Citat:
Ursprungligen postat av
lallisen
Under hösten och vintern laddade Ryssland upp med trupper runt Ukraina. Sen invaderade de landet just nu pågår strider i Ukraina.
Ukraina är delaktiga invaderat av Ryssland.
Vi har sett satellitbilder bilder och filmer från Ukraina.
Putin förnekar att Ryssland under hans ledning har invaderat Ukraina och att det pågår strider mellan de ryska anfallande förbanden och den ukrainska försvarsmakten.
Däremot har Putin hotat omvärlden med vedergällning som vi inte har skådat tidigare om vi skulle stödja Ukraina mer än nu.
Detta är diplomatspråk för att han är beredd att sätta in kärnvapen om väst skulle gå in med trupp i Ukraina enligt erfarna bedömare.
Det är några av mina skäl att tro detta.
Vad tror du?
Jasså? Jag trodde Ryssland försvarade befolkningen i Ukraina, så vad har du för skäl att tro annat?
Jasså? Jag trodde att Ryssland varnade från att starta krig med dem då de kommer försvara sig, så vad har du för skäl att tro annat?
"Diplomatspråk" säger du...? Enligt erfarna bedömare du bedömer vara erfarna bedömare...?
Jag är inte övertygad så jag tror nej. Vi fortsätter att undvika krig så som vi har historisk erfarenhet av att ha fortsatt lyckats med det hittills, tänker jag.
Har du några bättre skäl? Det bör ju finnas några väldigt bra skäl kan man tro, från hur det låter...
"Drömmarna om det Sovjetiska imperiet"?
"Gotland"?
"Hatet mot friheten i väst"?
"Blicken i ögonen"?
He... Nenene.