2022-03-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Visst så är det ju.

Finns en tråd om detta i forumet.

Viktigt att understryka dock att det absolut inte är Ryssland eller ryssar som ligger bakom undermineringen av våra länder. Det är helt andra krafter och de tillhör ett helt annat folkslag.

Ryssland utnyttjar på sin höjd situationen.
Citera
2022-03-07, 18:30
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Tack för ett intressant svar. Dock så kvarstår min undran. Varför lägga ner så mycket resurser och tid som att flytta muslimer från Mellanöstern och Afrika till ett land som Belarus,? Och sedan föra dem till gränsen mot Polen och förse dem med spadar och andra verktyg för att bryta upp gränslinjens taggtråd?

Polen har ju fått kritik av EU för att inte ta emot flyktingar från Menaområdet. Men nu tar de emot stora kvantiteter Ukrainare. Polen verkar vara ett klokt och förnuftigt land som jag respekterar. Om de upptäcker Araber och Afrikaner i flyktingköerna så stoppas de från inträde till Polen. Och detta har de fått kritik för och kallats rasister.

Anledningen till Vitrysslands försök att sätta press på Europa med araber och negrer stavas sanktioner. Det är helt enkelt ett svar på sanktionerna.
Citera
2022-03-07, 19:15
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Anledningen till Vitrysslands försök att sätta press på Europa med araber och negrer stavas sanktioner. Det är helt enkelt ett svar på sanktionerna.

Jaha tack för det. Jag verkligen undrat vad som driver dem.

Nåja, Lavrov har ju sagt att vi skiter i deras sanktioner. De har ju upparbetat samarbeten med andra nationer kanske främst Kina ?

Men även andra utomeuropeiska länder. Sedan så rapporteras ju i MSM om hur Ryssland lider under västs sanktioner. Detta är antagligen falsk journalistik.
.
Citera
2022-03-07, 19:53
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Viktigt att understryka dock att det absolut inte är Ryssland eller ryssar som ligger bakom undermineringen av våra länder. Det är helt andra krafter och de tillhör ett helt annat folkslag.

Ryssland utnyttjar på sin höjd situationen.

Vilka krafter och folkslag ligger bakom undermineringen?
Citera
2022-03-09, 10:14
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Man fortsätter nu att censurera i en tråd om en bokmässa om åsikts- och yttrandefrihet. Vansinnet vet inga gränser
Citera
2022-03-09, 15:54
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Man fortsätter nu att censurera i en tråd om en bokmässa om åsikts- och yttrandefrihet. Vansinnet vet inga gränser

Det är nog inte åsikten i sig som man raderar utan utan för att man uttrycker sig som en fiskmås med saltsyra i huvudet.
Citera
2022-03-11, 18:14
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är nog inte åsikten i sig som man raderar utan utan för att man uttrycker sig som en fiskmås med saltsyra i huvudet.

Och den meningen kunde du inte skriva korrekt.
Citera
2022-03-12, 11:52
Medlem
Riktigt uselt nyligen. Fulingen Stenlund tycktes inte ha en aning om
vad som stod i skrift. Och tycktes inte ens se ordentligt. Riktigt uselt
som sagt var.

Men i morse var det han och Anna och mest bara trivsamt prat utan
kritik mot Putin.
Citera
2022-03-12, 14:36
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Riktigt uselt nyligen. Fulingen Stenlund tycktes inte ha en aning om
vad som stod i skrift. Och tycktes inte ens se ordentligt. Riktigt uselt
som sagt var.

Men i morse var det han och Anna och mest bara trivsamt prat utan
kritik mot Putin.

Många verkar störa sig på Stenlund. Jag kan inte se vad det är. Magnus är ju en tillgång för swebbtv och många gillar honom.

Däremot förstår jag att man irriterar sig över att Putin inte får kritik och Lars Bern verkar vara en ryssvänn. Den vägen valde man i och med att Trump avgick. Förklaringen kan ligga i att man är starkt emot globaliseringen och att Ryssland stretar emot.
Citera
2022-03-12, 20:15
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Många verkar störa sig på Stenlund. Jag kan inte se vad det är. Magnus är ju en tillgång för swebbtv och många gillar honom.

Däremot förstår jag att man irriterar sig över att Putin inte får kritik och Lars Bern verkar vara en ryssvänn. Den vägen valde man i och med att Trump avgick. Förklaringen kan ligga i att man är starkt emot globaliseringen och att Ryssland stretar emot.

Stenlund kan vara lite överspänd ibland men skit samma. Han är bra.

Jag gillar Bo Theutenberg och analytiker Stig Berglund. Det har i denna tråd framförts åsikten att Bo Theutenberg skulle vara gaggig och inte kunna skilja på Sobjetunionen och h Ryssland.

Men nu är det ju så att Theutenberg förfäktar åsikten att den gamle KGB agenten Putin själv inte gör stor skillnad mellan de två. Putin vill återupprätta det gamla Sovjets storhet. Det dom kallar Rom 3. Det första Rom var Rom, det andra Konstantinopel och det tredje Sovjetunionen.

Det är detta som är grunden till invasionen av Ukraina. För en KGB-agent går ränderna aldrig ur. Nå, Bo Theutenberg pratar om detta i en video på hans egen Youtubekanal :

Citat:
https://youtu.be/Nj_OOYKS1rM

Den kan absolut rekommenderas att se.
Citera
2022-03-14, 17:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Ja. Putin tycktes vara mot globalismen.
Putin har ju uppskattats för att ha varit med o lyft upp Ryssland ur den misär Sovjet var. Fått det totalt laglösa landet att framstå någolunda civiliserat. Hjälp till att skapa en konsumtionshungrig medelklass.
Putin tycks även helt imun mot: Miljöhysteri o klimatångest. Allas lika värde, Feminism, Hbtq certifiering, positiv särbehandling pga hudfärg o sexuell läggning. Etc. (Ideer hans egen underättelsetjänst troligtvis skapat o understödt för att splittra väst o få EU beroende av rysk olja o gas).

Allt detta åkte ned i slasken samma stund han hade det dåliga omdömet att invadera o starta ett krig i Ukraina.
Nu kommer han sitta på samma hylla i världshistorien som Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot mfl.
Citera
2022-03-15, 21:01
Moderator
TheLuckys avatar
Blev besviken på det senaste avsnittet där Magnus ledde programmet med Gunnar Sandelin och Pär Ström. De berättade om sina erfarenheter om svensk journalistik och PK. Sandelin har som vi vet lång erfarenhet inom msm och public service. Pär Ström är inte journalist Men han är är en liga för sig i berättelsen om PK med klockrena exempel och en glöd som inte de andra har. Tyvärr ska Magnus komma med sina långa analyser - i ett ämne som inte är hans - och låter Sandelin ta alldeles för mycket plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in