2022-03-22, 09:49
Medlem
Intressant att polisen försöker få det att låta som att deras snabba insats lyckades avstyra fler dödsfall. Det var väl han själv som ringde 112 och lade ifrån sig vapnena? Hade han velat då hade förmodligen hunnit döda 5-6 stycken till.
Citera
2022-03-22, 09:50
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Är det bekräftat att GM dyrkade hitler och var nazist eller är det önsketänk från vänstern igen?

Nja, han delade nån bild på Pinterest nåt år sedan om hur islam tar över Europa.
Citera
2022-03-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
En SDare är han

Hans konto visar det
Det största problemet är att psykiatrin bantats så mycket. Det har ju funnits tecken att han mått dåligt. Att dom tog bort LSPV är ett stort misstag.
Det är 2 kvinnor som har mördats. Motiv kommer väl senare. Mindre viktigt i nuläget vad han hade för partitillhörighet. Innan man begår ett sådant brott måste man vara i väldigt dåligt skick.
Citera
2022-03-22, 09:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unhealthyfighter
Pressträff! Hoppas de går ut med något nu och inte döljer hela skiten.

Vad skulle de dölja? En pressträff så här tätt inpå ett våldsdåd innehåller aldrig mer uppgifter än de som gavs.

Det är något av en psykisk störning att så många känner att de som privatpersoner har ”rätt” att få veta ALLT om en gärningsman DIREKT efter ett dåd. Vänta tills rättegångsprotokollen blir offentliga för fan.
Citera
2022-03-22, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Okej!

Det läskiga är att det inte behöver finnas något riktigt motiv. Incels är inte arga på specifika personer utan samhället i sig. De ser ingen mening med sina liv. Hans IG är en väldigt sorglig historia.

Hur många sådana här grabbar finns det i Sverige egentligen? Det är en mycket farlig utveckling vi ser.

Äh. Folk dödar inte andra utan anledning.

Jag vet själv hur 50 åringa kärringar KAN bete sig, inom skolväsendet.. Antagligen förtjänade de att dö pga maktmissbruk osv osv men den sanningen kommer antagligen aldrig komma fram isf.
Citera
2022-03-22, 09:52
Medlem
Hade det varit ett rasistdåd så hade det redan läckt ut i media. Med tanke på radiotystnaden så lutar det mer åt en vänsterincel som blivit kränkt. Förmodligen någon lärare som gått emot hans värdegrund.
Citera
2022-03-22, 09:53
Medlem
regerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Om han är vit - ja. Om han är babbe - nej.
18-åringar får inte livstid även fast de nu efter lagändring i teorin kan få det.
Med tanke på hur rationellt han verkar uppträtt efter morden så misstänker jag att han inte kommer att bedömas ha varit otillräknelig vid dådet.
Citera
2022-03-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoliv
Min första tanke var skolattack. Länge sedan det hände något sådant i Sverige nu. Det var i Trollhättan sist, va? Skumt med tanke på vad klockan är dock.
Nej inte alls längesen, det var en skolattack i Eslöv förra året och ytligare en skolattack i Kristianstad. Dem två killarna var ju tydligen vänner dessutom..
Citera
2022-03-22, 09:54
Medlem
Citat från Aftonbladet:
– Det finns vittnesmål från lärare på skolan som säger att han betett sig väldigt konstigt hela vintern och att man varit rädd att något ska hända, säger en källa.

Länk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOQvbd/malmo-tva-kvinnor-doda-efter-attacken-pa-latinskolan

Detta förvånar mig inte ett dugg. Frågan är om man har agerat på det? Det är liksom inte första gången som folk vittnat om udda beteende från skolattackerare så man borde ha lärt sig något av historien. Det hade kunnat förebyggas.

Jag har från början trott att det var en vit svensk incel och även misstänkt att han kunde vara lite av en isolerad enstöring, eventuellt med högerextrema åsikter. Jag sällar mig dock inte till de som vill ha det till att GM är psykiskt sjuk. Det är en sjuk handling, men GM behöver inte ha en diagnos (även om det inte är helt ovanligt). Vi får se hur många pusselbitar som passar in till slut.

Tragiskt med dessa två personers bortgång, tankarna går till familjerna.
Citera
2022-03-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litispendens
My bad, *rwand ska vara efternamnet, redigerade inlägget. Autocorrect som kom i vägen!
Hon har tvillingdöttrar på 17 år.
Citera
2022-03-22, 09:56
Medlem
Hazizas avatar
Vad vet vi om lärarna? Vi ser hela tiden hur vänsteraktivister vill ta kontroll över våra barn och indoktrinera dom vilket kan ha fått han att tappa det helt?
Citera
2022-03-22, 09:56
Medlem
Gavins-Friends avatar
Som vid alla andra liknande dåd så lär GM ha gått på SSRI.

Man ska inte underskatta den "medicinens" effekter

https://www.psychreg.org/antidepressants-ssri-mass-shootings/

Finns massvis med fler källor om ni orkar leta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in