JAMEN VILKET JÄÄÄÄVLA PASS!!!
Det bästa axelpasset, so far. Utan tvekan. Den 18 mars inleder liksom nästa nivå. Sätter en ny standard. För nu har jag höjt ribban för
alla kommande pass det här året. Om jag efter i dag kliver in på gymet igen och presterar
sämre än vad jag gjorde i dag, kommer jag direkt känna mig som en fit...fel! Jag menar (genuscertifiering ÄR viktigt) som en KUK.
Jag drog till gymmet. Jag var liksom helt okey peppad. Men inte på någon übernivå. Kände mig snudd lite loj och fredagstrött men visste ändå att jag skulle leverera. För det gör jag i princip alltid. Men när jag börjar närma mig mitt gym så händer något. Lite som att trycka på en mental knapp. Som aktiverar nästa nivå av jävlaranamma.
Samma sak när jag går in genom entrén. För att inte tala om när jag drar på mig mina snart söndernötta träningshandskar. Men det är det sista momentet som
alltid (jag är snudd på löjligt betingad) får mig att växla över till War Mood ON: När jag snörar på mig handledslindorna. Vid det här laget är de garanterat +10 år. Du hittar dom inte i vanliga träningsbutiker för vanliga motionärer. Jag beställde dem via någon sajt som helt riktade sig mot styrkelyftare. När de sitter som de ska, då - jävlar!!!
Dagens schema var mitt eget pass från oktober förra året:
Reverse Pecdec: 5 x 15
Axelpressar i maskin med fria vikter: 4 x10
Reverse Pecdec: 4 x 10
Militärpressar i smithen: 4 x 10
Kabeldrag bakom ryggen för utsida axel: 4 x 15, 12, 12 & 10
Axelpressar i maskin med viktmagasin: 3 x 15, 12 & 10
Reverse Pecdec: 3 x 20
I sista setet fick jag näsblod. Jag skojar inte. Stjärnfall på näthinnorna och mina axlar skakade. 27 set totalt. Nu låg jag snäppet lägre på reps än vad jag brukar göra för axlar. Men jag kände mig stark. Eller: det var en underdrift. Jag kände mig redigt stark.
Älskar den här efteråt-känslan av att ha "varit duktig" + "presterat till och med över de egna förväntningarna" + känslan av att vara helt, helt slutkörd.
Om någon är nyfiken på vikterna - som jag ärligt talat skiter helt i, så länge jag kör just skiten ur mig - låg i jag andra övningen (maskinpressar med fria vikter) på 80 kilo i de två sista seten. Att jämföras med för 10 år sedan när jag reppade 6or på 110 kg i militärpressar i smithen.
I övrigt mår jag bra. Sömnen fungerar just bra, träningen är tillbaka på sin rätta nivå. Lite högt blodtryck men räknar med att det lägger sig en smula snart. Noterar några få "finnar" på axlar och övre rygg. Håller på och spänner käkarna och biter ihop tänderna på en osund nivå. Vilket jag iofs alltid gör. Även utan prepp i kroppen. Vaknade i morse med ett morgonstånd från ett stenbrott
//Ivan