2022-05-01, 16:10
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vart fan har jag påstått ngt av det som du skriver? 😅

Du skriver att ni enbart är 3-4 lyckade värvningar från att vara i toppen igen. Kommer du ihåg det?
Citera
2022-05-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeistheseason
Betydligt svårare att se något annat scenario, Nketiah och Lacazette vill inte förlänga. Då kommer man inte ha mycket till val än att värva två anfallare.

Laca kommer inte skriva på, dom har försökt utan framsteg. Nketiah däremot har ju börjat producera och fått förtroende, det kan förändra mycket. Tror iaf inte 2 stjärn9or utan isf Jesus och nån som köps för reservplatsen, snackas ju om Rashford eller Callum-vafanHetteHanNuIgen men tvivlar på att dom vill hoppa från ena bänken till nästa. En Yngling känns isf troligast
Citera
2022-05-01, 16:25
Medlem
timeistheseasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Du skriver att ni enbart är 3-4 lyckade värvningar från att vara i toppen igen. Kommer du ihåg det?

3-4 extremt lyckade toppvärvningar så kan arsenal ärligt talat vara nära toppen, dock är resten av truppen alldeles för svag så ska till en sjuhelvetes överprestation kombinerat med lite skador för att kunna utmana om någon titel inom dom närmaste åren. Vem vet hur länge Pool och City kommer fortsätta ta 90-100 poäng per säsong. Resten av ligan utvecklas i snabb takt.
Citera
2022-05-01, 16:28
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
3-4 extremt lyckade toppvärvningar så kan arsenal ärligt talat vara nära toppen, dock är resten av truppen alldeles för svag så ska till en sjuhelvetes överprestation kombinerat med lite skador för att kunna utmana om någon titel inom dom närmaste åren.

Nu är det ju dock INGENTING som tyder på att arsenal kommer lyckas göra 3-4 extremt lyckade värvningar. Detta behöver ju slå in samtidigt som Lfc och City på något sätt blir svagare. I nuläget är dessa två klubbar ljusår före övriga klubbar i England.

Lfc och City har trupper som spelare för spelare är otroligt mycket starkare än övriga klubbar, lägg där till att vi har de två bästa tränarna på denna planet.
Citera
2022-05-01, 16:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja, det stämmer. Men vafan har detta att göra med allt det övriga som du gnäller om?
Citat:
3-4 extremt lyckade toppvärvningar så kan arsenal ärligt talat vara nära toppen, dock är resten av truppen alldeles för svag så ska till en sjuhelvetes överprestation kombinerat med lite skador för att kunna utmana om någon titel inom dom närmaste åren. Vem vet hur länge Pool och City kommer fortsätta ta 90-100 poäng per säsong. Resten av ligan utvecklas i snabb takt.
Tack för ett vettigt inlägg.
Citera
2022-05-01, 16:31
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ja, det stämmer. Men vafan har detta att göra med allt det övriga som du gnäller om?

Tack för ett vettigt inlägg.

Men lilla bubben... säg att Arsenal blir 35% starkare och bättre via värvningar, om då Lfc blir minst lika mycket starkare genom våra värvningar då är ni 0% närmare oss. Vad är det du inte förstår?
Citera
2022-05-01, 16:32
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Därför jag skriver i nuläget, just nu osv osv i nästan varje inlägg jag skriver.
Citera
2022-05-01, 16:33
Medlem
timeistheseasons avatar
Citat:
Nu är det ju dock INGENTING som tyder på att arsenal kommer lyckas göra 3-4 extremt lyckade värvningar. Detta behöver ju slå in samtidigt som Lfc och City på något sätt blir svagare. I nuläget är dessa två klubbar ljusår före övriga klubbar i England.

Lfc och City har trupper som spelare för spelare är otroligt mycket starkare än övriga klubbar, lägg där till att vi har de två bästa tränarna på denna planet.

Finns goda tecken för Arsenal, inte tillräckligt goda för att kunna utmana City och Liverpool på kort sikt, men goda tecken finns det. Du verkar vara väldigt simpel i ditt tankesätt med att historiska trender kan bara hålla i sig. Faktum är att resten av ligan börjar få ökad medvetenhet om hur man driver en fotbollsklubb och vart man lägger sina investeringar, United kommer utvecklas i brutal takt med sin storlek och den nya strukturen dom bygger nu. Newcastle har börjat sitt projekt. Ditt liv som Liverpool-supporter kommer inte vara såhär lätt i många år till i min mening. Tror kanske inte det just är Arsenal som blir nästa toppkonkurrent dock.
Citera
2022-05-01, 16:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Men lilla bubben... säg att Arsenal blir 35% starkare och bättre via värvningar, om då Lfc blir minst lika mycket starkare genom våra värvningar då är ni 0% närmare oss. Vad är det du inte förstår?
Det som du uppenbarligen inte fattar, är att andra lag än bara Liverpool kan förnya truppen och bli bättre.

Ditt smeknamn ”Justinsane” passar dig som hand i handske 😂
Citera
2022-05-01, 16:37
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Finns goda tecken för Arsenal, inte tillräckligt goda för att kunna utmana City och Liverpool på kort sikt, men goda tecken finns det. Du verkar vara väldigt simpel i ditt tankesätt med att historiska trender kan bara hålla i sig. Faktum är att resten av ligan börjar få ökad medvetenhet om hur man driver en fotbollsklubb och vart man lägger sina investeringar, United kommer utvecklas i brutal takt med sin storlek och den nya strukturen dom bygger nu. Newcastle har börjat sitt projekt. Ditt liv som Liverpool-supporter kommer inte vara såhär lätt i många år till i min mening. Tror kanske inte det just är Arsenal som blir nästa toppkonkurrent dock.

Hörru...jag har hållt på Lfc i över 30 år...jag VET hur maktskiktet ändrar sig och hur det känns när ens klubb är i ruiner med dåliga ägare och dålig trupp. Klart jag inser att Lfc och City inte kan fortsätta detta vansinne hur länge som helst. Men jag tror att så länge Klopp o co är kvar har vi stora möjligheter att vara kvar där uppe.
Citera
2022-05-01, 16:39
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Det som du uppenbarligen inte fattar, är att andra lag än bara Liverpool kan förnya truppen och bli bättre.

Ditt smeknamn ”Justinsane” passar dig som hand i handske 😂
Nä...det är ju bara det som jag försökt få dig att inse i flera månader nu när du tjatar om att ni enbart är 3-4 värvningar bort från toppen. Att lagen över er också blir bättre och starkare.

Med er ledning och Arteta vid rodret så finns det väldigt små chanser för er att utmana.
Citera
2022-05-01, 16:42
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Men på världsbasis så är Arsenal, Liverpool & Man Utd ganska så jämnbördiga vad gäller popularitet och så vidare.

Vem f*n bryr sig om popularitet, är vi 14 år? Just en utav de större anledningarna till att jag började heja på city, ingen pratade om dom då och när de fick veta ''hehe plast plast''. Alla, och då menar jag alla andra kompisar eller folk i skolan så pratades det bara om United eller Arsenal (ÖH LJUNGBERG!!!111). Och bland invandrarna var det bara Real eller Barca.

Fan 2022 och folk gråter över andra anonyma hejar på ett annat lag. Men visst vore flashback så mycket roligare om ALLA höll på enbart två lag pga utav att de var populära för x antal år sedan.... not.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in