2022-03-19, 04:27
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Vet inte om du minns detta Trombocyt här ovan? Hur lätt hade du inte kunnat svara samma svar till BMC64 då, -att då du klickade stod allt serverat där, hans namn, hur gammal denna snubbe är, var han bor o.s.v..., allt det som var så viktigt att lägga ut om en person som ej själv valt att lägga ut det. Varför folk reagerade utanför detta medium, är för att du skrev fel stad och du avslöjade dig själv.

Allt är en lögn Trombocyt. Det stod inget namn då du klickade. Det stod bara Ulf, såsom det gör nu.

Allt annat lade du till. Sen hängde Vemdalen62 på som vanligt då den älskar mobbing. Vi får väl hoppas att Ulf kanske hittar in i tråden, vem vet? så kan du och Vemdalen framföra era åsikter.

Återigen visar detta att lögner ej hjälper ngn.

Jag har pensionerat mej från tråden, men jag måste nog svara/kvarstå vid min uppfattning att blodplätten gjorde rätt som kollade källan på youtube, å du #kapten# har så jävla fel när du skriver att ett brott är begånget men du förstår nog själv inte varför du har fel
#hans66 dina åsikter är totalt meningslösa då du skrivit att du själv skulle avrättat Emil
#marietourette, gör alla dina vänner en tjänst , skriv inte mer
#lövängeln i din höga utbildning, ingick inte rättstavning eller analys av orsak och verkan eller ?
# kaptenkrydda keep rockin in the free world, snart kanske vi inte har den möjligheten, din foliehatt

slak kuk, ehh klart slut
2022-03-19, 04:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nej absolut inte.
Värst hade hon nog med hennes senaste ex.

Troligen därför det slutade så tragiskt.
2022-03-19, 09:21
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ja jag menar den personen, jag tror att det är den ena hon älskade honom, och har som jag förstått det, alltid förblivit vänner. Man ska också ha i åtanke att han svarar på frågor, det är ett förhör. Vad hade svaren blivit om man hade frågat henne om honom. Det vet man ju inte.
Som jag vet, så har de äldre barnen alltid bott hos Lydia, och samtliga barn är vad jag vet helt underbara.
Som sagt, jag tror dom älskade varandra mycket. Till skillnad från hennes senaste ex Mufit vilket inte var en bra man vad man förstod på Lydia. Hon visade bl.a. bilder till mig och Emil på vad han hade gjort mot henne.

Mest troligt hade det varit K*mmos fel, han som startat bråken och fått henne till allt dumt.
Lite precis som allt nu är Emils fel.
Hur var det nu med Muffe? Hon visade bilder men säger bilder verkligen allt? Har du ögonvittnen som vittnar att det inte var hon som startade något han till slut inte kunde sluta?
Eller är det Lydias tolkningar som är 100% sanning?

Ett relativt återkommande mönster hos folk med dessa diagnoser är att man själv är en ängel och alla tidigare ex är svin.

ALLA mina kompisar skulle vittna till min fördel om denna tråd tragiskt nog handlade om mig. Men skulle de veta den riktiga sanningen? Svar: långt ifrån

ot:
Tack Carina för lite roande läsning nu när jag fick en liten paus från RL efter att ha tagit hand om mina barn som har maginfluensa, där all fokus fått gå till barnen (som den BRA mamman jag är, när det kommer till föräldraskap, oavsett diagnoser)
Du är en väldigt allmänbildad och smart "klimakteriekossa" ( )
2022-03-19, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Mest troligt hade det varit K*mmos fel, han som startat bråken och fått henne till allt dumt.
Lite precis som allt nu är Emils fel.
Hur var det nu med Muffe? Hon visade bilder men säger bilder verkligen allt? Har du ögonvittnen som vittnar att det inte var hon som startade något han till slut inte kunde sluta?
Eller är det Lydias tolkningar som är 100% sanning?

Ett relativt återkommande mönster hos folk med dessa diagnoser är att man själv är en ängel och alla tidigare ex är svin.

ALLA mina kompisar skulle vittna till min fördel om denna tråd tragiskt nog handlade om mig. Men skulle de veta den riktiga sanningen? Svar: långt ifrån

ot:
Tack Carina för lite roande läsning nu när jag fick en liten paus från RL efter att ha tagit hand om mina barn som har maginfluensa, där all fokus fått gå till barnen (som den BRA mamman jag är, när det kommer till föräldraskap, oavsett diagnoser)
Du är en väldigt allmänbildad och smart "klimakteriekossa" ( )
Tack för ett bra inlägg och en liten inblick hur människor med denna diagnos fungerar.
2022-03-19, 12:56
Medlem
Citat:
Ja men som det sagts, hon planerade inte detta, så hon planerade inte att lämna sina barn. Och innan dess var hon en bra mamma till barnen.

Nej du - fel igen. Som vanligt.

Hon har inte varit en bra mamma till sina barn.
Knarkat, supit, skaffat snubbar hit och dit, in och ut på olika psyken, hemlös. Skulder.
Soc inkopplat sen länge. Dem 4 barnen hon kläckt ur sig bodde sen länge hos K. Stackars barn alltså.
En bra mamma tänker alltid på konsekvenserna av sitt handlade- visa 1 enda gång Lida gjort det senaste åren?
Och den kvällen? Vem fan tänker inte en gång extra på vad som händer med ens barn och man nu hämtar ett vapen och hotar nån med?
Sen att ens kunna trycka av det?

Hon är en värdelös mamma och totalt inkompetent som människa. Tror inte ens fängelse hjälper för att få ordning på sånt white trash. Hon borde skjutit huvet av sig själv den kvällen- och besparat Sverige alla kostnader staten nu ska betala för en sån där looser.
2022-03-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ja men som det sagts, hon planerade inte detta, så hon planerade inte att lämna sina barn. Och innan dess var hon en bra mamma till barnen.
Nej, Loveangelie, du har fel! Fel, fel, fel!
För hur många gånger du än försöker plantera din förvridna WT-trashuppfattning om vad som kännetecknar en bra mamma, så kan alla begripa att det inte var just den där ödesdigra kvällen som hon tillfälligtvis råkade bli en dålig mamma. Lydia Barth har nog aldrig varit en bra mamma.
Att föda många barn, trots att preventivmedel finns att tillgå, är inte ett tecken på att vara en bra mamma.
Lydia Barth har inte nånsin kunnat ta hand om sig själv. Att då från samhällets sida ge henne förtroendet att [få försöka] ta hand om barn, det är faktiskt att tillåta barnmisshandel.
Lydia Barth borde aldrig ha tillåtits ha oövervakade umgängen med sina barn, Soc borde ha ingripit, bums!

Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee

Knarkat, supit, skaffat snubbar hit och dit, in och ut på olika psyken, hemlös. Skulder.

Soc inkopplat sen länge. Dem 4 barnen hon kläckt ur sig bodde sen länge hos K. Stackars barn alltså.
En bra mamma tänker alltid på konsekvenserna av sitt handlade- visa 1 enda gång Lida gjort det senaste åren?
Och den kvällen? Vem fan tänker inte en gång extra på vad som händer med ens barn och man nu hämtar ett vapen och hotar nån med?

Hon är en värdelös mamma och totalt inkompetent som människa. Tror inte ens fängelse hjälper för att få ordning på sånt white trash. Hon borde skjutit huvet av sig själv den kvällen- och besparat Sverige alla kostnader staten nu ska betala för en sån där looser.
(det jag fetat i din text)
Alldeles riktigt!
Att kontot Loveangelie, tillsammans med bl a Madame Tourette, KaptenFinkel och Lille Hans, har tagit som sin uppgift att på ett närmast imbecillt vis försöka white washa mörderskan Lydia Barth indikerar att dessa konton egentligen inte förtjänar att bemötas.
Vilka som döljer sig bakom nicken är fullständigt ointressant, ingen vill ha med dem att göra irl.

OnT: De många år i fängelse som nu ligger framför Lydia Barth kommer givetvis inte att kunna bota henne. Hon är allvarligt personlighetsstörd och för det finns ingen bot. Vad empirin och forskning däremot visar, det är att ju äldre dessa EIPS-kvinnor blir, desto bättre (eller snarare mindre dåliga) blir de på att klara vardagen och hantera konflikter, upplevda kränkningar o likn utan att hamna i 'clash'. Eller i 'tantrum'.

Så: Väldigt många, många låånga år för Lydia Barth i anstalt kommer att på sätt och vis självgenerera en bättring av hennes impulsivitet och explosivitet. Bra, bra, bra!
Ännu bättre för "terapin", dvs den att hållas inlåst och alkoholfri, det vore förstås ha varit ett livstidsstraff, för då hade det dröjt mer än två decennier innan hon släppts ut.
Kanske nån gång runt år 2044
Det hade varit önskvärt.

När det gäller din avslutning om att Lydia Barth borde ha skjutit sig själv, så måste jag protestera.
Ett gott samhälle är rustat för att ta hand om farliga individer, både de som är farliga för andra och de som är farliga för sig själva.
Suicid skall inte uppmuntras, det skall i möjligaste mån förhindras.

(Men jag tror jag förstår dig, EmmeLee)
2022-03-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Vad tror du FUP betyder?
Jag kan fortsätta:
”K. beskriver att hon till exempel kastade saker på en. K. beskriver att saker som tallrikar, men även en brandsläckare vid ett tillfälle.”
Kanske var hon så med E med?

Vad är din poäng?
2022-03-20, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Ja, det vore omväxlande om du tillförde något, inte bara personangrepp.
Kontot Vemdalen62 är väl ändå inte ett konto som utmärkt sig för att leverera personangrepp?
Kanske min herre har en intressant förmåga att sila mygg men svälja kameler?
Kanske inte sett att det finns exempel på att ett konto här beskriver en person som "klimakteriehäxa"?

OnT: I denna tråds början fanns det en både livlig och spännande diskussion om hur Lydia Barths barn- och ungdom hade sett ut och hur hennes skolgång kan ha påverkat henne.

Jag tycker det är synd att det där bara dog ut.
Vi har kunnat slå fast att Lydia Barth är en exceptionellt undermålig mamma, en katastrof vad gäller möjlighet och förmåga att ge sina barn det barn behöver, nämligen trygghet och kärlek plus allt det andra.

Så tillbaka till Lydia Barths barndom och uppväxt. Man talar om arv och miljö, och det är ingen tvekan om att de samspelar när det kommer till att försöka se vad som skapat den människa så som vi ser den framför oss idag.

Nu sitter Lydia Barth väldigt bra där hon sitter. På Hinseberg. Där sitter hon med sina diagnoser, sitt alkoholsug och sina olika personlighetssstörningar, fast gissningsvis helt utan att känna ånger. Och -lika gissningsvis, det medges- helt utan att känna ångest över hur hon har ställt till det för sina fyra barn.*)

Så hur tror vi att Lydia Barths mamma och pappa känner det idag?
Vi vet att de gjorde tingsrättsförhandlingen där deras dotter stod åtalad för mord, till ett teparty. Vi vet att de satte sin dotter Lydia Barth i en av myndigheter kritiserad skola i Järna. Vi vet att föräldrarna har fler barn än Lydia och det är självklart intressant att veta om också de blev mördare. Eller om de inte blev mördare, varför inte?

Det kan väl inte vara offt att spekulera i varför bara ett av barnen Barth blev mördare?
Ja, om det nu är så att Lydia är det enda av barnen som blev det..?

Edit: Se ovan *)
..och utan att känna ångest för hur hon ställt till det för Emils fyra barn!

Det finns en bok av Lillemor Östlin betitlad 'Hinsehäxan'. En självbiografisk bok om livet för en kvinna bakom murar.
Synd att titeln alltså är använd. Annars hade jag gärna sett att den använts till en biografi gällande Lydia Barth.
Senast redigerad av Carinah78 2022-03-20 kl. 09:45.
2022-03-20, 11:07
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Vad är din poäng?

Kan det vara att Lydia är våldsam ? fattar du inte det så är du ordblind deluxe
2022-03-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Vad tror du FUP betyder?
Jag kan fortsätta:
”K. beskriver att hon till exempel kastade saker på en. K. beskriver att saker som tallrikar, men även en brandsläckare vid ett tillfälle.”
Kanske var hon så med E med?
Ett exempel på ett s k tantrum-beteende.
En våldsam reaktion, ofta kraftigt överdriven, sett till situationen som sådan.
Förekommer inte sällan hos personer med EIPS. Porslins- och brandsläckarkastande är bra exempel. Lägg till högljutt skrikande. Har kallats hysteroida reaktioner då de är mer frekvent förekommande hos kvinnor än hos män. Det är EIPS också.

Citat:
Vad är din poäng?

Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Kan det vara att Lydia är våldsam ? fattar du inte det så är du ordblind deluxe
Jag tror faktiskt att du nog är nånting på spåren där, BMC64.

Nu är det bara att hoppas på att Nackrosen tänker till och tar sig en rejäl funderare på om det kan vara Lydia Barths beskrivna våldsamhet som trombocyt vill åskådliggöra.

OnT: Har Lydia Barths föräldrar beskrivit sin dotter som våldsam?
Blir Lydia Barth lugnad av att se sina föräldrar dricka te?
2022-03-22, 13:55
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee

Är du talesperson för hennes barn?Nej, du bara fullständigt blåst?

Du undrar inte varför denna asdåliga mamma hade hand om barnen och var tusan dessa fantastiska fäder var nånstans?
2022-03-22, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Är du talesperson för hennes barn?Nej, du bara fullständigt blåst?

Du undrar inte varför denna asdåliga mamma hade hand om barnen och var tusan dessa fantastiska fäder var nånstans?

Men nu hade hon ju inte hand om barnen,
Och en bra mamma kläcker heller inte ut ungar på löpande band med män som inte är bra fadersmaterial. Speciellt när man som mamma är helt oförmögen att sätta sina barn och deras behov främst.
Lida har haft många och flera års kontakt med soc just av den anledningen.
Och det är väl inte direkt vanligt Svensson liv va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in