Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-14, 23:01
  #1
Medlem
Bandoliers avatar
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag såg detta.

Kommentarerna som läggs upp i bilden är nog ett krav för att de troende ska kunna se igenom det han håller på med.

http://www.youtube.com/watch?v=3InByO6qKsA

Fruktansvärt att detta kan tillåtas egentligen! Kvinnan har ju varit med om något av det mest traumatiska man kan råka ut för och Terrys hälsningar känns så jävla makabra.....
Citera
2011-12-14, 23:36
  #2
Medlem
Intressant. Har kollat på några avsnitt. Det mesta de säger är standardbullshit och saker som vem som helst kan säga. Vissa undantag i det de säger finns ibland men det kan bero på att vissa av dom är lite synska eller liknande och kan se lite saker men överdriver för att verka ha mer talang. Typ Lite synsk+cold reading = medium, i vissa fall.

Har fått ett sk medium att göra en bild av mig och hon drog upp några andar med utseende som jag inte känner igen, sedan en tjej beskriven till utseende som skulle vara min tjej eller syster, kännde inte igen beskrivningen heller och frågade då om hon kommer i framtiden kanske? Ja i framtiden fick jag som svar såklart. Sen efter det var det bara snack om pengar och beskrivning av en kompis jag inte känner igen som dock skulle utspela sig i framtiden. Däremot sa hon en sak i början som gjorde att jag trodde på henne men efter allt det hon sa efter fick mig att tvivla som fan. 1 av 5 grejer var det hon hade rätt på och då var det noll detaljer om det rätta. Så möjligtvis ser hon något svagt kanske, men hittar på om resten. så liiite äkta + cold reading eller bara standard-gissningar är vad jag tror.

Slutsats: Alla är lögnare som ljuger helt eller överdriver enormt och de borde straffas med våld.
__________________
Senast redigerad av 8oktober 2011-12-14 kl. 23:58.
Citera
2011-12-14, 23:42
  #3
Avstängd
Vad kallar man en som sadistiskt saknar religion,
Har demon närvaro och förnekar ande världen?

Iallafall TS, Jag söker det ordet för att det passar bra in på dig!

OnT:

Terry Evans, Har bevisat sina förmågor flera gånger.

Detta är ytterligare en hata "Insert namnet på den upplyste personen" tråd.
Där den egna tro'n hur saker och ting fungerar reagerar mest.
__________________
Senast redigerad av CrazyMadness 2011-12-14 kl. 23:44.
Citera
2011-12-14, 23:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyMadness
Vad kallar man en som sadistiskt saknar religion,
Har demon närvaro och förnekar ande världen?

Iallafall TS, Jag söker det ordet för att det passar bra in på dig!

OnT:

Terry Evans, Har bevisat sina förmågor flera gånger.

Detta är ytterligare en hata "Insert namnet på den upplyste personen" tråd.
Där den egna tro'n hur saker och ting fungerar reagerar mest.

Vadå tro'n? Det är ju svart på vitt att sopan bluffar i videon. Diskutera det istället för att komma med personangrepp.

Om han är så upplyst borde han väll inte sitta och ljuga som han gör? och om han mot förmodan skulle vara äkta så borde han väll upplyst som han är inte ljuga och fiska utan istället säga som det är att han inte kan se ett skit för tillfället?

En upplyst person håller inte på som han gör.
__________________
Senast redigerad av 8oktober 2011-12-15 kl. 00:02.
Citera
2011-12-15, 00:04
  #5
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyMadness
Vad kallar man en som sadistiskt saknar religion,
Har demon närvaro och förnekar ande världen?

Iallafall TS, Jag söker det ordet för att det passar bra in på dig!

OnT:

Terry Evans, Har bevisat sina förmågor flera gånger.

Detta är ytterligare en hata "Insert namnet på den upplyste personen" tråd.
Där den egna tro'n hur saker och ting fungerar reagerar mest.

Kan du ärligt säga att du sett videon och försökt inta en kritisk hållning - eller har du bara love-bombat TE som så många andra med skygglappar?

Om det är någon som är sadistisk så är det väl Evans som medvetet sitter och lurar i en kvinna, som förlorat sin familj, att han har kontakt med hennes barn? Och han fortsätter trots att han flera gånger säger helt åt helvete fel!

En vanlig empatisk människa hade kännt under den där sittningen att "..nej, fan, jag kan bara inte..."
Citera
2011-12-15, 00:07
  #6
Medlem
Bandoliers avatar
Och det är ju som kommentatorn säger: Evans får höra en massa detaljer om gardiner, öl, dödskamp etc - men varför inte det mest givna: Namnet på personen! Skulle den döda grabben välja att prata i gåtor när han har chansen att kommunicera med sin mamma? Skulle inte tro det va....

Citera
2011-12-15, 00:59
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 8oktober
Vadå tro'n? Det är ju svart på vitt att sopan bluffar i videon. Diskutera det istället för att komma med personangrepp.

Om han är så upplyst borde han väll inte sitta och ljuga som han gör? och om han mot förmodan skulle vara äkta så borde han väll upplyst som han är inte ljuga och fiska utan istället säga som det är att han inte kan se ett skit för tillfället?

En upplyst person håller inte på som han gör.

Det är ju väldigt sant, Men det är tyvärr omöjligt att Terry Evans skulle kunna vara fejk.

Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Kan du ärligt säga att du sett videon och försökt inta en kritisk hållning - eller har du bara love-bombat TE som så många andra med skygglappar?

Om det är någon som är sadistisk så är det väl Evans som medvetet sitter och lurar i en kvinna, som förlorat sin familj, att han har kontakt med hennes barn? Och han fortsätter trots att han flera gånger säger helt åt helvete fel!

En vanlig empatisk människa hade kännt under den där sittningen att "..nej, fan, jag kan bara inte..."

Jag försvara bara dom som jag vet är riktiga medium!
Dom som leker kan jag garantera dig att jag kommer förgöra.

Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Hallå igen NordLanders! Knarkat nåt på sistone?

Jag bor faktiskt inte uppe i norr, Så du har nog tagit fel på person satan.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag kan som certifierat medium känna närvaron av den hädangångne NordLandeRs i den här tråden. Hallå, kan du höra mig?

Ska man ta och äta på dig kanske? Eftersom du leker medium..
Men tyvärr, Jag är inte denna norlanders.
__________________
Senast redigerad av CrazyMadness 2011-12-15 kl. 01:03.
Citera
2011-12-15, 01:04
  #8
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyMadness
Det är ju väldigt sant, Men det är tyvärr omöjligt att Terry Evans skulle kunna vara fejk.

Men titta på videon nu då.....


Citat:
Ursprungligen postat av CrazyMadness
Jag försvara bara dom som jag vet är riktiga medium!
Dom som leker kan jag garantera dig att jag kommer förgöra.

Ett tips: Under ditt förra nick blev du mer och mer utflippad ju längre tiden gick. Till slut förstod alla att du var ett troll. Om du börjar prata om att "förgöra" igen så är det snart över igen....
Citera
2011-12-15, 01:05
  #9
Medlem
Ringarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag såg detta.

Kommentarerna som läggs upp i bilden är nog ett krav för att de troende ska kunna se igenom det han håller på med.

http://www.youtube.com/watch?v=3InByO6qKsA

Fruktansvärt att detta kan tillåtas egentligen! Kvinnan har ju varit med om något av det mest traumatiska man kan råka ut för och Terrys hälsningar känns så jävla makabra.....

Jag tyckte det blev riktigt underhållande när Terry fick de tre bilderna upplagda framför sig och han lite tafatt började blanda dem. Man kunde riktigt se hur han tänkte "fan, fan, fan" innan han fick snilleblixten att låta kvinnan vända dem.
Klippet är för övrigt ett bra exempel på hur lätt det är för cold readers att lura troende. Påstått medium sa "gammal tant med glasögon" och sittaren "visste direkt" vem det handlade om. Trots hans bedrövliga prestation fanns det inte i hennes tankevärld att hela kalaset kunde vara en bluff.

Som du säger är upphör man heller aldrig förvånas över vad spökena väljer att tala om. En seminykterist börjar prata om öl och gardiner istället för att bara säga vem han är och framföra en hälsning till sin älskade mamma. Sen spyr jag åt mediums eviga försvar om att det minsann inte är en förmåga man bara kan slå på och av. Varför kommer det i så fall en kaskad av påståenden från andevärlden under själva sittningen? Varför är det först när läsningen visar sig innehålla en massa fel som de säger att kontakten tryter?

Sorligt att det finns så många som är beredda att tro på eländet, och ännu sorligare att så många står på kö för att tjäna pengar på andras olycka.
Citera
2011-12-15, 01:08
  #10
Medlem
Bandoliers avatar
Det skulle vara intressant att visa den här videon för den stackars tjejen som han drev med.

Inte för att jävlas utan för att avlasta henne från en massa jobbiga tankar samt ge henne en chans att konfrontera honom.
Citera
2011-12-15, 01:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyMadness
Det är ju väldigt sant, Men det är tyvärr omöjligt att Terry Evans skulle kunna vara fejk.

Ett tips är att kolla på videon.
Citera
2011-12-15, 01:10
  #12
Medlem
skunkjobbs avatar
Jag är ett bättre andemedium än Terry Bluffans eftersom jag skulle kunna skriva ordagrant vad vår gamle vän NordLandeRs säger till mig just nu och alla skulle kunna kontrollera det också. Likt alla andra medier har jag en lam ursäkt för att inte lägga fram bevis och i det här fallet är det forumregel 1.06 som förbjuder mig att bevisa min andliga förmåga.

Tragiskt att både jag och NordLandeRs hålls tillbaka av överheten. Jag trodde verkligen på den grabben även om han inte var lika träffsäker som jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback