2022-03-15, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Blev besviken på det senaste avsnittet där Magnus ledde programmet med Gunnar Sandelin och Pär Ström. De berättade om sina erfarenheter om svensk journalistik och PK. Sandelin har som vi vet lång erfarenhet inom msm och public service. Pär Ström är inte journalist Men han är är en liga för sig i berättelsen om PK med klockrena exempel och en glöd som inte de andra har. Tyvärr ska Magnus komma med sina långa analyser - i ett ämne som inte är hans - och låter Sandelin ta alldeles för mycket plats.

Har inte sett programmet än, men jag känner igen det du beskriver från Stenlund program med Lennart Bengtsson. Stenlund håller låda och gästen kommer inte till tals. Stenlund ska inte vara programledare, men som expert och ledarförfattare är han bra.

Willgert är däremot en naturbegåvning när det kommer till rollen som intervjuare. Lugn och liksom hjälper gästen att formulera sig. ”Hur ska man förstå det här?”
Citera
2022-03-16, 07:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Blev besviken på det senaste avsnittet där Magnus ledde programmet med Gunnar Sandelin och Pär Ström. De berättade om sina erfarenheter om svensk journalistik och PK. Sandelin har som vi vet lång erfarenhet inom msm och public service. Pär Ström är inte journalist Men han är är en liga för sig i berättelsen om PK med klockrena exempel och en glöd som inte de andra har. Tyvärr ska Magnus komma med sina långa analyser - i ett ämne som inte är hans - och låter Sandelin ta alldeles för mycket plats.

Det kunde ha varit värre.

Men när det handlar om journalisternas skuld så är min erfarenhet att mediabranschen idag är en ”terror sekt”. Det grundar sig på de jag känner o träffat som fortfarande arbetar i den industrin.

Ska man klara sig i den branschen så måste man leverera ”rätt” annars blir man av med jobbet o det blir ytters svårt att få en ny anställning eller frilans uppdrag.
O har man inte ett jobb så är man inte längre journalist. O när man inte längre har något att ge i karriärs nätverket så tynar det sociala livet snabbt bort.

Har man dessutom barn o lån på bostadsrätten i midsommarkransen eller på söder så fogar man sig extra mycket.

Hur står de ut?
Majoriteten tycks intala sig själva att de har o gör rätt. Att de är goda i kriget mot de onda o korkade. Vilket är en enkel väg till mental frid.

Några få förstår men spelar med.
För att de som sagt känner att de måste. De mår mindre bra….
Citera
2022-03-17, 10:10
Medlem
Citat:
Många verkar störa sig på Stenlund. Jag kan inte se vad det är. Magnus är ju en tillgång för swebbtv och många gillar honom.

Han är ju så ful ! Däremot är han inte riktigt lika löjligt kort som vissa av de andra
manliga talespersonerna.

Den som lyssnar på Mattikainen har inga större problem med att memomera hans
älsklingsuttryck och han har några stycken. Men det här gänget börjar alltmer likna
en sekt för inbördes beundran. Nästan lite roligt när Willgert skulle berätta om en
person som han stött på nyligen och som sett programmet för första gången. "Det
var som att möte Jesus" hade denne sagt. Jotack. "Sanningen" anser man sig ha
upptäckt och i stort sett ha monopol på !
Citera
2022-03-17, 10:51
Medlem
Det är något konstigt med Stenlunds ögonvitor som ibland verkar väldigt stora.
Men Willgert har ett trevligt sätt att prata på. Stenlund sätter mest bara ihop
svåra ord och företeelser som torde vara okända för den genomsnittlige gnällspiken.
Citera
2022-03-19, 16:50
Medlem
Mycket bra genomförd intervju av Mikael Willgert med ambassadör Sven Hirdman. Jag lyssnade på hela. Mycket om Ryssland, Putin och Ukraina av någon som vet vad han talar om.

Jag delar även Hirdmans åsikt i NATO-frågan. Sveriges säkerhet försämras av ett NATO-medlemskap. Utanför NATO så är vi inget mål för en rysk attack men om vi är med i NATO så blir vi det.

https://swebbtv.se/w/4NTtJgrfTGd68JFD3hzKL2
Senast redigerad av Friherr 2022-03-19 kl. 16:54.
Citera
2022-03-19, 18:40
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Mycket bra genomförd intervju av Mikael Willgert med ambassadör Sven Hirdman. Jag lyssnade på hela. Mycket om Ryssland, Putin och Ukraina av någon som vet vad han talar om.

Jag delar även Hirdmans åsikt i NATO-frågan. Sveriges säkerhet försämras av ett NATO-medlemskap. Utanför NATO så är vi inget mål för en rysk attack men om vi är med i NATO så blir vi det.

Det skall jag se vid tillfälle.
Kan rekommendera de två intervjuerna av Wilgert med Lars Bern.

Citat:
https://swebbtv.se/w/rPYFEHwqCP1kjgmZs94SSp

Citat:
https://swebbtv.se/w/p9MdVLD5ZvkPAWFnhVD6n8

Jag tycker att Lars Bern är bra. Har punkterar han åsikten att Ryssland skulle vara på väg att bli bankrutt.

Vad det handlar om är att Ryssland har reella kapital såsom naturrikedomar och goda och stora arealer för matproduktion.

Väst däremot har irreella rikedomar. Alltså sånt som i stort sett är värdelösa. Såsom Facebook och annat trams. ( som inte går att äta eller bo.i. )

Och vi skall veta att Ryssland har stöd från många länder utanför Väst. Ett Väst som har gett bort sina reella rikedomar som ex. fabriker till Kina. Kina som därigenom har utvecklats och blivit rikare och starkare.
Tack Lars Bern för dessa program.
Citera
2022-03-19, 21:14
Medlem
vetenskapspartiets avatar
SwebbTv fortsätter med att censurera och stänger nu helt av kommentarer på videoklipp.

Rysslandsambassadör Sven Hirdman ger sin syn på Ryssland och kriget i Ukraina - Lördagsintervju 97.
Citera
2022-03-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Hirdman är en fisförnäm nolla som representerar Makten. Att sitta där och påstå att Sverige har låg grad av korrpution när dess ledning bevisligen säljer ut landet så totalt för egen kortsiktig vinning med allt vad det innebär av DDR-liknande fasoner, att förbehållslöst hylla en kriminell förskingringsverksamhet som SIDA och att som grädde på skiten dessutom ha grismage nog att kalla dreglande, efterblivna plantor som Stefan Löfven för kompetenta... ja, vad fan ska man säga? Uttrycket "att tala i egen sak" känns som en grov underdrift i sammanhanget.

Swebb-TV har inaktiverat kommentarerna för denna intervju och det säger väl egentligen allt.
Citera
2022-03-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
SwebbTv fortsätter med att censurera och stänger nu helt av kommentarer på videoklipp.

Rysslandsambassadör Sven Hirdman ger sin syn på Ryssland och kriget i Ukraina - Lördagsintervju 97.

De stängde även av kommentarerna för intervjun med Bo Theutenberg ("Invasionen av Ukraina är ett grovt brott mot folkrätten", Swebbtv Vetenskap 54). Även denne efterblivne lallare, som lever i en låtsasvärld som inte längre existerar, representerar ju Makten. Skulle därför inte förvåna mig om sådana som han och Hirdman ställer som krav att kommentarerna stängs av för att de ska ställa upp i kanalen.
Citera
2022-03-19, 22:00
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Hirdman är en fisförnäm nolla som representerar Makten. Att sitta där och påstå att Sverige har låg grad av korrpution när dess ledning bevisligen säljer ut landet så totalt för egen kortsiktig vinning med allt vad det innebär av DDR-liknande fasoner, att förbehållslöst hylla en kriminell förskingringsverksamhet som SIDA och att som grädde på skiten dessutom ha grismage nog att kalla dreglande, efterblivna plantor som Stefan Löfven för kompetenta... ja, vad fan ska man säga? Uttrycket "att tala i egen sak" känns som en grov underdrift i sammanhanget.

Swebb-TV har inaktiverat kommentarerna för denna intervju och det säger väl egentligen allt.

Mycket rätt i din kommentar. SwebbTv måste givetvis klara av att iaf moderera detta klipp i några 48h eller vad deras budget klarar av.
Citera
2022-03-19, 22:54
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
De stängde även av kommentarerna för intervjun med Bo Theutenberg ("Invasionen av Ukraina är ett grovt brott mot folkrätten", Swebbtv Vetenskap 54). Även denne efterblivne lallare, som lever i en låtsasvärld som inte längre existerar, representerar ju Makten. Skulle därför inte förvåna mig om sådana som han och Hirdman ställer som krav att kommentarerna stängs av för att de ska ställa upp i kanalen.

Theutenberg är ju med i flera program men det är bara Ukraina-avsnittet som kommentarerna har stängts av till. Vad är Swebbtv rädda för? Kommentatorsfält som har mer insikt än deras gäster?
Citera
2022-03-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Mycket rätt i din kommentar. SwebbTv måste givetvis klara av att iaf moderera detta klipp i några 48h eller vad deras budget klarar av.

De som skriver är själva juridiskt ansvariga för sina kommentarer så behöver de ens moderera kommentarsfältet om de inte vill?

Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Theutenberg är ju med i flera program men det är bara Ukraina-avsnittet som kommentarerna har stängts av till. Vad är Swebbtv rädda för? Kommentatorsfält som har mer insikt än deras gäster?

Skulle tro att det handlar om att blidka de fisförnäma gästerna, som helst inte vill bli utsatta för "hat och hot". Eller så börjar Swebb-TV själva bli fisförnäma.

Det ger i alla fall inte något seriöst intryck att kalla sig alternativmedia och samtidigt stänga av kommentarerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in