2022-03-21, 06:30
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Skysports gjorde en sammanställning av de bästa engelska lagen, då räknade de inte med dagens Liverpool och City då de räknar in en 3års period (blir rättvisare statistik så). Detta är alltså statistik och inte någons åsikt eller känslor.

De baserade det på titlar och andra faktorer, ni ser det 03.10 in i klippet hur poängsystemet ser ut.

Och vid minut 30.50 kan man se den hela tabellen.

Vill inte kasta bensin på elden här nu men utan att Sky ens räknade med dagens LFC och City så hamnade Invinciblelaget på plats nr 6, delad plats med Mourinhos Chelsea. Uniteds 06-08 lag kom på andra plats.

I slutändan är det ju titlar man spelar för.

Klippet här.
https://m.youtube.com/watch?v=69ZFRjy0Dcg
Spelar ingen roll. Det finns många, många fler experter som anser Arsenal’s Invincible lag från 03/04 som tidernas bästa i PL, som bl.a Harry Redknapp m.fl. Men du har ju såklart bättre fotbollsförståelse än vad Repknapp har, eller hur?
Citera
2022-03-21, 06:38
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Ingen av dessa hade platsat i Liverpool. Ashley Cole hade möjligtvis varit en fin bänkspelare men resten hade inte ens fått sitta på bänken.
I erat nuvarande lag så hade Ödegaard varit fin på mittfältet, men resten platsar heller inte ens på bänken hos oss.
B-lags lirare hela bunten förfan 🤣🤣
Du får ju fanmig Robert Gustafsson att framstå som en präst.

Arsenal’s Invincible lag var bättre i varje position än vad Liverpool’s nuvarande lag är, finns inte en enda jävla spelare i dagens Liverpool som hade petat några utav våra spelare från 03/04.

Dessutom så är Liverpool’s nuvarande mittfält som ett skämt jämfört med mittfältet till Arsenal, som jag redan har poängterat, så Liverpool noll och ingenting om vi bortser från deras anfall. Finns en rad av Gunners-spelare som hade glidit rakt in i Liverpool’s startelva.
Citera
2022-03-21, 07:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ska vi testa en sak idag, skribenter i tråden?

När ni ser idiotiska, tvärsäkra påståenden som:

"finns inte en enda jävla spelare i dagens Liverpool som hade petat några utav våra spelare från 03/04."
Eller: "så Liverpool noll och ingenting om vi bortser från deras anfall"

Eller random skit kastat på Spurs/United/Chelsea när författarens eget lag har vissa... utmaningar..

Så gör ni så här: Svara inte.

Alla vet redan att avsändaren av dylika påståenden har fel. Om nästan allt. Att han bara letar bråk. Du behöver inte bevisa att personen är helt deluded. Vi vet redan. Ditt svar är det han sitter och väntar på. Olja på elden. Ditt svar kommer leda till en halv sida till av gyttjebrottning. Han kommer fortsätta svara, ducka, förvränga, hitta på, och vinna på uthållighet. Han har kört det racet i 3-4 år snart. Har du den uthålligheten?

-------------------

Så, för att föregå med gott exempel:

Liverpool gör som brukligt numer - vinner med liten marginal, med hjärtat i halsgropen. Man gör sitt mål med tveksam onside (och jag har inte ens orkat kolla om det är VAR i FA-kvartarna), man har en penalty shout för Forest i slutet där Alisson kanske klipper forwarden, fick inte se någon bra repris... men man vinner med en B-betonad elva och är i semifinal.

Gällande Salah menar Klopp att han sparats mot Arsenal (inbytt) och Forest (inte i truppen) pga en lätt skada. Så är det säkert, men en liten del av mig tänker att Klopp och klubben skickar en signal med: "Kolla, vi vinner utan dig också.". Få Salah att tänka att ok, jag kanske får mer pengar i en annan klubb, men kommer jag vinna lika mycket titlar? Kommer jag vara lika framträdande i annan miljö? Att han ska ta erbjudandet på bordet.

Nu väntar City i semin. Chelsea drog bästa lotten och får möta Palace.

Spurs spöar Hammers efter självmål av Zouma ( ) med 3-1 och hakar på striden om CL. Kane framspelare på alla målen - särskilt andra är en "thread the needle"-boll till Son som är ohyggligt skickligt utförd. När man hör Harry Kane tänker man ofta avslutare, ego, striker - men hans skicklighet i att droppa djupt och sen slå öppnande passningar/crossar framåt på särskilt Son, det är han sjukt bra på. Kane kanske inte är den mest spektakulära spelaren i världen, men han är riktigt jävla bra på det mesta.

Credd till Son också, som i praktiken gör ett hattrick. Nästan. Svår att ogilla, Sonny.

Man ska aldrig säga aldrig, men jag tror vi kan räkna bort Hammers från top 6 nu, nu är de nere och slåss om Everton Cup där de ska vara.

Nu väntar ett landslagsuppehåll (zzzzzzzzzzz) och då kan man med gott samvete odla andra fritidsintressen.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-03-21 kl. 07:25.
Citera
2022-03-21, 09:15
Medlem
Citat:
Vi vet att de flesta inte är som honom, tyvärr verkar han ha bestämt sig för att köra tillräckligt shithousery för er alla vore kul om fler som dig och några andra här inne kunde skriva mer.

Ja och Liverpool CL 2005 var inte ens bland de bästa lagen i Europa, var en otrolig skalp att de ens tog sig till final och där var de sämre än Milan på varenda position utom gerrard typ, helt utspelade dessutom, sedan vet vi hur det gick, Liverpool hade en jävla flyt i 15 minuter. Men titeln kommer alltid tillhöra Liverpool 2005 och inte är man bitter på hur sätter man tog den.

Tror nog Milan hellre hade spelat sämre men vunnit titeln ist.

Jag läser när jag har tid, har inte så mycket smart och komma med tycker jag men ska försöka ändra på det.😊 Håller med enlitenfrys, ge fan I och svara på alla körkade påståenden så tröttnar han. Surt med uppehåll nu, hoppas inte det blir några skador på viktiga spelare överlag i PL.
Citera
2022-03-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
[b]Kane framspelare på alla målen - särskilt andra är en "thread the needle"-boll till Son som är ohyggligt skickligt utförd. När man hör Harry Kane tänker man ofta avslutare, ego, striker - men hans skicklighet i att droppa djupt och sen slå öppnande passningar/crossar framåt på särskilt Son, det är han sjukt bra på. Kane kanske inte är den mest spektakulära spelaren i världen, men han är riktigt jävla bra på det mesta.

Jag tycker att Kane är underskattad. Det här är förmodligen en kontroversiell åsikt, men en Kane som vill spela håller jag högre än Lewandowski just eftersom Kane inte bara kan göra mål utan också kan slå de där millimeterpassningarna.
Problemet är att Kane är rätt bra på att framstå som osympatisk, inte minst i början av den här säsongen. Därtill är det förstås också ett probem för Kane att München har något bättre manskap offensivt än vad Spurs har. Skulle Spurs ex ha Müller i laget kan jag tänka mig att Kane skulle ha god chans att vara i toppen av PL:s skytteliga.
Citera
2022-03-21, 10:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Jag läser när jag har tid, har inte så mycket smart och komma med tycker jag men ska försöka ändra på det.😊 Håller med enlitenfrys, ge fan I och svara på alla körkade påståenden så tröttnar han. Surt med uppehåll nu, hoppas inte det blir några skador på viktiga spelare överlag i PL.

Allt annat är ju testat. När inte ens uppenbara fiasko-påståenden som "Conte är klar för Arsenal" och "Conte slängde på luren i örat på Spuds" får användaren att visa någon som helst självkritik eller ödmjukhet, är det ganska meningslöst att fortsätta.

Istället är det andra som är arroganta och har hybris. Ett ord han inte vet vad det betyder. Fast man länkar till definitionen av "hybris" menar han att det betyder något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Jag tycker att Kane är underskattad. Det här är förmodligen en kontroversiell åsikt, men en Kane som vill spela håller jag högre än Lewandowski just eftersom Kane inte bara kan göra mål utan också kan slå de där millimeterpassningarna.
Problemet är att Kane är rätt bra på att framstå som osympatisk, inte minst i början av den här säsongen. Därtill är det förstås också ett probem för Kane att München har något bättre manskap offensivt än vad Spurs har. Skulle Spurs ex ha Müller i laget kan jag tänka mig att Kane skulle ha god chans att vara i toppen av PL:s skytteliga.

Har för dålig koll på Bundesliga, bara sett Lewa i enskilda matcher. Men Kane, för all kritik som går att lägga på honom, han är otroligt bra. Och just biten med att droppa djupt och slå passningar framåt i världsklass som offensiva mittfältare bara kan drömma om... det är imponerande. Ser lätt Kane få en Rooneyroll som spetsen på ett mittfält den dag hans ben inte löper ifrån försvarare.

Bara kolla här på crossen till Son på 4-0 mot Leeds:

https://youtu.be/CHcqbFE3UZI?t=490
Citera
2022-03-21, 11:25
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ska vi testa en sak idag, skribenter i tråden?

När ni ser idiotiska, tvärsäkra påståenden som:

"finns inte en enda jävla spelare i dagens Liverpool som hade petat några utav våra spelare från 03/04."
Eller: "så Liverpool noll och ingenting om vi bortser från deras anfall"

Eller random skit kastat på Spurs/United/Chelsea när författarens eget lag har vissa... utmaningar..

Så gör ni så här: Svara inte.

Alla vet redan att avsändaren av dylika påståenden har fel. Om nästan allt. Att han bara letar bråk. Du behöver inte bevisa att personen är helt deluded. Vi vet redan. Ditt svar är det han sitter och väntar på. Olja på elden. Ditt svar kommer leda till en halv sida till av gyttjebrottning. Han kommer fortsätta svara, ducka, förvränga, hitta på, och vinna på uthållighet. Han har kört det racet i 3-4 år snart. Har du den uthålligheten?

-------------------

Så, för att föregå med gott exempel:

Liverpool gör som brukligt numer - vinner med liten marginal, med hjärtat i halsgropen. Man gör sitt mål med tveksam onside (och jag har inte ens orkat kolla om det är VAR i FA-kvartarna), man har en penalty shout för Forest i slutet där Alisson kanske klipper forwarden, fick inte se någon bra repris... men man vinner med en B-betonad elva och är i semifinal.

Gällande Salah menar Klopp att han sparats mot Arsenal (inbytt) och Forest (inte i truppen) pga en lätt skada. Så är det säkert, men en liten del av mig tänker att Klopp och klubben skickar en signal med: "Kolla, vi vinner utan dig också.". Få Salah att tänka att ok, jag kanske får mer pengar i en annan klubb, men kommer jag vinna lika mycket titlar? Kommer jag vara lika framträdande i annan miljö? Att han ska ta erbjudandet på bordet.

Yes, mycket bra. Ignore the shit out of that bastard.

Angående matchen igår så var det knapp med klar ONside på Jota. VAR granskade i några sekunder.
Även starffsituationen var helt korrekt då Forest spelaren släpade med foten och det var han som träffade Allison och inte tvärtom. Små marginaler men två 100% korrekta domslut
Citera
2022-03-21, 14:02
Medlem
Vatos.Locoss avatar
22 år i England. Mike dean hänger upp visselpipan på väggen. Bu eller bä?
Citera
2022-03-21, 14:14
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Känns lite som det kvittar då hela domarkåren i England är lika genomusla
Citera
2022-03-21, 14:16
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Mycket bra. Större Arsenalhatare får man leta efter.
Citera
2022-03-21, 15:56
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ja och Liverpool CL 2005 var inte ens bland de bästa lagen i Europa, var en otrolig skalp att de ens tog sig till final och där var de sämre än Milan på varenda position utom gerrard typ, helt utspelade dessutom, sedan vet vi hur det gick, Liverpool hade en jävla flyt i 15 minuter. Men titeln kommer alltid tillhöra Liverpool 2005 och inte är man bitter på hur sätter man tog den.

Tror nog Milan hellre hade spelat sämre men vunnit titeln ist.

Ja. Titeln är för alltid förknippad med Liverpool, oavsett hur bra och fint Milan spelade.
Citera
2022-03-21, 16:58
Medlem
Vanstertrollets avatar
Vilka galna kommentarer av Gerrard efter matchen förresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in