2023-07-13, 20:06
Medlem
IvanDF2s avatar
Bra jävla ryggpass. Punkt. Grymt var det. Nu jävlar händer det grejer.
Pushar mina gränser som satan nu.
Slår PB efter PB.
Fysiken stormar in.
Livet - Leker - just -nu.

//Ivan
Citera
2023-07-16, 15:06
Medlem
IvanDF2s avatar
Jag har varit lite seg med att uppdatera men har hunnit träna både bröst och ben sedan sist. I dag blev det ett tungt ryggpass som vara en trekvart. Jag var sjöblöt mot slutet och tvungen att djupandas mellan seten. Jag börjar bli så pass stark att jag måste skaffa dragremmar. Totalt blev det ca 20 set med fyra övningar:

Pulldowns i maskin med fria vikter
T-bar
Latsdrag med V-handtag
Pullowers med gymets tyngsta hantel

Hade tänkt avsluta med sittande rodd men precis då blev den upptagen.

Satte Testo C, Deca och Tren i förmiddags. Det är som sagt andra gången jag testar Tren A. Sist var prick ett år sedan och då led jag av helt galna svettningar. Det gör jag inte alls nu. Jag vet inte varför jag inte drabbas av det nu men tack gode gud för det. Då kan jag till våren köra cutmix. Just nu är jag i valet och kvalet om jag om drygt en månad ska köra vidare på något mindre dos och enbart Testo C, tex 750 mg e5d eller om jag ska kliva ner på 125 mg Testo C och 125 mg Mast e5d. Jag hade gärna kört 50/50 Testo och Mast på 750 mg e5d men mast är så satans dyrt.

Vi får se vad det blir, helt enkelt.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-07-17, 09:42
Medlem
IvanDF2s avatar
ETT BÄTTRE PECPASS

Måndag och bröst stod på schemat. Var morgontrött och seg men som nästan alltid så tändes den där träningsgnistan redan i första arbetssetet som i dag var snedbänk 30 grader i Smithmaskinen med brett grepp. Sen dammade jag på i ett ruskigt tempo och körde så det började susa i öronen. 25 arbetsset på 45 minuter. När jdag var klar hade jag svettats så mycket att det såg ut som jag hade stått med min t-shirt på mig i duschen.

Övningar
Bänkpress i smithen, 30 graders lutning, brett grepp, 6 arbetsset
Flyes i cable, 4 arbetsset
Bänkpress i smithen, 15 graders lutning, smalare grepp, 5 arbetsset
Flyes i cable crossen, 3 set med trissorna högt, 3 set med trissorna i axelhöj
Maskinpressar med fria vikter, 4 set till failure (det räckte med 80 kg för i slutet av passet var jag helt slut)

Är det Tren som börjar svett-spöka?
Apropå min kopiösa svettning under det här passet så undrar jag om det är Tren som spökar. Kom nu ihåg att mina helt galna svettningar förra sommaren, infann sig några veckor efter kurstart. Så det kan stämma att om jag ska drabbas av det igen, är det ungefär nu det börjar visa sig. Förra året var det mest jobbigt eftersom jag dejtade en tjej och vi knullade som kaniner. Och jag svettades så mycket att hon blev orolig och började googla sjukdomar med extrem svettning som symptom, haha! Jag kan skratta åt det i efterhand men då var det både jobbigt och pinsamt. Hon gick till och med och hämtade ett badlakan och lade på min halva av sängen. För att jag inte skulle dränka madrassen i svett

Experimentet med två pass för samma muskel samma dag fortsätter
Senare i eftermiddag väntar dagens andra, kompletterande bröstpass. Då med lättare vikter och 15-25 repetitioner. Så här långt är mitt experiment lyckat. Utvecklingen är fantastisk, det är inte jobbigt och jag känner inte att min kropp slits ner av att varje muskel tränas 4 ggr på 8 dagar. Skulle det inträffa tar jag en paus och kör mitt vanliga upplägg istället. Men just nu går det som tåget så jag fortsätter sitta kvar i loket.

Tut-tut! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2023-07-17 kl. 10:04.
Citera
2023-07-17, 16:53
Medlem
IvanDF2s avatar
PECS ANDRA VÄNDAN OCH MIN TREN-SVETTNING ÄR NU OFFICIELL

Jävlars vilket pass jag brände av för en timme sedan. Pyramider, dropsets, högreps, minimalt med vila mellan övningar och set och - ja, helvete!

Dagens andra bröstpass hade som vanligt fokus på lägre vikter och fler reps. Minst 15 eller så många som jag i varje set skulle orka. Passet tog 35 minuter och byggde på bara tre övningar men desto fler set.

Bröstpress i maskin med viktmagasin
Det här är en övning/maskin som jag adderat till först sista tiden. Jag har inte varit ett fan av den tidigare. Svårt att trassla sig in och få armar och grepp på plats i kombination med att det för mig uppstå smärre brytvinklar. Men så tidigare i sommar gav jag den en chans och upptäckte att den tar oväntat bra på mina pecs övre del. Här satte jag sprintern medeltungt och gjorde 20 snabba repetitioner. Ökade så pass att jag skulle klara max 15 reps. Det gjorde jag med marginal så jag valde en väsentligt tyngre vikt och klarade precis 12 st. Istället sänkte jag vikten inför sista setet och på ren vilja gjorde jag 15 repetitioner (jag var helt slut redan vid 10-11).

Snedbänk 30 grader i Smithmaskinen
60 kg x max
50 kg x max
40 kg x max
30 kg x max
20 kg x max

Mellan setet vilade jag bara så kort tid som det tog att haka av en viktskiva på vardera sida

55 kg x max
45 kg x max
35 kg x max
25 kg x max
20 kg x max

Bröstpress i maskin med fria vikter
60 kg x max
80 kg x max
100 kg x max
90 kg x max
80 kg x max
60 kg x max
40 kg x max

Det kanske inte ser så tungt ut men prova att köra så här i högt tempo (jag tamefan ångade från en maskin till den andra) och minimalt med vila. Det är så slitigt att det tar på psyket i den mening att man snudd på vill kräkas och ge upp.

TREN-SVETTNINGEN ÄR HÄR!
Nu är det ingen tvekan. Trenet ger svettningar med fördröjning, i alla fall på mig. Efter 15-20 min ser min t-shirt ut som att någon hade fyllt upp en skurhink med vatten och hällt allt över mig. Men som sagt, så länge jag inte behöver knulla med de här svettningarna är det hanterbart. Jag sprang en runda på lunchen så i kväll blir det en PW på en halvmil.

Kör hårt! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2023-07-17 kl. 16:55.
Citera
2023-07-23, 09:18
Medlem
IvanDF2s avatar
Tjenare alla monsterdiggare!

Varit lite risig med uppdateringar på en vecka. För jag drog en veckal medelhavet. Tillbaka nu. Det vankas rygg i morgon. Det sjuka är att efter en vecka med vin, öl och kolhydrater så är jag tightare och hårdare. Plötsligt händer det! Eller med andra ord: Min förbränning har kommit igång.

Så i min frånvaro den här söndagen: Kör hårt alla F161:are!

//Ivan

Ps. I morgon blir sista sticket med Testo C 300 mg, Deca 300 mg och Tren A 100 mg. Nu kommer jag lägga mig på 250 mg Mast och 250 mg Testo C i 8-10 veckor. Kommer nog köra det veckovis. Jaja, jag VET att e5d är mer optimalt men jag har under alla år aldrig märkt av någon dipp i nivåerna och inte minst: Behöver en paus från jävla kanyler.
Citera
2023-07-25, 19:04
Medlem
IvanDF2s avatar
TISDAG OCH BRÖST, SISTA STICKET I KUR#1 + UTVÄRDERING

I morse satte jag 300 mg Testo C, 300 mg Deca och 100 mg Tren A i vänster skinka. Jag har kört den här mixen e3d eller 1,75 gram i veckan. Så här mycket har jag aldrig någonsin legat på tidigare och nu går jag ner på 150 mg Testo C + 100 mg Mast ew. Får se hur länge jag fortsätter med detta, får se lite hur det känns. Gissningsvis 8-10 veckor.

Hur upplevde jag att ligga på 1,75 gram i veckan?
Oförskämt bra, är det korta svaret. Jag har knappt märkt av några sides. Något ökat blodtryck med ett lätt rött ansikte men det har effektivt dolts av solning. Jag både känner mig och blir plufsig av Testo C och Deca och visst infann sig de där typiska äppeltestokinderna. Som att man plötligt får två nya, jävla kinder i fejset. Nu mot slutet har jag svettats mer under passen och det är garanterat Tren-effekten. Men jag har inte haft några skruvade drömmar lika lite som mitt psyke förändrats. Vid några tillfällen har jag noterat små finnar, primärt på axlar och bröst. Men vi pratar en handfull. Jag är lite förvånad - och tacksam - över att jag inte behövde märka av fler bieffekter. Men oavsett ska det bli otroligt skönt att slippa sticka var tredje dag. Jag har dessutom fördelat oljorna på två stick. Vilket innebär 5 stick i veckan. Nu blir det bara ett stick. Jag hatar de här momenten - även om jag har någon slags hatkärlek till att ta fram pumpar och kanyler, vialer och ampuller - så jag ser fram emot de kommande veckorna.

Dagens pass
Pecs stod på schemat. Körde som vanligt tungt och intensivt. Fem olika övningar och ca 25 set. Kände mig stark i dag och i slutet lade jag in bröstpressar i maskin med fria vikter. Både 100 och 110 kilo arbetsseten var mer eller mindre lätta och enkla. I pec deck maxade jag som vanligt viktmagasinet. Nu känns 65 kilo som a walk in the park. Repsen i dag låg på mellan 6-12 med något slags snitt kring 8

Aningens ändrat träningsupplägg
Jag kommer förlora lite styrka nu, så klart. Men det sammanfaller bra med att jag tar en paus från experimentet med att köra samma muskel två gånger samma dag. Det har fungerat över förväntan! Min kropp har svarat otroligt bra och jag upplever att återhämtningen har gått perfekt, trots den höga volymen. Men nu sänker jag oljorna rejält och deca försvinner ur mixen. Så nu kommer jag köra igenom hela kroppen på 4-5 dagar. För att vara jag har jag under sommaren gått ner på ovanligt få reps, ofta 4-6 stycken. De närmsta två månaderna siktar jag istället på intervallet 8-12 reps. Även om jag säkert kommer köra färre liksom högreps vissa pass. Eller en mix.

Kör hårt nu alla monsterdiggare! // Ivan
Citera
2023-07-26, 13:10
Medlem
IvanDF2s avatar
RYGG OCH SVETT

Sov dåligt i natt och svettades som en gris. Trots att det var svalt i rummet. Kändes mer som frossbrytningar än vare sig Tren eller pollen. Kanske har en förkylning i kroppen. Eller så är det en mix av allt. Kände mig seg och loj när jag klev in på gymet. Men som nästan alltid, tände jag till redan i första setet. Som var pulldowns i maskin med fria vikter. Jobbade mig upp till 160 kg genom 40 kg, 80 kg och 120 kg. Kände mig stark och med ens fokuserad. Fick känningar i min vänstra armbågsled så gjorde ett par dropset. 120 kg och 2 x 80 kg.

I övrigt var det inga märkvärdigheter. T-bar följt av latsdrag med V-handtag och avslutningsvis gmla hederliga pullovers. Fick köra lite lägre vikter och fler reps på grund av armen. Men det blev ändå ett gäng bra arbetssets och efter 40 min var min t-shirt sjöblöt.

Jag tror jag avslutade experimentet med att ha Tren A i mixen med rätt bra tajming. Jag ville se hur jag nu andra sommaren reagerar på det och jag ville sluta innan svettningarna blev förjävliga. Speciellt med tanke på att jag förra året fortsatte ha monstruösa svettanfall i lätt 2 veckor efter avslutat Tren-kur.

Nu vet jag att det tar ca 4 veckor innan svettningarna sätter in på allvar. Garanterat inviduellt men för mig är det nu andra gången av två försök där detta blir utfallet. Men det betyder att jag nästa år kan addera till Tren i början av juni för när svettningarna väl sätter in, är det sommar och semester och det slipper bli pinsamt i jobbsammanhang.

Nu blir det ett par lugna timmar i solen. Ska springa i eftermiddag innan middagen.

Kör hårt, det gör jag! // Ivan
Citera
2023-07-28, 20:18
Medlem
IvanDF2s avatar
TVÅ PASS SENARE OCH I MORGON ÄR DET PREMIÄR FÖR NYA LÅGDOS-KUREN

Tjenare alla monsterdiggare!

Kört två pass sedan jag sist uppdaterade. Nu senast i eftermiddags. Rent av två jävligt bra pass. Mot slutet av båda darrade och skakade jag upp vikterna. Nu har jag sänkt vikterna en smula och reps-intervallet ligger på mellan 8 -15 med något slags snitt kring 10-12 repetitioner.

I morgon påbörjar jag att sätta 100 mg Mast och 100 mg Testo C e5d. Min magkänsla säger att detta kommer bli en välbehövlig vila för min kropp. Har inte satt något slutdatum på den här HRT-dosen men kör tills jag återigen blir sugen på att safta på.

Jag är fan - i alla fall för att vara jag - rätt stark nu. Men det börjar också slå en del mot vissa leder. Trots att jag tills nu haft Deca med i mixen.

I morgon väntar ett ryggpass och en löprunda.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-07-29, 13:44
Medlem
IvanDF2s avatar
FÅ SET SOM ÄNDÅ VAR RÄTT...OK

Körde precis rygg. Fick avbryta efter 15 set. Eller avbryta känns så drastiskt. Jag fiksmärtande känningar i min vänstra armbågsled. Så jag sänkte vikterna men det hjälpte inte. Så innan det gick överstyr så avslutade jag passet efter ca 30 min. Fast oavsett så tränade jag ändå striktare, med högre vikter och bättre teknik och högre intensitet än en rätt stor kille iförd MMA-t-shirt som parallellt med mig körde rygg. Jag är rätt stor men han var större. Men när det kom till vikter, jävlaranamma och träningsgnista spelade han i Korpen. Faktiskt.

Jag återkommer ofta till att jag inte är viktkåt. Det är sant. Men här slirar mitt ego lite på sanningen. Det är sant att jag aldrig har försökt maxa en vikt. Mina PB:n räknar jag bara om jag klarar minst 4 repetitioner. Att maxa en repetition ser jag mest som ett idiotsäkert sätt att förr eller senare skada mig. Antagligen förr än tvärtom. Men jag skulle ljuga om jag sade att jag inte njuter av att se stora killar lyfta eller pressa vikter som i mina ögon är uppvärmning. Jag fullkomligt NJUTER då men gör inget väsen av det.

I dag är det officiell start för ett par veckors lågdos med bara 100 mg Testo C och 100 mg Mast e5d. Jag kommer så klart tappa både styrka och mojo. Men mitt primära fokus är fortfarande att komma ner i fettprocent.

Med det sagt: I dag är det fantastiskt väder och jag ska unna mig både bubbel och lite onyttigheter.

Skål!
Ni andra som inte kommer skåla i dag: Kör hårt!

//Ivan
Citera
2023-07-29, 22:01
Medlem
Lycka till nu med nedtrappningen och fortsätt gärna hålla oss så här uppdaterade (blir ju bortskämd av både frekvens och detaljnivå).

Dags för blodprov snart?
Citera
2023-07-30, 19:30
Medlem
IvanDF2s avatar
BRÖST, LÖPNING OCH PUMP

Jag fick kasta om lite i planeringen och köra löpning i förmiddags och ett bröstpass sen eftermiddag. Ett rätt bra pass för pecsen enligt nya linjen med lägre vikter och fler repetitioner. Ligger mellan 8-15 reps med fortsatt snitt kring 10-12 st.

En skum grej är att jag har börjat få pump. Det låter säkert helt galet för många som läser detta men jag har haft extremt svårt för att få det. Men nu blir jag stenhård och stum i de muskler som aktiveras. Jag kände det till och med i slutet av löprundan i benen. Vetefan vad det beror på. Kanske är det en Tren-effekt, kanske beror det på att jag nu inkluderar lite mer kolhydrater i kosten? Jaja, oavsett så är det en rolig erfarenhet

En effekt av den nya HRT-dosen med 100 mg Testo C och 100 mg Mast e5d-ew som jag ser fram emot, är att löpningen lär gå lite bättre. För med deca och Tren blir andningen helt klart både mycket tyngre och mer ansträngd. Det ska också bli intressant att se hur mycket styrka jag får behålla. Jag har som sagt inte satt någon given tid på den här cruisen. Jag tänker att jag som vanligt mer eller mindre från en dag till en annan känner att nu, nu är det dags att kliva upp på högre dos. Jag har heller inte spikat vad höstens kur ska bestå av. Jag mår och fungerar bra på Testo C och Deca. Så det kanske blir en repris. Eller om EQ får ta Decas plats. Jag tänker att EQ förtjänar en andra chans från min sida. Dessutom bör det gynna löpningen.

När det kommer till kosten fortsätter jag för tillfället med den här fördelningen:

50% Protein
35% Fett
15% Kolhydrater

Strävar efter att få i mig 180-200 gram protein varje dag. Just därför ska jag just, precis NU ta en dubbel proteinshake

Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-07-30, 19:32
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomalainen14
Lycka till nu med nedtrappningen och fortsätt gärna hålla oss så här uppdaterade (blir ju bortskämd av både frekvens och detaljnivå).

Dags för blodprov snart?

Stort tack för lyckönskningen liksom för feedback; det uppskattas - mycket!

Ja, det börjar dra ihop sig för ett blodprov. Jag kan få ett prov på "köpet" i samband med en annan grej. Jag är bara lite orolig för att anabola är en eller flera mätpunkter. Men jag tror inte och när jag gjort efterforskningar finns det inget som tyder på att så skulle vara fallet.

Igen: Tack för välbehövligt pepp!

//Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in