill glänsa med era kunskaper kring det eller är det för att vi ska försöka förstå varför & hur han kunde göra som han gjort?

Breivik skrev ju i sitt manifest hur han tränade och dopade sig samt viktökning månad för månad. Man kan ju nästan utgå från att pojkjäveln har läst Breiviks manifest och blivit inspirerad. Steroider är ju bara några knapptryckningar bort nu för tiden.
Själv tror jag att pojkfan var galen nog att göra det utan steroider. Pojken verkar ju "bara" ha planerat att ta livet av 2 personer medans Breivik hade planerat 3 siffrigt, där finns mycket mer tid att under gärningen att ha tid att tänka sig för (varför att släppa på hämningar kan förenkla dödandet).

Hemskt
Varför blandar du in Breivik i detta?
Citera
Medlem
TheTricksters avatar
Hans mamma dödades, som har nämnts i tråden, i en tågolycka. Overifierade uppgifter förekommer om att hon periodvis var sjukskriven pga depression. Det kan ha varit en olycka, men det kan lika gärna ha varit självmord. Personlighetsegenskaper som psykisk sjukdom är i hög grad ärftliga. Vad som hittills framkommit är att FC har genomfört dådet 1) till viss del planerat men 2) motivet har varit mer eller mindre obegripligt för dem som har hört det. Hans planering sträckte sig inte längre än till att ringa polisen och berätta att han befann sig i skolan och att det var han som var mördaren.

Det här med ”motivlösa” mord skulle kunna förstås som en form av självmord. Givet att han inte är helt psykotisk, vilket motsägs av den åtminstone delvisa planeringen, så måste han ha förstått att hans liv är slut. Det är i alla fall helt slut som han hittills har levt det.

Kopplingen mellan självmord-mord är nog inte vetenskapligt helt klarlagd men en kvalificerad gissning är att samma ”modul i hjärnan” så att säga kan vara inblandad vid självmord-mord. Många kommer säkert finna ett sådant resonemang osmakligt eller kontraintuitivt men man ska då betänka att fullbordade suicid är långt vanligare bland män än bland kvinnor och det trots att kvinnor oftare rapporterar om nedsatt psykisk hälsa. Mord (homicid) är mångfalt vanligare bland män.

Varför han inte begick självmord i samband med dådet hänger förmodligen samman med bristen på handeldvapen, som naturligtvis hade varit förstahandsvalet om han levt i t ex USA.
Senast redigerad av TheTrickster 2022-03-22 kl. 20:01.
Citera
2022-03-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Verkar ju logiskt att de två var måltavlor. Han la ju av efter att ha tagit dem av daga och larmade själv polisen. Om han var allmänt hatisk mot samhället/skolan skulle han väl ha fortsatt tills någon stoppat honom?

Näh, han var trots allt människa, och fegade ur efter att ha insett vidden av sitt dåd. Och att det kanske trots allt inte är så djävla härligt att bli skjuten i levern eller ryggraden av polisen, och därefter omhändertagen!

Det är inte bara att lämna världen i "blazing glory"!
Citera
2022-03-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Den är borta från youtube och ligger nu på y2mate.coms server

Den är kvar på min youtube. Fy fan jävla kräk som filmar och lägger upp filmen - dom skulle haft sitt!!! Ingen jävla respekt alls.
Citera
2022-03-22, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Varför blandar du in Breivik i detta?

Typiskt vänster-mekanism, varje gång en svensk begår ett brott ska Breivik blandas in. Samma personer gråter när man blandar in Bin-Ladin i diskussionerna, undra varför egentligen?
Citera
2022-03-22, 19:59
Medlem
Är det fler än jag som har sett dokumentären om den Koreanska seriemördaren nylligen? Den seriemördaren var duktig tecknare och använde en hammare. Det var nog snarare en slägga.
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Ofta så är inte folk som begår dessa sorters handlingar monster som äter barn 24/7. De kan upplevas som just intelligenta och eftertänksamma. Talangfulla och kreativa. Kanske någon slags diagnos. Det är vad som rör sig långt inne i deras mörkaste delar av hjärnan som är monstret.
Sluta ursäkta Miffot! Jag har också tänkt mörka tankar och haft mordtankar på folk jag hatat. Skillnaden är att vissa är fucking Retards med dålig impulskontroll och de som kan sansa sig.
Miffot ska ruttna i fängelset på livstid för detta.
Citera
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Kvinnorna är högst sannolikt de två Sara B och Victoria E som nämns i tråden och de har definitivt svenska namn så motivet är sannolikt inte att de har invandrarbakgrund.

Två människor är ändå döda så skulle du inte kunna visa lite vanlig respekt både för dem och läsarna i tråden och inte sitta och vara ironisk eller vad du nu är och göra inlägg baserat på scenarier du inte har minsta anledning att tro att de inträffat?

Jag förstår att yttrandefrihet inte är din grej, låt så vara, vi måste diskutera orsakerna till brottet.
Att offren var svenskar säger inget om att gm inte är nationalist, psykiskt sjuk, incel etc. Vi lägger pussel här, inom sin tid vet vi varför två fick sätta livet till på en skola i Skåne som haft några brott med högerextrema förtecken.
Snälla du, lämna forumet öppet tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in