2021-08-20, 15:19
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8oktober
Intressant. Har kollat på några avsnitt. Det mesta de säger är standardbullshit och saker som vem som helst kan säga. Vissa undantag i det de säger finns ibland men det kan bero på att vissa av dom är lite synska eller liknande och kan se lite saker men överdriver för att verka ha mer talang. Typ Lite synsk+cold reading = medium, i vissa fall.

Har fått ett sk medium att göra en bild av mig och hon drog upp några andar med utseende som jag inte känner igen, sedan en tjej beskriven till utseende som skulle vara min tjej eller syster, kännde inte igen beskrivningen heller och frågade då om hon kommer i framtiden kanske? Ja i framtiden fick jag som svar såklart. Sen efter det var det bara snack om pengar och beskrivning av en kompis jag inte känner igen som dock skulle utspela sig i framtiden. Däremot sa hon en sak i början som gjorde att jag trodde på henne men efter allt det hon sa efter fick mig att tvivla som fan. 1 av 5 grejer var det hon hade rätt på och då var det noll detaljer om det rätta. Så möjligtvis ser hon något svagt kanske, men hittar på om resten. så liiite äkta + cold reading eller bara standard-gissningar är vad jag tror.

Slutsats: Alla är lögnare som ljuger helt eller överdriver enormt och de borde straffas med våld.
Just det, allt är hoax, scam, bluff & båg. Det enda äkta var nog stålarna hon lurade av dig...
Citera
2021-08-20, 16:20
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Just det, allt är hoax, scam, bluff & båg. Det enda äkta var nog stålarna hon lurade av dig...

Hon var en bedragare och nu får alla dåligt rykte för det, det är mycket värre på motståndare sidan..
Citera
2022-03-14, 00:38
Medlem
Terry Evans ÄR en bluff. Jag har varit med i Det
okända och fick honom som medium
Citera
2022-03-14, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen

ALLA medium är bluff.
Citera
2022-03-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
ALLA medium är bluff.
Håller med dig
Citera
2022-03-18, 09:15
Medlem
Terry Evans påstår sig vara intresserad av vetenskap. Ok, varför låter han inte vetenskapen kontrollera hans gåvor på alla möjliga sätt?
Citera
2022-03-19, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen

Vad var det som inte stämde och blev ni inte hjälpta med era spökproblem?
Senast redigerad av Favoritgame 2022-03-19 kl. 06:45.
Citera
2022-03-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Terry Evans påstår sig vara intresserad av vetenskap. Ok, varför låter han inte vetenskapen kontrollera hans gåvor på alla möjliga sätt?

Det har han, varit i Kina 2 gånger med massa mätningar och tester med data som ingen "vanlig" kan åstadkomma.
Citera
2022-03-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
Det har han, varit i Kina 2 gånger med massa mätningar och tester med data som ingen "vanlig" kan åstadkomma.

Och då borde du väl ha givit källor till ditt påstående, som om det verkligen stämde skulle orsakat stora rubriker inom forskarvärlden, men har vi sett nåt sånt….? Nä…..

Sen är ju inte Kina så väldigt okänt vad gäller att tro på en massa skit som det inte finns vetenskapliga belägg för. Så jag säger bluff…. eller har du några seriösa bevis…?
Citera
2022-03-21, 14:04
Medlem
Citat:
Jaså, källa på det?
Som redan nämnts så är det ju lite märkligt att man inte sett några rubriker om vad som torde vara den mest fantastiska upptäckten någonsin.

Terry Evans är likt alla andra påstådda medium en bedragare. Det råder noll tvivel om den saken.
Förr eller senare kommer de här giriga skitstövlarna som skor sig på människors sorg och naivitet, att få ställas till svars för sin vidriga verksamhet.
Citera
2022-03-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaDraggen
Jaså, källa på det?
Som redan nämnts så är det ju lite märkligt att man inte sett några rubriker om vad som torde vara den mest fantastiska upptäckten någonsin.

Terry Evans är likt alla andra påstådda medium en bedragare. Det råder noll tvivel om den saken.
Förr eller senare kommer de här giriga skitstövlarna som skor sig på människors sorg och naivitet, att få ställas till svars för sin vidriga verksamhet.

Jag lägger ingen tid på varken dig eller Dr Psykos.
Eller jo..
Om du visar källa till dina påståenden så ska jag också visa källa.
Citera
2022-03-22, 16:59
Medlem
Citat:
Jag lägger ingen tid på varken dig eller Dr Psykos.
Eller jo..
Om du visar källa till dina påståenden så ska jag också visa källa.

Eller så kanske det är så att du inte har någon källa?
Du läste någonstans att Terry påstått att han "forskat" ihop med någon kinesisk vetenskapsman och sen hittade du bara på att denna "forskning" skulle ha visat att Terry har paranormala krafter.
Det är nämligen det enda jag kan hitta iallafall, påståenden om forskning på något kinesiskt universitet. Några vetenskapliga artiklar finns inte vad jag kan se. Hade hans påstådda paranormala krafter visats existera i ett vetenskapligt test så hade det varit en världsnyhet inom loppet av 5 minuter, förstår du inte det?

Och om jag har någon källa för mitt påstående..
Se det såhär. Vi vet att det "medium" gör är sådant som kan göras med helt naturliga tekniker, som exempelvis cold reading och barnum statements. Vi vet alltså att det inte krävs några övernaturliga krafter. Finns det då ett enda rationellt skäl till att tro att det rör sig om något övernaturligt? Ockhams rakkniv.
Medium gör inget som inte en mentalist kan göra. Dock brukar mentalister vara oerhört mycket skickligare, trots att de inte har några övernaturliga förmågor.

Men visst, rent hypotetiskt kan det ju vara så att Terry använder övernaturliga krafter till att stå och gissa namn i Det okända och rent hypotetiskt kan det ju vara så att Uri Geller böjer skedar med tankekraft..
Man får själv avgöra vad som verkar mest rimligt att tro.
Senast redigerad av GamlaDraggen 2022-03-22 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in