2022-03-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Får man ändra sitt tips? Rublev blir nog för svår för Fritzen, ryssen ser skapligt vass ut. Och nu kommer deras semifinal att börja tidigt på eftermiddagen när banorna är hypersnabba, som en hard-court ska vara. Ännu en fördel för Andrey alltså.
Din första magkänsla var nog rätt. Vilken jäkla kalastennis av Fritz här i inledningen.
Citera
2022-03-19, 21:59
Medlem
Rublev släkt med Kyrgios?

Och bra spelar han inte heller, närmast obegripligt att han har två titlar.

För övrigt anser jag inte heller att några ryssar eller ryskor borde få spela. Detta har förstås inget med Rublev som person att göra.

EDIT: Givetvis blir det ett par snabba game till Rublev efter detta inlägg.
Senast redigerad av jenlov 2022-03-19 kl. 22:05.
Citera
2022-03-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov

För övrigt anser jag inte heller att några ryssar eller ryskor borde få spela. Detta har förstås inget med Rublev som person att göra.

EDIT: Givetvis blir det ett par snabba game till Rublev efter detta inlägg.
Verkligen. Jag pysslade med annat en stund och så står det plötsligt 5-5? Men det är bra tennis.
Citera
2022-03-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Verkligen. Jag pysslade med annat en stund och så står det plötsligt 5-5? Men det är bra tennis.

Lite ombytta roller några game, Fritz brände och Rublev slog vinnare. Inget av gamen från 2-5 till 5-5 var heller speciellt jämnt, inget deuce.
Citera
2022-03-19, 22:30
Medlem
Blödande knogar efter självmisshandeln? Lol. Det brukar väl vara knäna han ger sig på.
Citera
2022-03-19, 22:53
Avslutad
Citat:

Rublev har 10 titlar. Vunnit en massa på 500-nivån. Taylor Harry Fritz har bara en. (Kyrgios har 6).

Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Blödande knogar efter självmisshandeln? Lol. Det brukar väl vara knäna han ger sig på.

Såg brutalt ut i slow-motion. Tur att det inte är han som är anklagad för att ha slagit sin fru/flickvän.

Jag noterar att sidlinjen har ett litet "avbrott" precis efter servelinjen, för att bättre kunna se om serven är ut. Tror aldrig jag sett det i Sverige, men väl i USA. Typ en eller ett par centimeter som inte är vitmålade.

Robotrösten på out-callsen var bra i AO; här är den dock gäll och ful igen.
Citera
2022-03-19, 23:15
Medlem
Årets slag av Rublev!
Citera
2022-03-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Rublev har 10 titlar. Vunnit en massa på 500-nivån. Taylor Harry Fritz har bara en. (Kyrgios har 6).

Såg brutalt ut i slow-motion. Tur att det inte är han som är anklagad för att ha slagit sin fru/flickvän.

Jag noterar att sidlinjen har ett litet "avbrott" precis efter servelinjen, för att bättre kunna se om serven är ut. Tror aldrig jag sett det i Sverige, men väl i USA. Typ en eller ett par centimeter som inte är vitmålade.

Robotrösten på out-callsen var bra i AO; här är den dock gäll och ful igen.

Menade två titlar i år. Vet att han har klart större meriter än Fritz. Liknelsen med Kyrgios var för att han närmast fick psykbryt ett par gånger i första set.
Citera
2022-03-19, 23:28
Medlem
Märklig avslutning. Såna där slag kan vända en hel match! Istället ger Rublev bort poängen efter. Fritz klagar på ont i foten, och sen avslutar han matchen med en perfekt serveretur i samma anda som han inledde matchen.
Citera
2022-03-19, 23:38
Medlem
Jag ska ge nästa match en chans, men ingen ärlig sådan. Nadal förlorar inte mot 18-åringar. Han förlorar inte mot Fritz/Rublev heller.
Citera
2022-03-19, 23:39
Avslutad
Citat:
Menade två titlar i år. Vet att han har klart större meriter än Fritz. Liknelsen med Kyrgios var för att han närmast fick psykbryt ett par gånger i första set.

Ok, got it. Fattade vad liknelsen med Kyrgios handlade om.
Citera
2022-03-19, 23:48
Medlem
Alcaraz när han är på topp är har verkligen inga gränser. Återstår att se om det håller en hel match mot Nadal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in