Citat:
Ursprungligen postat av
IknowwhatIknow
I stort håller jag med dig, men det fetade... Här är du farligt nära att kasta sten i glashus. Hur VET du att han faktiskt sov med småpojkar? Var du där? Nä, inte jag heller. Med vad vi vet om media idag, så skulle det lika gärna kunna vara århundradets karaktärsmord.
Så att kalla någon för fanatiker, för att denna inte tror på ett officiellt narrativ... Ja... Är det genomtänkt?
Edit: la till lite
Nej vi vet såklart inte om sexuella övergrepp var inblandade eftersom vi inte var där. Men när jag följde händelserna och all info som kommit fram från olika håll så ändrades min åsikt från oskyldig till skyldig. Vad jag menade var att det finns hjärntvättade människor som inte ens kan ta in annan information som läggs fram till dem, precis som i dagens situation i Ukraina. De litar blint på msm och inte gör egen research. Aftonbladet mfl säger att ryssarna bombade ditt och datten, ja men då så då stämmer det.

Har aftonbladet varit på plats och tex gjort undersökande reportage, frågat vittnen, eller litar de blint på den ukrainska korrupta terrorregimen? Kanske vet de till och med om att det de skriver är osant? Jag gillar inte att bli ljugen till. Det har lagts fram ganska mycket information den senaste veckan i forumet som visar att vanlig media ljuger/inte rapporterar om allt. Men med tanke på den korruption som finns i världen så skulle det inte förvåna mig om det finns betalda propagandamaskiner (privatpersoner) på nätet.
Stötte på en intressant dokumentär som visar hur USA och UK sysslade med desinformation vid tidigare krig och rätt ut sagt ljög i sin rapportering så att det skulle passa deras agenda. Journalister som inte ville gå med på ett scriptat narrativ levde farligt eller kunde få det svårare yrkesmässigt. De ifrågasatte heller ingenting, vilket de flera år senare hade ångrat. Situationer var tydligen stageade så att media skulle bara se det som militären ville att de skulle få se, sk inbäddad journalistik. Sverige/Väst hävdar att ryska media skulle vara fake news, ursäkta men med tanke på allt jag personligen fått reda på den senaste tiden så förstår jag varför man blockat ryska kanaler. Och det är inte för att de skulle vara fake news.