2022-03-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Gärningsmannen kanske hade personligt agg mot dem? Det kan även vara så att de har invandrarbakgrund, gm verkar vara nationalist, det är ett motif. Sen kan det vara ett incel utlöst hat mot alla kvinnor oavsett ålder.

Tragisk vilket som. Vi har stora problem med nationalister som mördar på skolor speciellt i Skåne där SD är relativt stora, det kan inte vara en tillfällighet.
Om du läser länken så STÅR det att han förklarat dådet med att "jag hatar dom".
Senast redigerad av Picasso2 2022-03-22 kl. 16:09.
Citera
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klump123
Vad har de 2 regeringens skolfeministerna har gjort med sin elev kl.17 på skolan? Säkert hotad till livet och psykiskt terroriserat- varför annars skulle pojken varit i panik. Varför luktade det bränt där? Det kan vara självförsvar eftersom en gymansieelev åk3 är full beroende av skolpersonalen: skolpersonalen kan lätt terrorisera, mobba, hota och förstöra unges liv, hälsa och framtid. De lärarinnorna kanske hotade honom till livet, till ex skriva F och beröva honom gymnasiediplom, ringa socialen och spärra in livet ut till ngt hem för efterblivna eller likn. Unge måste ha varit trängt och attackerad av de ondskefulla feministerna. Jag tror inte att en unga man som är på sin sista år på gymnasiet skull riskera självmant sitt liv och sin framtid. De två feminister är kanske pedofiler, man vet aldrig. Inte ett dugg synd om politiserade, elaka, barnfientliga kommunanställda på skolorna, de förstör ungas liv, framtid, hälsa, psyke, skolgång. Att en unge skulle ha dödat 2 på en gång, och utan en viktig orsak det är ganska otroligt dessutom. Denna elev har blivit hotad till livet och inte haft ngt att förlora i såfall. Skulle vilja höra på hans version. Inte bara på på politikernas, kommunanställdas, polisens och deras journalisternas lögner och påhitt. Litar 0 proc på statens, regionala och kommunala anställda.
Det var värst vad du vet om detaljer i detta fall.
Imponerad.
Eller är det bara strunt?
Citera
Medlem
Citat:
Gärningsmannen kanske hade personligt agg mot dem? Det kan även vara så att de har invandrarbakgrund, gm verkar vara nationalist, det är ett motif. Sen kan det vara ett incel utlöst hat mot alla kvinnor oavsett ålder.

Tragisk vilket som. Vi har stora problem med nationalister som mördar på skolor speciellt i Skåne där SD är relativt stora, det kan inte vara en tillfällighet.

På vilket sätt verkar han vara nationalist? Snarare tvärtom med tanke på vänner, val av linje, BO etnicitet och att AB inte skrek rasistdåd efter 2 min.
Vi har stora problem med babbar som gruppvåldtar, tycker du inte?
Så förklara för mig.
Citera
Medlem
Orkade i princip bara läsa till mitten av tråden sen fick man hoppa 10 sidor i taget för det är så mycket skit/nonsens. Jag blir extremt ledsen att folk än idag trots att det finns hur mycket fakta och läsning som helst om NPF diagnoser och kunskapen är större och hjälpen också vid de här funktionshindren. Varje tråd där diagnoser är inblandade så har folk förutfattade meningar. ALLA med aspergers</autism är lika olika som du och jag. Man är inte lika bara för man har samma diagnos. Min syn på detta intresserar säkert inte någon men iaf. förmodligen har hat/händelse att göra med både mediciner/hälsa och kanske dopingpreparat. Har dessutom lärarna slagit larm samma dag så slog det nog slint när han fick reda på det på eftermiddagen.
Citera
2022-03-22, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Necrozlave
"Enligt uppgifter har lärare på skolan flera gånger varnat om situationen kring 18 åringen. Bara timmar innan dådet slog personal larm igen."

Någon som vet mer om detta?

– Jag har gjort det för att jag hatar dem, sa han vid gripandet enligt Aftonbladet.
Enligt uppgifter till Expressen har personal på skolan vid flera tillfällen varnat om situationen kring 18-åringen. Han beskrivs som lugn och introvert, men ska flera gånger fått vredesutbrott riktade mot andra elever och lärare.
På måndagen, timmar innan dådet, slog personal återigen larm, enligt uppgifter.
Det skedde efter att 18-åringen under en lektion ska ha pratat om vapen och ställt frågor om var på skolan det fanns övervakningskameror, samt hur dessa övervakades.
Planen var att elevhälsan skulle hantera fallet följande morgon, enligt uppgifter.

Ja, det verkar som något personligt.
Citera
2022-03-22, 15:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Kvinnorna är högst sannolikt de två Sara B och Victoria E som nämns i tråden och de har definitivt svenska namn så motivet är sannolikt inte att de har invandrarbakgrund.

Två människor är ändå döda så skulle du inte kunna visa lite vanlig respekt både för dem och läsarna i tråden och inte sitta och vara ironisk eller vad du nu är och göra inlägg baserat på scenarier du inte har minsta anledning att tro att de inträffat?
Citera
2022-03-22, 15:30
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Vem fan bryr sig om.dina betyg.. håll dig till ämnet fårdkalle
Fårdkalle på dig själv.

Jag håller mig till trådämnet och tillbakavisar okunniga tvärsäkra påståenden om att jag inte förstår ärftlighet och att gm är schizofren likt sin mamma. Enbart om det är en känd situation kring gärningsmannens historia hade det varit något för diskussion. Precis som jag menar är det nonsens. Mina betyg stärker det jag säger.
Citera
2022-03-22, 15:32
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Två illasinnade lögner återkommer med jämna mellanrum i tråden.
GMs mor har begått självmord. Detta är en ren lögn. Hon dog i en olyckshändelse som hände 2009.
På grund av ett inte ovanligt efternamn skulle GM vara släkt med Keith Cederholm och alla andra kriminella individer inom hans familj. Också detta är lögn. Finns ingen personkoppling alls.

Jag tigger och ber. Lägg ned alla spekulativa insinuationer som förpestat den här tråden redan från starten.

Det här är typiskt Flashback. Alla trådar om brott leder till en enorm ryktesspridning och gissningar och man undrar ju varför folk är så ivriga på att spåna hejvilt?

Folk tittarin på hans insta och kommer genast till slutsatsen att han gick på anabola bara för att han styrketränade och man gissar fritt; incel, kvinnohat, rasism, tattarsläkt, SSRI etc. Brottstrådarna är i sedvanlig ordning ett lågvattenmärke för Flashback där mångas sanna natur som spekulerande skvallerkärringar kommer fram.
Citera
2022-03-22, 15:33
Medlem
Någon som vet vilka som är BO? Be mig inte leta svar i tråden då det är så mycket annat som matas på
Citera
2022-03-22, 15:34
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Att folk frågar om en personkoppling är väl inte så konstigt med tanke på samma typ av bestialiska mord, samt att de har samma efternamn och kommer från samma region. Nog fan får man väl säga att det är en slump? Finns många Cederholm i Sverige men alla råkar inte hålla till i Skåne.

Jo, men det enda det bevisar är att folk inte läser tråden. Finns beskrivet vid flera tillfällen att ingen koppling finns.
Citera
2022-03-22, 15:35
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xolium
Postnord vid Spillepengen i Malmö? Jag jobbade där en period. Finns en minnesplats framför terminalen med blommor, bilder på kvinnan och annat pynt som gamla kollegor till henne än idag sköter om. Denna Fabian är alltså hennes grabb? Fyfan …

Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Ja.

Nej, ni har båda fel. Det är inte hon från postterminalen på Spillepengen.

Det gäller det här fallet:

https://www.pppress.se/nyhet/lantbrevbarare-avled-efter-krock-med-tag/
Citera
2022-03-22, 15:36
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Bor du på Sturegatan? Så du vet vad du skriver om?
Jag tillbakavisar de som inte kommer med information utan som hävdar schizofreni endast på grund av brottet och moderns självmord.

Du kan inte som utomstående utan insyn och utredning, diagnostisera gm och absolut inte som schizofren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in