2022-03-21, 23:19
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Han tyckte att Saka ska räkna med att bli nedsparkad för att han själv är halvt invalid.

https://www.fotbollskanalen.se/england/gerrard-markerar-mot-saka-han-kan-inte-klaga-pa-det/

Här har samma Gerrard en helt annan åsikt:

https://www.scotsman.com/sport/football/rangers/latest-rangers-news/steven-gerrard-says-rangers-need-more-protection-referees-72253
Slippy Steve har alltid varit ett totalt skämt
Citera
2022-03-22, 00:49
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ska vi testa en sak idag, skribenter i tråden?

När ni ser idiotiska, tvärsäkra påståenden som:

"finns inte en enda jävla spelare i dagens Liverpool som hade petat några utav våra spelare från 03/04."
Eller: "så Liverpool noll och ingenting om vi bortser från deras anfall"

Eller random skit kastat på Spurs/United/Chelsea när författarens eget lag har vissa... utmaningar..

Så gör ni så här: Svara inte.

Alla vet redan att avsändaren av dylika påståenden har fel. Om nästan allt. Att han bara letar bråk. Du behöver inte bevisa att personen är helt deluded. Vi vet redan. Ditt svar är det han sitter och väntar på. Olja på elden. Ditt svar kommer leda till en halv sida till av gyttjebrottning. Han kommer fortsätta svara, ducka, förvränga, hitta på, och vinna på uthållighet. Han har kört det racet i 3-4 år snart. Har du den uthålligheten?

-------------------

Så, för att föregå med gott exempel:

Liverpool gör som brukligt numer - vinner med liten marginal, med hjärtat i halsgropen. Man gör sitt mål med tveksam onside (och jag har inte ens orkat kolla om det är VAR i FA-kvartarna), man har en penalty shout för Forest i slutet där Alisson kanske klipper forwarden, fick inte se någon bra repris... men man vinner med en B-betonad elva och är i semifinal.

Gällande Salah menar Klopp att han sparats mot Arsenal (inbytt) och Forest (inte i truppen) pga en lätt skada. Så är det säkert, men en liten del av mig tänker att Klopp och klubben skickar en signal med: "Kolla, vi vinner utan dig också.". Få Salah att tänka att ok, jag kanske får mer pengar i en annan klubb, men kommer jag vinna lika mycket titlar? Kommer jag vara lika framträdande i annan miljö? Att han ska ta erbjudandet på bordet.

Nu väntar City i semin. Chelsea drog bästa lotten och får möta Palace.

Spurs spöar Hammers efter självmål av Zouma ( ) med 3-1 och hakar på striden om CL. Kane framspelare på alla målen - särskilt andra är en "thread the needle"-boll till Son som är ohyggligt skickligt utförd. När man hör Harry Kane tänker man ofta avslutare, ego, striker - men hans skicklighet i att droppa djupt och sen slå öppnande passningar/crossar framåt på särskilt Son, det är han sjukt bra på. Kane kanske inte är den mest spektakulära spelaren i världen, men han är riktigt jävla bra på det mesta.

Credd till Son också, som i praktiken gör ett hattrick. Nästan. Svår att ogilla, Sonny.

Man ska aldrig säga aldrig, men jag tror vi kan räkna bort Hammers från top 6 nu, nu är de nere och slåss om Everton Cup där de ska vara.

Nu väntar ett landslagsuppehåll (zzzzzzzzzzz) och då kan man med gott samvete odla andra fritidsintressen.
Jag förklarar ju bara sanningen.. att den inte passar in med din konstiga hjärnfunktion är inte mitt bekymmer. Arsenal 03/04 var ett klart mkt bättre lag än vad dagens Liverpool lag är.

Nej, jag försöker inte att leta bråk e.l. med mina inlägg. Tvärtom, så kör jag alltid en ärlig, saklig diskussion, att du och vissa andra här inne klarar inte av att komma med några relevanta svar till mina inlägg är inte mitt problem.

Annars så får man ju tycka att det är helkomiskt att se ngn Liverpool supporter hävda att fans av andra klubbar är ”deluded” etc. LMAO! 😂
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Allt annat är ju testat. När inte ens uppenbara fiasko-påståenden som "Conte är klar för Arsenal" och "Conte slängde på luren i örat på Spuds" får användaren att visa någon som helst självkritik eller ödmjukhet, är det ganska meningslöst att fortsätta.

Istället är det andra som är arroganta och har hybris. Ett ord han inte vet vad det betyder. Fast man länkar till definitionen av "hybris" menar han att det betyder något annat.

Har för dålig koll på Bundesliga, bara sett Lewa i enskilda matcher. Men Kane, för all kritik som går att lägga på honom, han är otroligt bra. Och just biten med att droppa djupt och slå passningar framåt i världsklass som offensiva mittfältare bara kan drömma om... det är imponerande. Ser lätt Kane få en Rooneyroll som spetsen på ett mittfält den dag hans ben inte löper ifrån försvarare.

Bara kolla här på crossen till Son på 4-0 mot Leeds:

https://youtu.be/CHcqbFE3UZI?t=490
Var/när har jag påstått att Conte var klar för Arsenal? Och jag har ju FF redogjort grejen med att Conte skall ha lagt på luren när Spuds först tog kontakt flera ggr om här inne nu. Förhåll dig till fakta!
Citera
2022-03-22, 02:44
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Trots att jag kollar mycket så har jag svårt att urskilja vilka domare som är sämst då nivån är låg

Jag blir alltid konfunderad nar nagon sager att alla domare haller lag klass.

Det ar lite som att saga att alla 100-meterslopare ar langsamma eftersom ingen kutar pa under 9 sekunder.

Om alla ar daliga sa kanske problemet ar att det ar svarare att doma an att kaka chips pa soffan med en begransad regelkannedom och kanna sig som en expert? Dunning–Kruger fotbolls-supportern ar valdigt vanlig i den har traden...
Citera
2022-03-22, 05:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Han tyckte att Saka ska räkna med att bli nedsparkad för att han själv är halvt invalid.

https://www.fotbollskanalen.se/england/gerrard-markerar-mot-saka-han-kan-inte-klaga-pa-det/

Här har samma Gerrard en helt annan åsikt:

https://www.scotsman.com/sport/football/rangers/latest-rangers-news/steven-gerrard-says-rangers-need-more-protection-referees-72253

Men det är skillnad på brutala skottar som i princip bryter benen på motståndare och tuffa men schyssta Aston Villa-spelare ju?!?!?

Nej, allvarligt talat: Som andra varit inne på, och som jag själv brukar tjata om: Managers jobb är att skydda sig själva, klubben och truppen. De vill försöka påverka vad vi pratar om (och inte pratar om).

Saker Gerrard gärna vill att vi pratar om:
* Gnälliga Arsenal
* Klart Arsenal ska klara av en tackling eller två
* Dagens spelare är fjollor, inte som riktiga män som på Gerrards tid

Saker Gerrard inte vill att vi pratar om:
* Aston Villas nedåtgående trend
* Hur Villa gjort sig komplett beroende av om Coutinho har en bra dag, och det har han inte haft på ett tag
* Om Villa borde haft röda kort mot Arsenal
* Att Villa nu har 10p till 8e-platsen

Typ så. Villa under Gerrard inledde fullkomligt strålande, de vann allt (utom mot City, Chelsea, Liverpool). På sistone har det gått lite mer knackigt - 4 förluster på 6 senaste, mot lag som West Ham, Watford och Newcastle. Varför det är så vill helst inte Gerrard prata om såklart, han föredrar att vi pratar om gnälliga Saka.

En del i managers jobb är att bullshitta, och en konsekvens av det är hyckleriet. Säger inte att de måste hyckla, men det blir väldigt lätt så. För de kan inte vara helt ärliga, då blir de snabbt sparkade.

Med det sagt är det ju trist när folk man gillar som Gerrard och Klopp fullkomligt säger emot sig själva, när det är de själva som drabbas.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
22 år i England. Mike dean hänger upp visselpipan på väggen. Bu eller bä?

Som någon annan sa, har en tendens av att hamna i fokus själv. Vill göra det kontroversiella domslutet som "ingen annan såg men som var helt rätt", typ så. Jag tror vissa domare är så eftersom du behöver vara ett fullblodsego och typ narcissist för att komma så långt inom domaryrket, då blir det andra sidan av myntet. Nej, han kommer inte vara saknad.

Annars blir man förbluffad över hur det ibland fortfarande kan bli så otroligt fel på den här nivån, trots VAR och allt. Newcastles uteblivna straff mot Chelsea som det senaste belägget. Den som inte sett video, gör det.

Här är lite bedömningar i efterhand:

Citat:
DERMOT SAYS: Chalobah grabs his shirt, trips him and shoves him. I think VAR looked at the upper body instead of the lower body.

The referee gives a corner but Chalobah doesn't play the ball. It should have been a goal kick or a penalty. By the referee giving a corner, he's told everybody that he thinks Chalobah's played the ball. Therefore, VAR could have said, 'He didn't play the ball, you might want to look at this'. If the referee had gone to have a look, he'd have given a penalty.

Sue Smith: "It's the most blatant penalty ever. The first was the tug on the shirt and then the collision with the legs, it was a double foul."

Skönt tugg i tråden igår, let's keep it up!
Citera
2022-03-22, 07:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Kan vi prata om det sjuka lånesystemet i PL igen?

Connor Gallagher har fått sitt stora genombrott i Palace i år. Visst, han fick mycket speltid i ett West Brom som åkte ut 20/21, men det är i Palace han verkligen fått flyt - 30 matcher, 25 i ligan från start. Given i Vieiras renovering av Palace från ett brunkargäng till ett ungt, spelskickligt lag.

Palace har nu oväntat tagit sig till en semifinal i FA-cupen. Palace har aldrig vunnit FA-cupen - deras enda titlar är "mästare" i Championship och League 1.

När nu Palace ska möta Chelsea i en FA-cup-semifinal på Wembley. Chansen är liten när kvarvarande motstånd är Chelsea, City, Liverpool - men man är ändå bara 180 minuter från en historisk titel.

Men Connor Gallagher får inte spela. För han är utlånad av Chelsea. Och utlånade spelare får inte spela mot moderklubben.

Gallagher spelade dock dessa matcher:
11/9: Spurs (H) 3-0 (1 assist)
18/10: Arsenal (B) - 2-2
30/10: Man City (B) 3-0 (1 mål + 1 assist)
14/3: Man City (H) 0-0

Han har alltså varit med och bidragit till att stjäla poäng av Chelseas direkta konkurrenter men får inte spela mot Chelsea.

Hur det gått mot Chelsea för Palace utan Gallagher, undrar du? Två förluster - 3-0 borta i augusti och hemmaförlust med 1-0.

Helt uppenbart har Chelsea vunnit på detta. De får speltid och utveckling av en spelare de har under kontrakt, och spelaren har dessutom varit med att stjäla poäng av Chelseas direkta konkurrenter. Men Gallagher får inte spela mot dem pga FAs regler.

För mig är det väldigt enkelt:

Antingen får en utlånad spelare spela i alla matcher - även mot klubben han tillhör - eller så tillåter vi inte lån inom samma division. Gallagher hade fått spela i Championship eller utomlands. Jag kan inte någonstans tycka att det är OK att Gallagher kan bidra till att förstöra för Chelseas konkurrenter, men att Palace måste ställa upp med försvagat lag mot Chelsea.
Citera
2022-03-22, 09:14
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Håller med om att låna ut spelare och så får dom inte spela mot klubben dom egentligen tillhör är fult. För i såna fall kan man som Chelsea gjort under flera år, låna ut så mycket som möjligt och sedan få möta klubbar där det förhoppningsvis finns Chelsea utlåning som man kan stoppa.
Citera
2022-03-22, 09:53
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Håller med om att låna ut spelare och så får dom inte spela mot klubben dom egentligen tillhör är fult. För i såna fall kan man som Chelsea gjort under flera år, låna ut så mycket som möjligt och sedan få möta klubbar där det förhoppningsvis finns Chelsea utlåning som man kan stoppa.

Tur att det ska komma nya regler som begränsar antal spelare som klubbar får låna ut. Det värsta exemplet är när man värvar en spelare för dyra pengar och lånar ut till den gamla klubben direkt, som när Chelsea värvade Pulisic 2019.

Om han hade anslutit direkt så hade man kanske inte hade behövt genomlida matcher som 4-0 mot Bournemouth och 6-0 mot City. Satan vilken mardrömsperiod det var. Den säsongen räknar jag inte som godkänd heller bara för att vi piskade Arsenal i Baku.
Citera
2022-03-22, 10:29
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Nu har jag hållit mig borta från detta forum i en vecka så jag missade debatten med tidernas bästa lag.

Det finns ett väldigt enkelt sätt avgöra den debatten, kolla vilket lag som vann flest titlar och hur man fick slita sig till pokalerna. Rätt svar är givetvis United 99 som solklar etta, Arsenal 03-04 tvåa och Chelsea 04-05 på tredjeplats.

Visst finns argument som jag kan använda för att hävda att Chelseas lag var bättre än Invincibles, vi lyckades slå ut Arsenal i CL samma år, spelade ihop mer poäng och tangerade rekordet för minst insläppta mål under en säsong i PL, ett rekord som fortfarande står sig.

Men sett till laget Arsenal hade, samt att det var Fergie och Wenger som dominerade ligan sedan 1996 så är Chelsea trea i denna debatt. Även om jag avgudar spelare som tex Drogba och Lampard så var anfallet med Bergkamp och Henry på en helt annan nivå. Försvaret tar däremot Chelsea med Carvalho och Terry.
Citera
2022-03-22, 11:28
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Nu har jag hållit mig borta från detta forum i en vecka så jag missade debatten med tidernas bästa lag.

Det finns ett väldigt enkelt sätt avgöra den debatten, kolla vilket lag som vann flest titlar och hur man fick slita sig till pokalerna. Rätt svar är givetvis United 99 som solklar etta, Arsenal 03-04 tvåa och Chelsea 04-05 på tredjeplats.

Visst finns argument som jag kan använda för att hävda att Chelseas lag var bättre än Invincibles, vi lyckades slå ut Arsenal i CL samma år, spelade ihop mer poäng och tangerade rekordet för minst insläppta mål under en säsong i PL, ett rekord som fortfarande står sig.

Men sett till laget Arsenal hade, samt att det var Fergie och Wenger som dominerade ligan sedan 1996 så är Chelsea trea i denna debatt. Även om jag avgudar spelare som tex Drogba och Lampard så var anfallet med Bergkamp och Henry på en helt annan nivå. Försvaret tar däremot Chelsea med Carvalho och Terry.

Snälla...elda inte igång en viss användare nu igen när resten av tråden faktiskt ignorerar honom. Varit så lugnt och skönt här några dagar nu.
Citera
2022-03-22, 11:59
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Snälla...elda inte igång en viss användare nu igen när resten av tråden faktiskt ignorerar honom. Varit så lugnt och skönt här några dagar nu.

Om generalen triggas av min åsikt så får det väl bli så, det är inte mitt problem. Om syftet med inlägget hade varit att provocera hade jag inte skrivit som jag gjorde.

Jag gav flera sakliga argument om hur jag ser på de bästa lagen genom tiderna i PL-eran. Jag vet att många stör sig på att jag håller på Chelsea och inte går med på en viss bild av min klubb, men jag har inte lust att gaffla med varken Generalen eller Liverpoolfans för tillfället. Såvida ingen av dem börjar käfta för då kommer jag käfta tillbaks.

Det är därför jag inte skrev något i detta forum på en vecka, jag behövde en paus från vissa användare här.
Citera
2022-03-22, 17:00
Medlem
Drickbacks avatar
Blir det fans från Liverpool & Manchester på Wembley när City - Liverpool spelar?
Går inga tåg till London pga banarbete, detta visste FA om sedan 2019 😱 ligger ju planering lång tid tillbaks gällande arbete på järnväg.
Än så länge slår FA dövörat till för alternativ spelarena.
Senast redigerad av Drickback 2022-03-22 kl. 17:36.
Citera
2022-03-22, 17:16
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Blir det fans från Liverpool & Manchester på Wembley när City - Liverpool spelar?
Går inga tåg till London pga barnarbete, detta visste FA om sedan 2019 😱 ligger ju planering lång tid tillbaks gällande arbete på järnväg.
Än så länge slår FA dövörat till för alternativ spelarena.

Tror dock det är banarbete som ska ske. Vore osmakligt annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in