2022-03-21, 17:56
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Ja. Titeln är för alltid förknippad med Liverpool, oavsett hur bra och fint Milan spelade.

Ja, dessutom är det nog den kändaste CL finalen någonsin ? och signerad Liverpool trots otroligt underlägsna, vi förtjänade troligvis inte den titeln men ändå står vårat namn på den bucklan och sådan är fotbollen, man kan göra hur många tunnlar som helst eller ha total dominans i matcher men gör man inte mer mål än motståndaren så spelar inget av det roll.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Vilka galna kommentarer av Gerrard efter matchen förresten.

Ja, om du menar sist mot arsenal så är det ju en underbar intervju, hård men respektfull mot kommentatorn. Vi har ju skräckexempel från tex Fergie, Klopp och Mou hur man inte ska tackla en intervju där intervjuarn vill få till lite artiklar och känslor.
Citera
2022-03-21, 18:06
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Vilka galna kommentarer av Gerrard efter matchen förresten.

Exakt vad var galet med hans kommentarer menar du?
Citera
2022-03-21, 18:23
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420

Gissar på att han sa något om att skador hör till fotbollslivet eller något? Kanske är ute och cyklar här. Angående Saka
Citera
2022-03-21, 18:28
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, dessutom är det nog den kändaste CL finalen någonsin ? och signerad Liverpool trots otroligt underlägsna, vi förtjänade troligvis inte den titeln men ändå står vårat namn på den bucklan och sådan är fotbollen, man kan göra hur många tunnlar som helst eller ha total dominans i matcher men gör man inte mer mål än motståndaren så spelar inget av det roll.

Ja, om du menar sist mot arsenal så är det ju en underbar intervju, hård men respektfull mot kommentatorn. Vi har ju skräckexempel från tex Fergie, Klopp och Mou hur man inte ska tackla en intervju där intervjuarn vill få till lite artiklar och känslor.

Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420

Han tyckte att Saka ska räkna med att bli nedsparkad för att han själv är halvt invalid.

https://www.fotbollskanalen.se/england/gerrard-markerar-mot-saka-han-kan-inte-klaga-pa-det/

Här har samma Gerrard en helt annan åsikt:

https://www.scotsman.com/sport/football/rangers/latest-rangers-news/steven-gerrard-says-rangers-need-more-protection-referees-72253
Citera
2022-03-21, 18:43
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Han tyckte att Saka ska räkna med att bli nedsparkad för att han själv är halvt invalid.

https://www.fotbollskanalen.se/england/gerrard-markerar-mot-saka-han-kan-inte-klaga-pa-det/

https://www.scotsman.com/sport/football/rangers/latest-rangers-news/steven-gerrard-says-rangers-need-more-protection-referees-72253

Ah sorry trodde du menade post match intervjun då du inte refererade till någon intervju. Dock ser jag inte vad problemet är ? Några av anfallarna är divor som blir frustrerade när de blir lite hårt tagna och ja, salah mané och jota är inga helgon där heller, de gör samma sak.
Citera
2022-03-21, 18:46
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
22 år i England. Mike dean hänger upp visselpipan på väggen. Bu eller bä?

Han är väl typ England's mest hatade domare? Så jag tror ändå generellt att de flesta blir glada att bli av med honom. Trots att jag kollar mycket så har jag svårt att urskilja vilka domare som är sämst då nivån är låg, men Dean känns som den typ av domare som ofta gillar att stå i centrum och vara kontroversiell. De bästa domarna är ju ändå de som 'flyger under radarn' så att säga.
Citera
2022-03-21, 19:04
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ah sorry trodde du menade post match intervjun då du inte refererade till någon intervju. Dock ser jag inte vad problemet är ? Några av anfallarna är divor som blir frustrerade när de blir lite hårt tagna och ja, salah mané och jota är inga helgon där heller, de gör samma sak.

Ja, jag skulle ha postat länk direkt Men jag tycker han är snett på det här. Finns ju spelare som utsätts för rena överfall i match efter match. Spelare som själva knappt gör en fluga förnär på planen. Ska dessa bara bita ihop och ta emot stryk? Lite skillnad mot dom som både ger och tar. Ingen av dom du nämner är väl spelare som utdelar smällar särskilt ofta heller.

Uppenbarligen var han ju av en annan åsikt för några år sen.
Citera
2022-03-21, 19:46
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ja, jag skulle ha postat länk direkt Men jag tycker han är snett på det här. Finns ju spelare som utsätts för rena överfall i match efter match. Spelare som själva knappt gör en fluga förnär på planen. Ska dessa bara bita ihop och ta emot stryk? Lite skillnad mot dom som både ger och tar. Ingen av dom du nämner är väl spelare som utdelar smällar särskilt ofta heller.

Hade det varit Coutinho som blev behandlad som Saka under matchen så hade det låtit annorlunda från Gerrard. Med det sagt så är det väl så med flera tränare, hur de ser på sitt eget lag jämfört med motståndarna stämmer inte alls överens med samma nivå osv. Dock kan jag tycka det är lite osmakligt att tala så när det gäller tacklingar och potentiella skador.
Citera
2022-03-21, 19:56
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Ja tyvärr ser alla tränare bara till sitt eget lag, så gör också gerrard, hade hans spelare fått stryk så hade han grinat för det ist, se bara klopp, de försöker vinna gungst hos tränarna genom att klaga på detta sätt, vilket är bara fjantigt.

Jag tyckte dock gerrard skötte journalisten i efterintervjun underbart
Citera
2022-03-21, 20:59
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ja tyvärr ser alla tränare bara till sitt eget lag, så gör också gerrard, hade hans spelare fått stryk så hade han grinat för det ist, se bara klopp, de försöker vinna gungst hos tränarna genom att klaga på detta sätt, vilket är bara fjantigt.

Jag tyckte dock gerrard skötte journalisten i efterintervjun underbart

Exakt, det var den intervjun jag trodde vänstertrollet menade också. Den var klockren.

Den andra...ja så gör precis varenda tränare...skyddar sitt eget lag in i absurdum...även våran kära Klopp. Allt annat vore väl nästan tjänstefel dock
Citera
2022-03-21, 21:00
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Trodde som sagt du menade en annan intervju när han driver lite med reportern eller va fan man kallar dem
Citera
2022-03-21, 21:20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Mike Dean ska ju fortsätta döma. Fast nu bara i VAR rummet. Så helt blir man inte av med han om man inte gillar honom. Själv tycker jag han varit en skön profil genom åren. Sen försvinner ju hans charm när man enbart får "njuta" av hans dömande, och inte sitt fantastiska kroppspråk och karisma han visar upp på planen som varit hans stora adelsmärke

Tycker överlag domarna blivit mindre profilstarka genom åren. Saknar Gallagher, Clattenurg, Dowd och gänget.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2022-03-21 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in