2022-03-18, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Lite sorgligt att du så öppet exponerar att du inte följer samhällsdebatten, Loveangelie..

FYI: Det pågår en rättspolitisk debatt som handlar om möjligheten att, för att spara pengar åt KV, få placera svenska dömda i andra länder inom EU, där dygnskostnaden för vården (läs: förvaringen och maten) är lägre än i Sverige.
Den debatten har du uppenbarligen varken hört talas om eller deltagit i. Det sista är jag väldigt glad för.

Klart man har tagit del av det, men det förändrar inte min åsikt för det.
2022-03-18, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Du förstod inte att han berättar detta i ett förhör va?
Och dom hängde trots allt ihop under många år.
Vad tror du FUP betyder?
Jag kan fortsätta:
”K. beskriver att hon till exempel kastade saker på en. K. beskriver att saker som tallrikar, men även en brandsläckare vid ett tillfälle.”
Kanske var hon så med E med?
2022-03-18, 15:49
Medlem
Citat:
Du förstod inte att han berättar detta i ett förhör va?
Och dom hängde trots allt ihop under många år.
Har du nån koll på hur deras relation såg ut? Du vet inte ett dugg!
Vill du att jag berättar?
Jag har inte bara läst FUPen
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-03-18 kl. 15:52.
2022-03-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Vad tror du FUP betyder?
Jag kan fortsätta:
”K. beskriver att hon till exempel kastade saker på en. K. beskriver att saker som tallrikar, men även en brandsläckare vid ett tillfälle.”
Kanske var hon så med E med?

Förstår att du inte förstår, så jag ska försöka förklara för dig som om du vore 5 år.
Jo du förstår, det är en polisman som förhör Kimmo. Han ska då svara på de frågor han får, och inget annat.
Kanske han berättade mer, men det tas inte med då det är ett förhör, de vill bara ha svar på deras frågor.
Vad tror du det hade blivit för svar om man hade frågat Lydia om samma saker?
Kastade en brandsläckare vid ett tillfälle. Hmm, varför det? Ställdes den frågan, nej det gjordes det inte. Var den tom kanske? Varför då i så fall.
Återigen, man hör enbart en sida och får då inget helhetsgrepp.
Förstår du nu?
2022-03-18, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Har du nån koll på hur deras relation såg ut? Vill du att jag berättar?
Jag har inte bara läst FUPen

Jag vet att du inte har något att berätta mer än möjligtvis tredjehands information.
Så vi behöver inte lyssna på dina påhittade historier.
2022-03-18, 15:56
Medlem
Citat:
Förstår att du inte förstår, så jag ska försöka förklara för dig som om du vore 5 år.
Jo du förstår, det är en polisman som förhör Kimmo. Han ska då svara på de frågor han får, och inget annat.
Kanske han berättade mer, men det tas inte med då det är ett förhör, de vill bara ha svar på deras frågor.
Vad tror du det hade blivit för svar om man hade frågat Lydia om samma saker?
Kastade en brandsläckare vid ett tillfälle. Hmm, varför det? Ställdes den frågan, nej det gjordes det inte. Var den tom kanske? Varför då i så fall.
Återigen, man hör enbart en sida och får då inget helhetsgrepp.
Förstår du nu?
Så då menar du att det egentligen var mycket värre?
2022-03-18, 15:59
Medlem
Citat:
Jag vet att du inte har något att berätta mer än möjligtvis tredjehands information.
Så vi behöver inte lyssna på dina påhittade historier.
Bara att sitta och kalla en annan för klimateriekärring säger allt om dig.
Jag har närmare information än vad du har som sitter här och bara killgissar.
Jag vet bla hur hennes barn har haft det med en mamma som hade oändligt med män fast hon var gift och hade 4 barn och ta hand om.

Du borde skämmas som du beter dig!
2022-03-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Så då menar du att det egentligen var mycket värre?

Nej absolut inte.
Värst hade hon nog med hennes senaste ex.
2022-03-18, 16:05
Medlem
Citat:
Klart man har tagit del av det, men det förändrar inte min åsikt för det.
-Njae, det är väl snarare så att du faktiskt inte har tagit del av den debatten?
För då hade du inte använt ordet jag fetat, utan skrivit "jag".

Nu citerar jag vad du skrev nyss:

"Varför ska inte de som begår brott här i Sverige sitta sitt straff i Sverige?"

Hade du följt debatten hade du inte ställt frågan.

OnT: Tycker du det vore bra om Lydia Barth hamnar i ett bulgariskt eller i ett rumänskt fängelse? Det tycker jag vore jättebra. Av tre olika skäl:

□ Det blir billigare för Sverige och därmed bättre för nationens finanser
□ Det ger Lydia Barth möjlighet att lära sig ett främmande språk och knyta nya kontakter. Dessa kan bli henne behjälpliga om hon planerar att vara prostituerad därnere när hon efter muck skall få ihop pengar till skadestånden.
□ Det ger ett stort avstånd mellan mamman, Lydia Barth och hennes fyra barn. På det viset minskar hennes möjlighet att manipulera dem lika lätt som hon kan när hon sitter i ett svenskt fängelse.

Win-win-win!
Senast redigerad av Carinah78 2022-03-18 kl. 16:17.
2022-03-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Bara att sitta och kalla en annan för klimateriekärring säger allt om dig.
Jag har närmare information än vad du har som sitter här och bara killgissar.
Jag vet bla hur hennes barn har haft det med en mamma som hade oändligt med män fast hon var gift och hade 4 barn och ta hand om.

Du borde skämmas som du beter dig!

Precis som man redan har sagt, tredjehands information som ej är trovärdig eftersom det säkert kommer ifrån bittra ex.
Vi vet att exet sitter här och skvallrar och snackar skit, det är inget nytt, och du är då en av dessa som villigt tar det av bitterheten.
2022-03-18, 16:37
Medlem
Citat:
Precis som man redan har sagt, tredjehands information som ej är trovärdig eftersom det säkert kommer ifrån bittra ex.
Vi vet att exet sitter här och skvallrar och snackar skit, det är inget nytt, och du är då en av dessa som villigt tar det av bitterheten.
Nu kommer jag med två frågor till dig:
Vilka är "vi" (som vet)?
Hur kan ni veta att "exet" (det finns väl f ö mängder med "ex" eftersom tråden handlar om den liderliga Lida Barth aka Lydia Barth?), sitter här och skvallrar?

Tycker det är väldigt lite skvaller. Mycket tjafs iofs, inte minst då om frågor rörande en "undermålig" RPU, frågor som du inte lämnar svar på. Men bra och smaskigt skvaller, det ser jag alldeles för lite av.

OffT: Hade nåt eller några av mina ex varit inne i en tråd, så hade det nog skvallrats rätt så friskt(?) om mig och min påstådda klimakterism och om jag skulle vara en häxa. Det gäller att undvika att döda någon, för annars kan man hamna på Flashback..

OnT: Är det nån som vet om Lydia Barth brukade hänga här på Flashback? För om hon gjorde det, så borde hon ju sett att en bra grej för att slippa få hela sitt [under-]liv uthängt här, det är att (1) hålla sig nykter (2) låta bli att mörda.
2022-03-18, 17:00
Medlem
Citat:
Här finns inga bittra ex
Vad initierar du och försöker du få fram?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in